Akelbee Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 A. Jeg trenger å forlenge ledningen som går fra PSU til henholdsvis hovedkort og periferienheter. Mente at jeg tidligere har funnet slike hos komplett eller clas ohlson, men finner nå ikke annet enn Y-splittere for firepunkts periferikontakter. Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt slike? B. Jeg har en mekanisk switch-box som jeg bruker for å skifte mellom skjerm / VGA-kabler. Det er imidlertid et problem at selve skjermkablene er ganske lange, og når jeg dessuten ikke får VGA kabler i kortere lengder enn 1,8 meter så blir kabelen så lang at det skaper signalforstyrrelse. Går det an å få tak i kortere VGA-kabler? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Angående punkt B: Du har enten for dårlige kabler eller en dårlig switch. VGA kabler tåler fint lengder på 10 - 15 meter hvis de er av god kvalitet, dvs coax. Før i tiden ble det laget dårlige kabler uten coax, de holder ikke med de frekvenser som brukes i dag. Egentlig gjelder det samme for en mekanisk switch - det virket med vanlig VGA men er for dårlig til bruk på dagens utstyr. Hvis du skal ha to PC'er inn på en skjerm så er løsningen å bruke en skjerm med to innganger, evt. en KVM switch. Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Svar på A: Hvis du tenker på forlengelse av strømkabelen til hovedkortet, kan du finne slike på microplex.no. Rene forlengere av 4pin-kontaktene har jeg ikke sett noe sted, desverre. Lenke til kommentar
Domino Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Sorry, men Hårek har nok rett. Analoge/mekaniske switch-boxer takler rett og slett ikke høye oppløsninger.. Skrur du ned til 640x480 tror jeg du vil se at bildet blir "nesten" helt fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå