Gå til innhold

Ny mus, til cs selvfølgelig

Anbefalte innlegg

Tja..en av grunnene til at NIP _brukte_ de musene var fordi de var sponset. Det har ingenting med hvilken mus som er best eller ikke, det er nemlig en smaksak. Jeg liker veldig godt Wingman gaming mouse og den gamle typen av Logitech Pilot. Har aldri prøvd andre typer fordi jeg har vært veldig fornøyd. Sverger forøvrig til ballmus, men det er og en smaksak. Vet om veldig mange gode Gamere som bruker altmulig av forskjellige mustyper, og hva som er best er opp til deg.

- ta en mus du synes er behagelig

- Styr unna cordless (sjekk hvilken frekvens de sender på så skjønner du hvorfor)

- Finn ut om du bruker høy eller lav sens (enkelte mus er beregnet på forskjellige sens, f.eks Boomslang. 2000 = høy sens , 1000 = lav sens )

Ang. å herme etter de l33t`e gamerne. Russiske quakere sitter med tastaturet på fanget, tror du de gjør dette fordi det er best eller fordi det er det de er vant til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-07-09 08:54, r0nin skrev:

Tja..en av grunnene til at NIP _brukte_ de musene var fordi de var sponset.

Sist jeg sjekket hjemmesidene til NiP så var de sponset av Razer(boomslang altså), men kun en av dem faktisk brukte BS... resten IE 3.0 - ville bare si det...

Lenke til kommentar

Har hatt Razer Boomslang 2000 ei go stund nå og må bare få sagt at den gjør underverker for aimen din!

Men, den er jævli kresen på underlaget, jeg hadde først en Everglide Giganta men kjøpte for ikke så lenge siden en Steelpad 3s. Sistnevnte er helt perfekt til Razer.

Uansett, jeg er nå utrolig lei av rengjøring og ting som ikke virker og har nå kjøpt en Intellimouse v3:D

Lenke til kommentar

Hei..

Anbefaler MS Intellieye Explorer 3.0 på det varmeste. Har du litt små hender eller bare liker en mus av den mindre typen ville jeg gått for MS Intellieye Optical 1.1.

Har spillt cs siden første beta og eid muser som blant annet boomslang2k og wingman gaming mouse.

Om du har planer om matte i samme slengen, sats på en steelpad om du har råd.

Mvh, cubic

Lenke til kommentar

Vel - å velge mus er noe dritt. Selv har jeg testet ut Razer boomslang 2003, Logitech dual optical og Microsoft intelligmouse explorer - samtidig.

Ingen av disse musene er perfekte, men noen av feilene går det an å leve med.

Logitech Dual Optical: Gode knapper, veldig god nøyaktighet, glimrende poter - veldig lite friksjon - Desverre heller hele musa på skrå slik at jeg fikk skikkelig brannsår på¨hånda etter en uke, i tillegg til dette er skrolerhjul og tommelknapp ubrukelig i enkelte spill, f.eks. Wolfenstein. I Windows generelt funker tommelknappen, men ikke skrorllerhjulet på riktig måte. Driverproblem, som kan løses med å bruke Windowsdrivere, men da funker ikke inntillingene godt nok. Råd: ikke kjøp om du er en gamer.

Razer Boomslang 2000: Glimrende knapper, meget presise, gir et solid inntrykk. Nøyaktig og fin - helt til den begynner å "glippe" litt etter ca. en uke, - er helvetes avhengig av rengjøring for å funke optimalt. Meeeeeget spesiell ergonomi, passer ikke for alle, stort sett en vanesak, og forstår godt de som elsker denne musa. Mange klager over feil, men mitt eksemplar har oppført seg eh... eksemplarisk. Råd: kjøp kun etter at du har testet ut om du kan leve med ergonomien. Ps: Museprogrammet som følger med er det beste jeg har sett.

Microsoft Intellimous Explorer 3.0: Presis, og godt kompatibel med alle spill. Noe billige og "upresise" knapper. God ergonomi. Meeeget dårlige poter, så her må det mouse skates til. Går ikke bra sammen med musematter som f.eks. Everglide Giganta, pga. for mye friksjon mot underlaget, selv med mouse skates.

Råd: Kjøp denne om du vil være bankers, ikke den mest fancy musa på markedet, men sammenlagt er dette den beste du kan få intil videre.

Lenke til kommentar

Er det ikke du som er teit her?

En av grundene til at NiP bruker MS v3.0 er fordi den er best*.

Den glipper ikke, selv om den har litt lav dpi. men den tar jo igjen på oppfriskningsfrekvens, som er 6000, i forhold til dual's 2000.

Noe som også gjelder er hvilken musematte du har.

Jeg har min på en fUnc sUrface, og det fungerer glimrende.

Å være så snill å skjerp språkbruket ditt unge mann.

* = Min subjektive mening.

Og du mener at Dual Optical glipper mye og er dårligere enn Explorer? Tror du virkelig at du vil merke forskjell i nøyaktighet og presishet på Explorer og Dualen? Begge disse har så pass bra sensorer og teknologi at det skal mye til å få de til å glippe, og begge er dyrisk nøyaktige.

Grunnen til at NiP bruker den er vel fordi de er sponset, som en fyr sa i en annen post. Også synes de vel formen er behagelig. Formen på en mus er som sagt en smaksak, og ikke alle mus passer til alle. Og å si at noe er bra bare fordi noen som er kjent bruker det, er for dumt. Irriterer meg over folk som ikke tenker og vurderer ting selv. Jeg mener folk skal teste selv, og finne det som er bra for de selv, ikke gjøre det som alle andre vil de skal. Men det er nå bare min mening.

P.S. Hvilken språkbruk? Det groveste ordet i min post var "teit", og det brukte jo du og :razz: Litt ironi må være lov vel. Bare irriterer meg litt på sånne poster.

Lenke til kommentar

kan anbefale intellimouse v.3 jeg åsså... men som sagt kommer jo an på om du har en stor eller liten hånd, skeiv eller bein eller hva f*** det måtte være...

Du blir sikkert ikke missfornøyd om den passer ergonomien din....

*You can do it*

Lenke til kommentar

kan anbefale intellimouse v.3 jeg åsså... men som sagt kommer jo an på om du har en stor eller liten hånd, skeiv eller bein eller hva f*** det måtte være...

Du blir sikkert ikke missfornøyd om den passer ergonomien din....

*You can do it*

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-09 01:42, Galandrik skrev:

Quote:

Den 2002-07-08 19:01, mad_arab skrev:

Glem trådløs til spilling.

Jeg kan varmt anbefale MS Intellimouse Explorer 3.0

.....................................................

Bruker Cordless Desktop Optical, og det er ingen forsinkelser etc i forhold til mus med "tråd".

60 hz eller noe men trådløs, og 200 med usb

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-09 01:56, mad_arab skrev:

Galandrik: tror du... prøv en mus med ledning på samme maskin og du skjønner hva jeg mener.

Når det gjelder Razor Boomslang, så er den teknisk utdatert, og overpriset. På tide å slenge den på historiens skraphaug, det er bedre og billigere alternativer ute.

hva med den nye optiske Razor Boom... en .?

[ Denne Melding var redigert av: JohndoeMAKT på 2002-07-10 13:01 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...