*Magnus* Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Hei.. har for "lenge" siden klokket min [email protected].. men min gammle PSU har alltid nektet meg og klokke rammen.. pc'en bare krasjet.. nå med min nye PSU ser jeg at jeg kan klokke rammen.. har en Corsair PC3200 400mhz (default) som er klokket ned til 340 på grunn av at CPU'en eller/og PSU ikke takklet mer før.. så skulle jeg klokke i sted.. og satte på auto (default) da var den på 424 mhz... noe som er 24 mhz over standard.. startet opp pc'en (har ikke testet spill o.l) alt virker fint.. men så hørte jeg en på msn (vet ikke om han vist hva han pratet om da men eller ikke) og han sa at tempen ville sikkert bli så høy at den ødelag rammen.. så det jeg lurere på er om at det går bra og kjøre 424 (hvis det er stabilt) uten at noe skjer? den er jo standard 400 så det er jo bare 24 mhz klokk isaffal... -Takk Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 tror ikke 24mhz har så mye å si.. men hvis du skal klokke mer å rammen ikke vil så sett ned timings det er lurt hehe for mye volt ødelegger rambrikkene p.g.a. varme Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 23. april 2005 Forfatter Del Skrevet 23. april 2005 tror ikke 24mhz har så mye å si.. men hvis du skal klokke mer å rammen ikke vil så sett ned timings det er lurt hehe for mye volt ødelegger rambrikkene p.g.a. varme jeg kjører standard.. 7 3 3 2.5 går dette bra med 424 mhz ? Lenke til kommentar
Skink_123 Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Ser ut til at det fungerer fint Last ned memtest86! Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 24. april 2005 Forfatter Del Skrevet 24. april 2005 hva vil jeg oppnå egenlig fra 340 til 424? flere fps i spill? Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 24. april 2005 Forfatter Del Skrevet 24. april 2005 Ok.. tok sjanset på og klokke det ble fra 340 til 424 på grunn av at min gammle PSU lot meg ikke klare med enn 340 (400 default) men med den her funket det.. so tok en kjapp benchmark.. FarCry Loadet en savegame, rørte meg IKKE.. bare skrev ned fps'en... dette gjorde jeg FØR og etter klokk FØR klokking: 64/66 fps ETTER klokking: 72/73 fps ser stabilt ut og Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Hehe, artig "benchmark" Gratulerer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå