achesham_1 Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Hei jeg har en amd athlon 1.333mhz , 128mb ddr-ram , 128mb geforce 4 ti4600 med win-xp. Av og til går pcen min kjempe tregt og jeg må restarte maskinen, er dette noe med sys-tray eller noe med windos å gjøre siden den går så tregt??? Eller er det fordi jeg har så lite med ram??? ________________________________________________ Mvh: alexander chesham :smile: [ Denne Melding var redigert av: achesham_1 på 2002-07-08 16:38 ] Lenke til kommentar
Nebu Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 WinXP spiser helst mer enn 128MB RAM. Lenke til kommentar
Dannan Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Hei, har samme problem slev, men med et helt system. Har P4 Willamette 1.9 Ghz 1 GB Ram, WD 100 Gb disk, Creative Geforce 3 Ti 200.. Så eg lurer egentlig på om det er WinXP som forårsaker det... Eller er det noen der ute med svar? Lenke til kommentar
Nebu Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Sjekk i Task Manager. Er det noe som spiser opp minne eller CPU og hva er det i såfall? Kjører du IIS, COM+, Index Server eller databaseserver? Mye rart av installerte programmer som kan gjøre livet surt i bakgrunn. Lenke til kommentar
Dannan Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Jeg skal prøve å se etter neste gang det begynner, men det er ikke så veldig ofte, men når det først skjer hjelper ikkje annet enn å restarte eller ha skikkelig god tolmodighet. Tolmodighet har jeg lite av når det angår det at jeg ikkje får bruke dataen min, men Lenke til kommentar
achesham_1 Skrevet 8. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2002 Det er ganske mye i processes bla. 4stykk svchost som bruker ENORMT mye med cpu og memory usage når det klikker for den... Det er en annen ting som jeg trykker vekk men som bare forsvinner 5 ganger etter at jeg har lukket det, det heter cidaemon.exe Kan det vær noe med Page File Usage(PFU)??? Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 sjekk for virus og spyware.. deretter kjører du msconfig og fjerner alt driten du ikke trenger i systray. Lenke til kommentar
achesham_1 Skrevet 8. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2002 hva er det jeg ikke trenger da? Lenke til kommentar
achesham_1 Skrevet 8. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2002 hva er det jeg ikke trenger da? Lenke til kommentar
Nebu Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 cidaemon.exe styrer Index Service. Dvs. du har indeksering på filsystemet i så stor grad at det går på ytelse løs. svc=service, host=host, altså svchost.exe prosesser tar seg av ymse prosesser. Dette er alt fra SQL Server, COM+, Index Server, IIS Web Server. Ikke drep dem i Task Manager men stopp heller disse services jeg nevnte en etter en og hold et øye med Task Manager og se når disse svchost'ene forsvinner. Da vil du kunne se hvilken av dine services tar så mye minne. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 vent med å disable windows funksjoner, det er ikke disse som gjør maskinen din treg. fra erfaring tipper jeg at det som har mest negativ effekt er 1)spyware og virus, 2)eksterne programmer du selv har installert som ligger i minnet (fjernes i msconfig). http://www.lavasoft.de Lenke til kommentar
L.. Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Jeg har også et stort problem med cidaemon.exe. Den er stort sett ikke i bruk når jeg ser på Oppgavebehandling. Så av og til tar den helt av og bruker mer og mer ressurser. Det som skjer er at den tar all rammen (1gig) og går så videre på sidevekseslingfilen. Den blir i løpet av 1 sek 1.4 gig. Harddisk lyset lyser konstant. Hele systemet mitt blir så inni hel... treget ned. Har defragmentert harddiskene. Kontrollert de for feil. Norton antivirusprogram i full drift. Jeg har: Asus A7N8X Deluxe/GD hovedkort Socket A 2000xp cpu 1 gig med ddr ram 80 gig og 120 gig harddisker fra WD. Geforce 3 TI 500 skjermkort. Det er jævlig irriternede. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå