Gå til innhold

Info om Echolon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heisann.. Er det noen som vet mye om dette, har linker te sider om dette, eller noe?

Syns egentli det er greit at det finnes ett slik system egentlig.. :thumbup:

Echolon

Hva syns dere om dette egentlig? Man må jo egentlig være ganske naiv vis man nekter for at dette finnes.. :p

I vår tid er det vel kanskje nødvendig, men det er synd at privatlivet til folk skal lide pga sikkerthets-tiltak som echelon.

Lenke til kommentar

http://fly.hiwaay.net/~pspoole/echelon.html

Feks ...

Overvåking på et eller annet vis er nok nødvendig.

Grunnen til at det ble så mye fuzz for noen få år siden var at Frankrike og Tyskland forberedte en sak hvor de mente USA (som stat og sikkerhetspolitisk aktør) hadde brukt innhentet info for å gi amerikanske komersielle selskaper konkuransefortrinn i feks anbudssaker.

Er ikke sikker på hva som ble utfallet.

Men jeg har vel en mistanke om at hele greia ble hysja ned når man begynte å grave og fant ut at Europa (les Frankrike og Tyskland) drev/driver på samme måten.

Jeg mener det er et klart brudd mot de fleste regler om evt. statlig etterretning blir benyttet på denne måten. Da faller hele "sikkerhetsaspektet" bort og det koker ned til hvem som sitter på mest info om hvem med økonomisk profitt som mål.

Jeg vil beholde en viss blåøydhet når det gjelder overvåking.

Edit: skrivefeil

Endret av Bach
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
5-inch resolution spy photographs
rimeli god oppløsning.. eller tar jeg feil?:p

5inch = 13cm store pixler... Tja det kommer på hvor mange pixler hele bildet består av. Er det f.eks et sattelittfoto over hele oslo så er det sinnsykt høy oppløsning, men dersom det f.eks er et innendørsbilde på få meters avstand så er det værre enn de dårligste mobiltelefonkameraene.

Lenke til kommentar
5-inch resolution spy photographs
rimeli god oppløsning.. eller tar jeg feil?:p

5inch = 13cm store pixler... Tja det kommer på hvor mange pixler hele bildet består av. Er det f.eks et sattelittfoto over hele oslo så er det sinnsykt høy oppløsning, men dersom det f.eks er et innendørsbilde på få meters avstand så er det værre enn de dårligste mobiltelefonkameraene.

Kan de lese av bilskilt feks egentlig? Er vell ganske opptatt av tv og man skal ikke tro så veeldig mye på det..

Men er 24 egentlig virkeligsnært?? :whistle:

Lenke til kommentar
Kan de lese av bilskilt feks egentlig?

Nei, da må man nok ned på ca 1 tomme oppløsning.

Jeg tror ikke 24 er særlig virkelighetsnært. For å si det sånn: Jeg droppet 24 etter å ha sett 5-6 episoder blandt annet fordi det var så urealistisk, men jeg følger med på LOST, og har sikkert sett langt flere episoder med startrack.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...