b-duvaland Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Heimdal, du mener vel Gran Turismo 3 (2'ern er på PS1). Men, du kunne jo like så godt kjøpt 2'ern og PS1 da 3'ern er helt likt (bare litt bedre grafikk, og myyye mindre biler og bilinformasjon). Anbefaler deg heller XBox og Rallisport Challenge (Det er seriøst vanvittig rått, Colin MCrae 2 blir dårlig i forhold, både på kjørefølelse og grafikk, har aldri i mitt liv sett et bilspill med bedre grafikk enn Rallisport på XBox, og dette er på en normal 28" widescreen TV. Det overgår alt jeg tidligere har sett på PC! Er totalt hekta på RC nå, neste gang går jeg nok til innkjøp av Project Gotham Racing, som jeg ikke har prøvd, men som skal være kjempebra. Lenke til kommentar
Heimdal Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Quote: Den 2002-07-10 02:49, b-duvaland skrev:Heimdal, du mener vel Gran Turismo 3 (2'ern er på PS1). Men, du kunne jo like så godt kjøpt 2'ern og PS1 da 3'ern er helt likt (bare litt bedre grafikk, og myyye mindre biler og bilinformasjon).Anbefaler deg heller XBox og Rallisport Challenge (Det er seriøst vanvittig rått, Colin MCrae 2 blir dårlig i forhold, både på kjørefølelse og grafikk, har aldri i mitt liv sett et bilspill med bedre grafikk enn Rallisport på XBox, og dette er på en normal 28" widescreen TV. Det overgår alt jeg tidligere har sett på PC! Er totalt hekta på RC nå, neste gang går jeg nok til innkjøp av Project Gotham Racing, som jeg ikke har prøvd, men som skal være kjempebra. mente 3. men hoved grunnen var FFX Lenke til kommentar
Jc-g Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Quote: Den 2002-07-09 22:14, AldaZar skrev:Nesten sånn jeg kunne sagt det selv, Kjøp konsollene for å spill med dem, ikke bli helt forelska i specsene. Grafikk har litt å si, gameplay har alt å si :razz:Kan noen ærlig talt si at warcraft III har den feteste grafikken de har sett? nei Men er spillet fett? jaGlemte å skrive hvorfor folk kjøper Ps2 selvom Xbox er billigere.Det er fordi Xbox har hva? 30 spill ute i butikkene.Hva har Ps2? 300 ute i butikkene.Jaja, jeg vet at 300 er på til Xbox, men det tar dem ca.2 år å bygge opp en slik spillbase som er på Ps2.Innen den tid tror jeg det kommer en sak som begynner på PS og slutter på 3.... GO NINTENDO<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: AldaZar på 2002-07-09 22:22 ]</font> Jeg tror de som kjøper PS2 nå ikke tenker på fremtiden. De ser på hva som er. Det finnes svært mange spill til PS1 og PS2. Jeg har 3 spill til Ps2. De er GTA 3, FFX og GT3. Jeg har hatt PS2 siden den kom, og trodde den skulle være den beste konsollen med kulest spill, men den gang ei. Til Xbox har jeg allerede 6 spill og samtlige overgår spillene til PS2. Xbox har jeg hatt i 3 måneder!!! Samtidig ser jeg hva som kommer. Fremtiden er faktisk svært viktig når man investerer i et produkt. Man tar ikke bare beslutningen ut i fra hva som er, men også HVA SOM KOMMER!!! Lenke til kommentar
starfish Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 xbox til 1500 kroner på expert. angrer grenseløst på at jeg kjøpte den til 4000. Lenke til kommentar
Jc-g Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Quote: Den 2002-07-11 17:51, starfish skrev:xbox til 1500 kroner på expert.angrer grenseløst på at jeg kjøpte den til 4000. Er det sant????!! 1500!! Det er jo mer sinnsykt enn jeg kan fatte. Det er jo 1000,- billigere enn PS2. HAHAHAHAHHAHHah. MS er virkelig seriøse med dette her. Denne konkurransen vil de vinne. Jeg angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte den til 4000,- Jeg mener fremdeles at det er den riktige verdien på konsollen. Men det er jo kjempe gøy å se at de er så offensive på prisen. Synes det er veldig bra at flere får anledning til å prøve konsollen. Nå sitter jeg og spiller Amped. Jeg tror aldri jeg har vært så hekta på et spill, ever! Lenke til kommentar
El_PoLLa Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Quote: Den 2002-07-10 02:49, b-duvaland skrev:Er totalt hekta på RC nå, neste gang går jeg nok til innkjøp av Project Gotham Racing, som jeg ikke har prøvd, men som skal være kjempebra. er ikke fanboy av noen konsoll, liker spill på de fleste konsoller. men jeg lover deg, ikke kjøp project gotham racing, grafikken i det suger - er langt dårligere enn ps2'en min. spillet i seg selv er elendig, det er liksom ett spill som du kunne brukt piltast venstre høyre og frem til... det er bare elendig. Lenke til kommentar
El_PoLLa Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Quote: Den 2002-07-10 13:28, Jc-g skrev:Jeg tror de som kjøper PS2 nå ikke tenker på fremtiden. De ser på hva som er. Det finnes svært mange spill til PS1 og PS2. Jeg har 3 spill til Ps2. De er GTA 3, FFX og GT3. Jeg har hatt PS2 siden den kom, og trodde den skulle være den beste konsollen med kulest spill, men den gang ei. Til Xbox har jeg allerede 6 spill og samtlige overgår spillene til PS2. Xbox har jeg hatt i 3 måneder!!! Samtidig ser jeg hva som kommer. Fremtiden er faktisk svært viktig når man investerer i et produkt. Man tar ikke bare beslutningen ut i fra hva som er, men også HVA SOM KOMMER!!! tenke på fremtiden? du er vel en slik som kjøper det siste nye grafikkortet slik at du er klar for fremtidens spill - så når de "fremtidens spilla" kommer kjøper du vel det siste nye igjen... jeg holder meg til nåtiden, har gf2pro grafikkort som koster 5400 kroner mindre nå enn når det var nytt og som er ett konge grafikkort som holder til alle spill idag, når det blir foreldet kjøper jeg gf4ti4600 for en tusing som igjen holder veldig lenge... jeg tenker på nåtiden OG fremtiden, derfor kjøper jeg ps2. slutt å skjelle ut ps2 fans fordi xbox er billigere og har bedre grafikk, harddisk og slikt, dere biter jo rett på kroken til microsoft alle sammen! skjønner dere ikke at det er andre ting enn specs og grafikk som teller? nå snakker jeg til dere som ikke skjønner at noen liker gc spill, noen xbox spill og andre ps2 spill - altså SPILLENE og ikke grafikken. Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Noe sant i det du skrev el_polla, men du får nesten til å si at bra grafikk, harddisk, nettverk osv er negativt, utrolig! Hehe :wink: Men, seriøst selv om du liker et par spill til PS2 idag, så hadde jeg aldri i livet kjøpt den, ihvertfall ikke til den ufattelige prisen 2500,- Finner du ikke noen spill til XBox som du liker, ja da (Nei det er ikke mulig faktisk!). XBox har toppspill i absolutt alle kategorier, og haugevis med fler kommer dette året. XBox har utrolig deilige kontrollere, i motsetning til miniatyr-klumpene til PS2. Nei, nå gir jeg meg, hehe. Blir bare kvervulering, og du har jeg gitt opp El_polla, du er ps2 fanb0y #1. Selv om det virker sånn, så er ikke jeg XBox fanb0y, har hatt mye morro med PS2 i et halvt år, men akkurat nå og fram til 2005 (ihvertfall), er XBox kongen på haugen! Lenke til kommentar
El_PoLLa Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Quote: Den 2002-07-12 03:31, b-duvaland skrev:Noe sant i det du skrev el_polla, men du får nesten til å si at bra grafikk, harddisk, nettverk osv er negativt, utrolig! Hehe :wink: Men, seriøst selv om du liker et par spill til PS2 idag, så hadde jeg aldri i livet kjøpt den, ihvertfall ikke til den ufattelige prisen 2500,- Finner du ikke noen spill til XBox som du liker, ja da (Nei det er ikke mulig faktisk!). XBox har toppspill i absolutt alle kategorier, og haugevis med fler kommer dette året. XBox har utrolig deilige kontrollere, i motsetning til miniatyr-klumpene til PS2.Nei, nå gir jeg meg, hehe. Blir bare kvervulering, og du har jeg gitt opp El_polla, du er ps2 fanb0y #1. Selv om det virker sånn, så er ikke jeg XBox fanb0y, har hatt mye morro med PS2 i et halvt år, men akkurat nå og fram til 2005 (ihvertfall), er XBox kongen på haugen! ikke noe negativt med harddisk, for all del! men 8mb minne til ps2 holder til sånn 10 spill, kommer litt annpå. tc2 spillet bruker f.eks. bare 70 kb for å lagre, mens gta3 tar 1.5 mb om jeg husker rett. men skjønner du ikke ironien til microsoft da?! du slipper å kjøpe dyrt minnekort, for 10 gigabyte harddisk er jo gratis og koster sikkert mye mindre enn ett minnekort til 8mb. ett par spill som er gode? hvis det bare er noen få spill du liker så er det lite vits i og kjøpe ps2 (med mindre det er gta3 OG mgs2) - men jeg liker haugevis med ps2 spill, faktisk mange flere ps2 spill enn jeg liker pc spill... hvilke spill er gode til xbox nå? unntatt halo... Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Quote: ikke noe negativt med harddisk, for all del! men 8mb minne til ps2 holder til sånn 10 spill, kommer litt annpå. tc2 spillet bruker f.eks. bare 70 kb for å lagre, mens gta3 tar 1.5 mb om jeg husker rett. men skjønner du ikke ironien til microsoft da?! du slipper å kjøpe dyrt minnekort, for 10 gigabyte harddisk er jo gratis og koster sikkert mye mindre enn ett minnekort til 8mb. Minnekort ja, 10 spill ? Husker min PS1 og problematikken ang det. Måtte stadig slette 1 spill, for å få plass til et annet, og jeg fikk stadig error når jeg skulle loade, pga dårlig kvalitet på kortet? Fordelen med XBox harddisken er at du kan lagre uendelig med spill (nærmest), + ha en haug med musikk på den, samt hente ned add-ons til spill som nye biler til Rallisport Challenge, nye figurer i DOA3 osv. Den kan også brukes til å lagre replays i spill, f.eks "Ghost-Cars" i rallisport. Har du chip kan du legge inn divx/vcd player, kopiere inn hele filmer/spill og spille rett fra hd'en. Quote: ett par spill som er gode? hvis det bare er noen få spill du liker så er det lite vits i og kjøpe ps2 (med mindre det er gta3 OG mgs2) Hvor mange spill kjøper man med en gang ? (Hvis vi tenker originale kjøpt i butikken). De er tross alt 500,- pr stk. til begge konsollene. GTA3 får du til PC, og den er bedre enn PS2 versjonen. MGS2 kommer nå snart til XBox med bedre grafikk, og uten hakking self. Quote: - men jeg liker haugevis med ps2 spill, faktisk mange flere ps2 spill enn jeg liker pc spill...hvilke spill er gode til xbox nå? unntatt halo... Har bare 2 spill til XBox jeg, Rallisport Challenge og Amped, begge er vanvittig bra. Hvis du vil se alle spilla til XBoxen, så se på http://www.tothegame.com , og ta både upcoming og released, men husk å trykk på "all". Se også alle game-review sitene rundt om kring som anmelder xbox spill (det er ikke rent få), og se hvor bra alle spillene er! Som sagt, jeg har ikke noe imot PS2 i det hele tatt, men å kjøpe en NY PS2 idag er helt på tryne når du får noe som er så mye bedre på alle måter. Lenke til kommentar
El_PoLLa Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Quote: Den 2002-07-12 03:58, b-duvaland skrev: Quote: ikke noe negativt med harddisk, for all del! men 8mb minne til ps2 holder til sånn 10 spill, kommer litt annpå. tc2 spillet bruker f.eks. bare 70 kb for å lagre, mens gta3 tar 1.5 mb om jeg husker rett. men skjønner du ikke ironien til microsoft da?! du slipper å kjøpe dyrt minnekort, for 10 gigabyte harddisk er jo gratis og koster sikkert mye mindre enn ett minnekort til 8mb. Minnekort ja, 10 spill ? Husker min PS1 og problematikken ang det. Måtte stadig slette 1 spill, for å få plass til et annet, og jeg fikk stadig error når jeg skulle loade, pga dårlig kvalitet på kortet? Fordelen med XBox harddisken er at du kan lagre uendelig med spill (nærmest), + ha en haug med musikk på den, samt hente ned add-ons til spill som nye biler til Rallisport Challenge, nye figurer i DOA3 osv. Den kan også brukes til å lagre replays i spill, f.eks "Ghost-Cars" i rallisport. Har du chip kan du legge inn divx/vcd player, kopiere inn hele filmer/spill og spille rett fra hd'en. Quote: ett par spill som er gode? hvis det bare er noen få spill du liker så er det lite vits i og kjøpe ps2 (med mindre det er gta3 OG mgs2) Hvor mange spill kjøper man med en gang ? (Hvis vi tenker originale kjøpt i butikken). De er tross alt 500,- pr stk. til begge konsollene. GTA3 får du til PC, og den er bedre enn PS2 versjonen. MGS2 kommer nå snart til XBox med bedre grafikk, og uten hakking self. Quote: - men jeg liker haugevis med ps2 spill, faktisk mange flere ps2 spill enn jeg liker pc spill...hvilke spill er gode til xbox nå? unntatt halo... Har bare 2 spill til XBox jeg, Rallisport Challenge og Amped, begge er vanvittig bra. Hvis du vil se alle spilla til XBoxen, så se på http://www.tothegame.com , og ta både upcoming og released, men husk å trykk på "all". Se også alle game-review sitene rundt om kring som anmelder xbox spill (det er ikke rent få), og se hvor bra alle spillene er! Som sagt, jeg har ikke noe imot PS2 i det hele tatt, men å kjøpe en NY PS2 idag er helt på tryne når du får noe som er så mye bedre på alle måter. jeg og mine venner har aldri hatt minnekort problemer på ps2 med ps2 spill og ps2 minnekort. men hvis du tar utav kortet mens strømmen står på eller plugger i noe uten og slå strømmen skikkelig av så kan det komme skader på minnekortet. ps1 minnekortet vet jeg ikke noe om, jeg liker n64 bedre enn ps1 anyway. halo har jeg halveis runnet, det er dårlig. amped har jeg også, men gidder ikke spille det, det er for avansert for meg, jeg liker bedre ssx tricky til ps2 som er mye enklere. er ikke gta3 versjonen til pc utrolig buggete? annenhver post på forumet er jo en fyr som sliter med pc versjonen av gta3. helt nye spill koster gjerne 600 kroner, men etter en stund synker prisen til 2-300 kroner (mange spill som har sunket til denne prisen siden de har vært lenge ute). er du sikker på mgs2 ikke hakker på xbox? halo hakker hvis du er i ett uteområde og ser på for mye på en gang, dette siden det er plassert for mange objekter og slikt enn hva xbox klarer med den grafikken uten hakking. btw, har funnet ames i mgs2 men har ikke merket hakking enda unntatt rett før eller etter saving/loading (husker ikke). quote"Som sagt, jeg har ikke noe imot PS2 i det hele tatt, men å kjøpe en NY PS2 idag er helt på tryne når du får noe som er så mye bedre på alle måter."quote tja, er faktisk ikke helt uenig der :smile: 2500 kroner er mye når du kan kjøpe en xbox billigere, når jeg kjøpte ps2 for noen måneder siden kostet denn 2500kr og xbox 4500 - men jeg ville kjøpt den selv om xbox hadde kostet 2500 kroner og ps2 kostet 4500 kroner, ps2 er ganske enkelt konsollen for meg slik som xbox er konsollen for andre. men det beste er jo seff til og ha begge to. Lenke til kommentar
Jc-g Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Quote: Den 2002-07-12 03:21, El_PoLLa skrev:slutt å skjelle ut ps2 fans fordi xbox er billigere og har bedre grafikk, harddisk og slikt, dere biter jo rett på kroken til microsoft alle sammen! skjønner dere ikke at det er andre ting enn specs og grafikk som teller? Hva er det du egentlig har oppe i hue ditt? Jeg begynner å bli SERIØST lei av det maset ditt. Du får det til å høres ut som om HD, nettverkskort og kraftig grafikkbrikke er noe negativt. BULLSHIT!!! 1. Er du virkelig så dum at du tror MS prøver å lure alle som kjøper Xbox? Tror du at vi har kjøpt katta i sekken? Jeg tror det er du som har kjøpt katta i en altfor dy sekk! 2. Jeg har aldri sagt at kun grafikk, og bare grafikk er viktigst, men det er jo for h*lvete ikke noe negativt å ha fin grafikk. Så lenge jeg kan få både bra grafikk og gameplay i samme spillet, er jeg fornøyd. Man trenger ikke alltid å gjøre kompromisser vet du. 3. Jeg kan gi deg et par eksempler på at harddisken faktisk har alt å si for gameplayet i et par spill. I Blinx går hele konseptet ut på at du styrer tiden. Det vil si at du kan ta opp det du gjør og spille av, samtidig som du gjør andre ting. I Project Ego vil personer du treffer i spillet huske deg fra tidligere, og forholde seg til deg ut i fra hva du har gjort gjennom hele spillet. DET BLIR LAGRET PÅ HARDDISKEN!!! Det samme gjelder Ghosts i Rallisport Challange. Du kan kjøre mot deg selv. Konklusjon: Harddisk og nettverkskort kan ha alt å si for gameplayet i et gitt spill. Man kan derfor lage flere kreative løsninger i spill til Xbox enn til PS2 eller GC. Face it! Lenke til kommentar
El_PoLLa Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Quote: Den 2002-07-12 16:35, Jc-g skrev:Hva er det du egentlig har oppe i hue ditt? Jeg begynner å bli SERIØST lei av det maset ditt. Du får det til å høres ut som om HD, nettverkskort og kraftig grafikkbrikke er noe negativt. BULLSHIT!!!1. Er du virkelig så dum at du tror MS prøver å lure alle som kjøper Xbox? Tror du at vi har kjøpt katta i sekken? Jeg tror det er du som har kjøpt katta i en altfor dy sekk!2. Jeg har aldri sagt at kun grafikk, og bare grafikk er viktigst, men det er jo for h*lvete ikke noe negativt å ha fin grafikk. Så lenge jeg kan få både bra grafikk og gameplay i samme spillet, er jeg fornøyd. Man trenger ikke alltid å gjøre kompromisser vet du.3. Jeg kan gi deg et par eksempler på at harddisken faktisk har alt å si for gameplayet i et par spill.I Blinx går hele konseptet ut på at du styrer tiden. Det vil si at du kan ta opp det du gjør og spille av, samtidig som du gjør andre ting. I Project Ego vil personer du treffer i spillet huske deg fra tidligere, og forholde seg til deg ut i fra hva du har gjort gjennom hele spillet. DET BLIR LAGRET PÅ HARDDISKEN!!! Det samme gjelder Ghosts i Rallisport Challange. Du kan kjøre mot deg selv.Konklusjon: Harddisk og nettverkskort kan ha alt å si for gameplayet i et gitt spill. Man kan derfor lage flere kreative løsninger i spill til Xbox enn til PS2 eller GC. Face it! ro deg ned da, det er mulig og føre en diskusjon uten og begynne og slenge drit - selv i dette forumet. jeg er enig i at det er mulig og lage spill der harddisk er nødvendig på samme måte som det er mulig og lage spill der minnekort er nødvendig, so what? du har misforstått litt, skjønner du er sinna. "Den 2002-07-12 03:21, El_PoLLa skrev: slutt å skjelle ut ps2 fans fordi xbox er billigere og har bedre grafikk, harddisk og slikt, dere biter jo rett på kroken til microsoft alle sammen! skjønner dere ikke at det er andre ting enn specs og grafikk som teller?" dette var myntet på de som kun kjøpte xbox pga grafikken - og bruker grafikk som argument, det går ann og like SPILLET selv om grafikken er dårlig og selv om grafikken er god, og jeg mente at xbox fans skulle slutte og rakke ned på folk som kjøper ps2 osv fordi maskinen er dårligere enn xbox og gc - spillene har ALT og si, grafikk har like mye og si som coveret noen ganger, andre ganger teller grafikk mere. sitter og spiller final fantasy 5 nå - det er det beste spillet jeg har spilt på veldig lenge, mye bedre enn de aller fleste nye spill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå