InitialC Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Hva skyldes det? Eller er det det samme med lcd og? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Kva det skyldes reint teknisk veit eg ikkje, men det er ikkje det samme (så vidt eg har forstått) med LCD. Lenke til kommentar
InitialC Skrevet 23. april 2005 Forfatter Del Skrevet 23. april 2005 Håper det er bedre med lcd... Etter 2-3 timers bruk får eg skikkelig hodepine av crt skjermen min. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Du kan sjekke hvilken oppdateringsfrekvens du har på skjermen din. Er den på 60Hz eller lavere kan det være slitsomt for øynene. Høyreklikk på skrivebordet og velg Egenskaper. Sjekk i skjerminstillingene om du finner et sted der du kan stille inn på frekvensen. Kryss av for "skjul modi denne skjermen ikke kan vise" og velg det høyeste du kan. Så skal det nok bli bedre for hodet ditt, ihvertfall i teorien. Dette skyldes vel elektromagnetisk stråling (så vidt jeg vet) som kommer fra CRT-skjermer. LCD har ikke det samme problemet, og er nok alt i alt bedre for øynene/hodet å se på. Lenke til kommentar
InitialC Skrevet 23. april 2005 Forfatter Del Skrevet 23. april 2005 Eg har alltid hatt den på 85hz, høyeste skjermen klarer :/ Jaja, får snart nec 1770nx, så eg må vel holde ut med dette? Lenke til kommentar
InitialC Skrevet 23. april 2005 Forfatter Del Skrevet 23. april 2005 Eg har alltid hatt den på 85hz, høyeste skjermen klarer :/ Jaja, får snart nec 1770nx, så eg må vel holde ut med dette? Lenke til kommentar
InitialC Skrevet 23. april 2005 Forfatter Del Skrevet 23. april 2005 (endret) Eg har alltid hatt den på 85hz, høyeste skjermen klarer :/ Jaja, får snart nec 1770nx, så eg må vel holde ut med dette? Sorry for trippel post Men, opera henger litt etter :S Endret 23. april 2005 av InitialC Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Å stirre på en crt er jo som å stirre på en sterk lyspære. Du blir jo også "bombardert" av 30kV med elektroner har jeg hørt. Kan jo være noe av grunnen. Lenke til kommentar
SUiCiDE_COMMANdO Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Dagens CRT monitorer har betydelig mindre stråling enn f.eks for 10 år siden, så mengden av EM-emisjon det er snakk om her er minimale. Jeg synes heller at det høres ut som om du trenger briller. Eller kanskje det rett og slett har seg slik at du sitter for lite foran pc'en - du trenger kanskje å venne øynene dine til å se på skjermen. Har du det mørkt i rommet (særlig bak monitoren) så er det også ekstra slitsomt for øynene hos mange. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå