Gå til innhold

Billige hardisker i London?

Anbefalte innlegg

Skal til London i sommer og har hørt at det er billig med hardware der, spesielt hardisker. Så også en overskrift i et Engelsk PC-blad på Narvesen "Large harddrives from £31" eller noe i den dur, og det er jo bra hvis man kan få en 120/160Gb Harddisk fra ca. 350 kr og oppover;)

Men hvor får man kjøpt de? Noen som vet om noen bra databutikker/kjeder i London?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil også tippe at det bare er småmynter å spare på å handle i london. Prisene er stort sett de samme og konkurransen er vel omentrent den samme den også. Den eneste større forskjellen er at du ikke får støtte gjennom den norske forbrukerkjøpsloven dersom det skulle bli problemer med harddisken.

Lenke til kommentar

Mitt tips: Skal du ha deg ny harddisk. Se på Norske nettbutikker. Er rimelig i den forstand og du er beskyttet av forbrukerkjøpsloven. Når det uansett eventuelt er noen skarve kroner mer for en HD i Norge, så er det verdt det i forhold til garantisaker osv.

Lenke til kommentar

Greit, har forstått det slik at det ikke er noe å tjene på å kjøpe i London i og med at vi har den gode kjøpsloven her i Norge. Men jeg kan likevel tenke meg navnet på noen bra butikker, bare for å "kikke" eller hvis prisene endrer seg mot slutten av sommeren. (Lovt å håpe :p )

Lenke til kommentar

Jeg bor i London, og vil si det er lite å spare på å kjøpe datating her fremfor i Norge, men hvis du absolutt insisterer, vil jeg anbefale datamarkedene som holdes hver lørdag. Du finner mer info på www.britishcomputerfairs.com. Siste harddisk jeg kjøpte der kostet £62 for en Maxtor DiamondMAX 10 200GB IDE, men prisene har gått litt opp i det siste, så de ligger på ca £67 nå. Dessuten vet jeg hvem som er billigst og best å handle hos på disse messene, så jeg faller ikke lenger i de samme fallgrubene som jeg gjorde til å begynne med.

Hvis du er i London på en lørdag er sjangsen stor for at jeg er på messene, så send meg en PM dersom vil vil ha guide.

Med unntak av datamessene, så er det nok www.komplett.co.uk som har de beste prisene her, og i tillegg virker det som utvalget generelt er bedre i Norge enn her.

Lenke til kommentar
Greit, har forstått det slik at det ikke er noe å tjene på å kjøpe i London i og med at vi har den gode kjøpsloven her i Norge. Men jeg kan likevel tenke meg navnet på noen bra butikker, bare for å "kikke" eller hvis prisene endrer seg mot slutten av sommeren. (Lovt å håpe :p )

Hvis det er windowshopping du er ute etter, så er det bare å ta turen oppover .Tottenham Court Road, men jeg ville ikke kjøpt noe i de butikkene. De som er til å stole på er dyre, og de som ikke er dyre er ikke til å stole på, sånn generelt. Det finnes unntak, selvsagt, og den beste sjappa i gaten er rett rundt hjørnet fra Superdrug, på høyre side av gaten når du går nordover Tottenham Court Road. Jeg vil imidlertid anbefale deg å holde deg unna Gultronics-butikkene, og en del av de andre litt mer tvilsomme sjeppene oppover der. Mange av disse har priser som lokker, men det er ofte gråimport, noe som i beste fall betyr null garanti overhodet.

Jeg har også to ganger blitt spurt om å kjøpe stjålne laptoper på gaten der, så vær forsiktig med hva du kjøper, og av hvem.

Lenke til kommentar
Det er 17,5% MVA på datautstyr i England, mot 25% her i Norge. Du sparer jo litt i den sammenheng.

Hmm.. Det utgjør en forskjell på 6%... Eller 60kr per tusenlapp det ville kostet i norge. Ja, man sparer nok, men det er fortsatt småpenger for å svelge ulempen med å ikke ha noen forbrukerkjøpslov.

Lenke til kommentar
Jeg bor i London, og vil si det er lite å spare på å kjøpe datating her fremfor i Norge, men hvis du absolutt insisterer, vil jeg anbefale datamarkedene som holdes hver lørdag. Du finner mer info på www.britishcomputerfairs.com. Siste harddisk jeg kjøpte der kostet £62 for en Maxtor DiamondMAX 10 200GB IDE, men prisene har gått litt opp i det siste, så de ligger på ca £67 nå. Dessuten vet jeg hvem som er billigst og best å handle hos på disse messene, så jeg faller ikke lenger i de samme fallgrubene som jeg gjorde til å begynne med.

Hvis du er i London på en lørdag er sjangsen stor for at jeg er på messene, så send meg en PM dersom vil vil ha guide.

Med unntak av datamessene, så er det nok www.komplett.co.uk som har de beste prisene her, og i tillegg virker det som utvalget generelt er bedre i Norge enn her.

Takker, var akkurat noe sånt jeg så etter ja. Forresten vet du om Komplett har lokaler hvor man kan kjøpe? (i London)

Ok, vet nå at jeg skal være obs hvis jeg tar turen til Tottenham Court Road ;)

Takk for tilbudet som guide også, men tror nok det skal gå fint :)

Oppfordrer flere til å komme med erfaringer o.l :thumbup:

Endret av Timur
Lenke til kommentar

Har vært og reist en del i England i det siste, det folk sier her stemmer om at prisene ikke er så bra+kjøpslov.

Men, siden England er et stort land har de et stort marked for litt mer spesielle ting.

Så hvis du driver med casemodding, vannkjøling eller noe lignende kan England være paradis, men du må som sagt betale for det.

Ingenting her i livet kommer gratis!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...