wil Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 hei. jeg sitter å lurer litt på hvordan jeg skal få installert .deb program i Ubuntu uten å ha Internet i Ubuntu. noen som vet hvordan det gjøres? har sett litt på debian.org men er litt usikker på om det er samme fremgangsmåte både på nett og uten nett når det gjelder installasjon av .deb program. Håper på mange svar. Lenke til kommentar
franksun Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 håper du på mange svar? holder det ikke med kun et korrekt? dpkg -i foo.deb Lenke til kommentar
wil Skrevet 23. april 2005 Forfatter Del Skrevet 23. april 2005 ok. takk skal du ha. skal få prøvd det senere. jo forsåvidt holder det med et korrekt svar, men tilfelle noen skulle svare i hytt og pine mener jeg Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 holder det ikke med kun et korrekt? Godt poeng, hehe... Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Kommer jo litt an på hva du vil. For å installere et program som ikke har noen videre dependecies, funker jo franksuns tips bra nok. Dersom du skal oppgradere, eller installere ting med masse dependecies, brenner du en distrocd med den aktuelle programvaren og legger den til i sources.list med apt-cdrom add. Deretter apt-get install <program> M. Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 dpkg -i? Er ikke det for å vise informajson om pakken? Tenkte argumentet for å installere var -install eller noe, men jeg husker vel sikkert feil. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 dpkg -i? Er ikke det for å vise informajson om pakken? Tenkte argumentet for å installere var -install eller noe, men jeg husker vel sikkert feil. -i og --install gjør det samme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå