Gå til innhold

Hvor høy intelligens har du?

Skeptos

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvem bryr seg om et briefetall uansett?

Jaok, dere gjør, men er det noe vits da? Hvis vi ser praktisk på det?

Jeg tror IQ kanskje kan være en pekepinn i hvilken retning man er - over eller under gjenomsnittet. Men intelligens er utrolig mye mer enn det IQ "måler". Jeg tror definitivt ikke at jeg er kjempesmart, verken fordi jeg har fått ~130 på diverse IQ-tester (som jeg tror er BS), eller av andre grunner. Tvert imot tror jeg at jeg er ganske gjennomsnittlig.

Lenke til kommentar
jeg tok zånn tezt på net å fekk 221 i IQ!!11

--

Jeg besto Mensa-testen, mer har jeg ikke behov for å dele.

edit: 113. Språkdelen trakk ned, overasker ikke.

Den som har mest i skandinavia har jo 171 da! Så GG

Wrong.

Jola Sigmond har skandinavias høyeste IQ, og den er på enten 192, 196 eller 198.

Fact.

Jeg vet om noen som har høyere, dessuten er det bare tull, IQ er ikke noe bra mål, det går for det meste i mønster gjenkjenning. Skal man teste IQ så må oppgavene være av en slik sort en ikke har sett før. Er jo logisk at en som har drevet mye med mønstergjenkjenning vil score bedre (dette var et eksempel).

Lenke til kommentar
Men gidder folket å forandre topic eller? IQ er IKKE intelligens.

Jo, IQ er intelligens.

Nei. IQ er en karakter skala som tester hvor flink du er i Språk-forståelse, Hukommelse, Logikk, Matematikk, Teknikk og Romforestilling. Det er klart at disse tingene er intelligente egenskaper men intelligens er sååå mye mer enn dette. Forøvrig så tar ikke IQ-testen hensyn til bla. en persons evne til å konsentrere.

Oppsummert: IQ tester bare en del av det vi kan kalle intelligens. En person kan gjøre det dårlig på en IQ test og være god på andre områder enn den tester, eller en person kan gjøre det bra på en IQ test og være dårlig på andre områder den ikke tester.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Det er klart at disse tingene er intelligente egenskaper men intelligens er sååå mye mer enn dette.

Som hva for eksempel?

Og kan du dokumentere det du sier om at IQ ikke er intelligens? Jeg tror nemlig ikke døtten på at det du sier er korrekt.

Konsentrasjonsevne har ikke noe med intelligens å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...