m1k4l Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Hei jeg har Gainward Geforce 6600 GT 128mb ddr ultra/1960 XP golden sample. Jeg tok dette skjermkortet inni i dag og installerte det jeg fikk med på cden, har til og med installert på nytt sikkert 12 ganger (alle driverne). Jeg har amd 64 3500++ pc 3200 1024 mb og hk: k8n neo noe. I allefall når jeg tester cs så får jeg 20 fps i smoke og hvis jeg ser ned i bakken får jeg evig med fps drop og. Hva kan være gale? Jeg har også et geforce 4200 der har jeg 100 fps _HELE_ tiden. Jeg dropper i andre smoken. Teknisk sett skulle jeg ikke ha droppet før 5 smoke eller noe. Jeg prøvde 3dmark der fikk jeg mye dårligere enn med geforce 4200 64 mb, noen som har peiling hva som er galt? Lenke til kommentar
jacoweb Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Last ned de nyeste driverne som ligger på HER! Vist ikke det funker så burde du prøve å fjerne alle drivere, oppdatere bios feks. Sjekke at du har alt av de nyeste driverne. Lenke til kommentar
m1k4l Skrevet 23. april 2005 Forfatter Del Skrevet 23. april 2005 Det er det jeg har gjort min venn, og likevel skjer det! Lenke til kommentar
jacoweb Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Hum det hørtes ikke helt bra ut. Du skulle hvertfall få mye bedre ytelse med 6600 gt kortet enn det gamle kortet ditt. Noe virkelig galt her. hmm, man skal ikke formatere pga man bytter skjermkort. Men har du prøvd på det? Veldig dum løsning, men eneste jeg hadde gjort. hehe, jeg hadde ikke orka å pese. tar max 7 min og legge inn på nytt Lenke til kommentar
apwr Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 (endret) 1. Avinstaller gamle Nvidia-drivere i windows sitt kontrollpanel. 2. Restart maskinen. 3. Legg inn de nyeste skjermkortdriverne til Nvidia. 4. Restart maskinen. 5. Oppdater chipsetdrivere. 6. Oppdater CS. Nå bør problemene være fikset! Endret 23. april 2005 av apwr Lenke til kommentar
m1k4l Skrevet 23. april 2005 Forfatter Del Skrevet 23. april 2005 Ja, jeg lurte på det, men det rare skjønner du, når jeg skifter skjermkort til det gamle får jeg jo 100fps? Kan ikke være noe galt med pcen da, virus eller noe. Lenke til kommentar
jacoweb Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 1. Avinstaller gamle Nvidia-drivere i windows sitt kontrollpanel.2. Restart maskinen. 3. Legg inn de nyeste skjermkortdriverne til Nvidia. 4. Restart maskinen. 5. Oppdater chipsetdrivere. Nå bør problemene være fikset! Tenkte på det der, men mente han hadde gjort det der før, virket det som? Lenke til kommentar
jacoweb Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Ja, jeg lurte på det, men det rare skjønner du, når jeg skifter skjermkort til det gamle får jeg jo 100fps? Kan ikke være noe galt med pcen da, virus eller noe. Det er nok ikke virus som gjør det der, jeg tipper det er driver feil. Prøv og gjør som det står over her. Lenke til kommentar
atrax Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Ja, jeg lurte på det, men det rare skjønner du, når jeg skifter skjermkort til det gamle får jeg jo 100fps? Kan ikke være noe galt med pcen da, virus eller noe. Da vet du jo at det er driverproblemer. Den beste måten er å formatere c:, og legge inn Windows på nytt. Det er en god del driver-skrot som blir liggende i registeret, og dette kan lage trøbbel. Og som du ser, lager det nettopp trøbbel for deg. Ellers finnes det programmer som skal klare å fjerne alle gamle driverrester, men de har aldri fungert for meg. Lenke til kommentar
Stein_HV Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Har du installert nyeste chipset-drivere? Hvis ikke, ville jeg prøvd det først. Dersom ikke det heller hjelper, kan du prøve dette programmet: Driver Cleaner 3 Installer og følg instruksene i readme-filen. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Du har koblet i strømkontaken til skjermkortet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå