Gå til innhold

Forlengelse av ledninger

Anbefalte innlegg

A.

Jeg trenger å forlenge ledningen som går fra PSU til henholdsvis hovedkort og periferienheter. Mente at jeg tidligere har funnet slike hos komplett eller clas ohlson, men finner nå ikke annet enn Y-splittere for firepunkts periferikontakter. Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt slike?

B.

Jeg har en mekanisk switch-box som jeg bruker for å skifte mellom skjerm / VGA-kabler. Det er imidlertid et problem at selve skjermkablene er ganske lange, og når jeg dessuten ikke får VGA kabler i kortere lengder enn 1,8 meter så blir kabelen så lang at det skaper signalforstyrrelse. Går det an å få tak i kortere VGA-kabler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående punkt B: Du har enten for dårlige kabler eller en dårlig switch. VGA kabler tåler fint lengder på 10 - 15 meter hvis de er av god kvalitet, dvs coax. Før i tiden ble det laget dårlige kabler uten coax, de holder ikke med de frekvenser som brukes i dag.

Egentlig gjelder det samme for en mekanisk switch - det virket med vanlig VGA men er for dårlig til bruk på dagens utstyr. Hvis du skal ha to PC'er inn på en skjerm så er løsningen å bruke en skjerm med to innganger, evt. en KVM switch.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...