Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pcen gir ikke fra seg noe som hellst livstegn

Anbefalte innlegg

pcen sto som vanlig på inatt og da jeg var oppe en tur iløpet av natta så funka allt helt ok, men da jeg sto opp på morgenen så hadde pcen slått seg av? å jeg prøvde selvfølgelig og slå den på. viftene startet, men ikkeno skjermbilde...? da prøvde jeg med en gang og resette biosen, men etter det var gjort så funket ingenting. pcen var helt død... hva kan dette være? den reagerer altså ikke i det hele tatt når jeg trykker på av/på knappen...

takker på fårhånd :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om det ikke er noen strøm i det hele tatt, er det nok PSUen som er gått. Prøv med en ny om du har muligheten

det er sånne små leds på hovedkortet som lyser som indikerer at psu er tilkoplet.. kan psu være gåen selv om denne lyser?

Lenke til kommentar

Nei, sannsynligvis ikke. Men du vet at hovedkortet har strøm. Er det noe som har løsnet inne i kabinettet. En gang for mange år siden opplevde jeg noe liknende, og da var det en av skruene til hovedkortet som hadde løsnet. Den lå og kortsluttet hovedkortet. Etter at jeg fjernet den fungerte alt igjen :whistle:

Sjekk alle skruer, og at alle kort sitter som de skal. Sjekk også at ingen av kondensatorene (små sylindere på høykant festet på hovedkortet) har sprekker osv...

Fortell også så mye som mulig. At det er lys på hovedkortet som virker er en sentral opplysning...

EDIT: Er det flere leds på hovedkortet som lyser? Hvilket hovedkort har du?

Endret av Øyst
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...