Den Polse Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Er rimelig blank på hva jeg burde velge, hørt at ms intellimouse 3 skulle være god, synes de dual optical virker fine også. Noen som har noe erfaring eller råd? Det viktigste er at den er bra til cs. Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 (engelsk tastatur naa) jeg anbefaler deg aa kjope MouseMan dual Optical. Bruker den selv og den er helt Konge Lenke til kommentar
ponke Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Kopierer hva jeg har skrevet før om dette temaet, håper dette hjelper :smile: ---- Jeg har god kjennskap til muser av ulike typer og dette er mine tanker: Standard mouse = grei i 2 dager Microsoft Intellimouse Optical versjon 1 = glipper like eller mer enn de fleste ballmuser når du rører den fort... Razor Boomslang 2000 = beste musa jeg har hatt, unntatt at den også GLIPPER når man rører den fort, men ettersom den har så høy følsomhet, 2000 dpi gjør det ikke så mye... ihvertfall ikke om man kjører på nesten maks i følsomhet. Razor Boomslang 1000 = nå begynner det å bli plagsomt med bare 1000dpi, istedet for 2000... glipper mer, fordi at man må røre mer på musen. Logitech Optical Cordless = ussel i spill, LITT, veldig LITE forsinkelse i forhold til når du rører musen og når det skjer på skjermen. LITT glipping... Plagsomt i spill! Logitech Optical DUAL = litt lite dpi, INGEN GLIPPING, men noe man må vite, er at musa ikke bruker BEGGE samtidig, som mange tror, men BYTTER når den ene gir forvirrende informasjon, dette fungerer ganske bra. Men den gjør dette sjelden, fordi at "øynene" har blitt så bra, at om de slipper en med MER oppløsning, alltså dpi, men med et "øye" så kjøper jeg den... jeg har dual nå da, men vil heller ha ET bra øye, enn 2 middels, fordi jeg er LITT dpi freak hehehe jaja konklusjonen ja... KONKLUSJONEN! Konklusjon, den beste musen, allround, er Logitech Optical Dual. Ingen rensing, bra ytelse, INGEN glipping, eller så lite at du må være voldelig for å klare å få den til å glippe. Kanskje litt lite sens, men du venner deg til det. + ingen rensing + ergonomisk + "ingen" glipping + nøyaktig - bruker ikke begge "øynene" samtidig (man får jo inntrykket av det i "reklamen" ) - litt lav sens - tommelknapp er ussel i spill - drivere kunne vært bedre - dålige museputer, plastikk slites mye når du bruker en plastikkmusemate, istedet for tøy, eller gummimatte... = kjøp den, om du ikke er helt avhengig av over 1000 dpi, oppløsning eller en tommelknapp. Tommelknappen fungerer fantastisk i windows da! Håper jeg var til noe hjelp, ja, foresten, angående razor boomslangene, ja, jeg hadde begge, har den ene fortsatt, syntes 1000 modellen var bedre enn 2000, syntes det var mindre feil på den. Men noe som er FRYKTELIG irriterende på de, og om de hadde fjernet sånt så hadde jeg hatt dem fortsatt, det faktum at de samler så mye dritt i "kulehuset". De må jo rengjøres mer enn ALT ANNET som eksisterer...! --- Jeg har hatt en del mus over tiden, en del optiske og kjempemange ballmus, tror jeg kan gi deg en noe god løsning på 3 brukere... Optisk allround ball spiller ball allround Beste optisk allrounder: Logitech DUAL Optical Hvorfor? +: -o- liten, men har litt vekt som gjør den stabil -o- grei nok oppløsning -o- 2 optiske sensorer som skal hjelpe mot skipp, gjør det til et visst punkt -o- like god med usb og ps2 -o- tommelknapp, genial for bruk i Windows og I.E. -: -o- gummi på kantene, kvalmt etter en tids bruk, for om du har svette hender på varme dager, som de fleste har, så er det litt kvalmt -o- hjulet er ganske "labert" med lite respons, derfor bruker jeg det lite i spill. -o- de 2 sensorene fungerer bare så kjempebra mot skip til et visst punkt ---------------------------- Det er flere punkter, men dette er hovedtrekkene, det er en mus som er god for spilling, og samtidig har tilleggsfunksjoner som gjør den superb til windows bruk og surfing, og annet for den del. Men gummien trekker noe ned, og det passe slappe hjulet. Passer best til medium store hender, for store hender kan få problem med museknappene, men det er en vanesak for de fleste. Kort sagt, Logitech har gjort en god jobb med denne musen, men kunne med stor fordel gjort noe for å gjøre den litt mer attraktiv for spillere, ettersom det er de som kjøper mest datamuser og tilbehør. (Jeg gir denne bedre "poengsum" enn Microsoft sine optiske, fordi Microsoft sine datamuser har en bakdel på sine muser som du hviler din hånd på som gjør at du ikke får like god refleks for rakse skudd opp og ned i spill, pluss at det gjør deg noe upresis, men om du har større hender så gjør dette ikke noe særlig, da du antageligvis ikke hviler dine hender på den delen. Men putene på microsoftmusene er nærmest slitevare, de kanskje har gjort noe med det i senere tid, men det har jeg ikke hatt mulighet til å sjekke.) Beste ballmus, SPILLEREN: Kort sagt, det blir razor boomslang 2000 eller 1000. Hvorfor ikke BARE 2000 spør du kanskje? Men det er for at noen liker 1000 bedre, plus at av erfaring har den mindre feil og stort sett sitter bedre sammen Hvorfor? +: -o- Velge følsomhet på pekeren mens du spiller, genialt for en ivrig spiller. -o- Hjulet er bra og fast. -o- Mange knapper, og KJAPP respons på museknapp 1 og 2. -o- Lav profil, greit ihvertfall for en aggressiv spiller slik som meg, da du da kan bruke fingrene mer for å finstille siktingen din, noe som fører, av seg selv, til mindre slitasje på selve håndleddene, dette gjelder om du har relativt til meget høy følsomheten på pekeren. -o- like god med usb og ps2 -o- stor og tung, bra for langdistansesnipere generelt, men dette er også en smaksak -: -o- buggete som bare det, er litt du heldig får du en bra en, men er du en gamer av hele hjertet tar du som vanlig sjangsen, som med alt annet som du overklokker til tusen -o- gummi, IGJEN, samme syndrom som logitech -o- museknapp 1 og scrollehjulet har en tendens til å henge opp hverandre (testet på flere) -o- rensing må til, er jo en ballmus, men går noe på underlaget -o- dårlig driversupport, de ga løfter om xp drivere i ca 3-4 måneder før de ga opp for problemene og venter nå på penger til å skaffe drivere. Men jeg vet ikke om det finnes uoffisielle drivere Mye bugs, og mange problemer, men de gir god service, det vet jeg selv, jeg har fått byttet 1, fikk den direkte ifra USA med FedEx, hehe. Men, om du er en hardcoregamer som ikke vil ha optisk, er Razor det du skal ha. Jeg har et alternativ, og det er Wingman Gaming Mouse, men den er noe vanskelig å få tak i, pluss at den ikke har scroll eller tommelknapp som de 2 over har. Men den er generelt god, og av god logitech kvalitet. Beste ballmus, ALLROUNDER: Selv om den ikke har scrollhjul, så blir det Wingman Gaming Mouse. Den er liten og kjapp i bruk. Krever noe tilvenning, har INGEN gummi og driverne fungerer til ca alt. Konklusjon for alt: Selv om du ba om ballmus, anbefaler jeg deg, avhengig av din håndstørrelse å se på Logitech Dual Optical, fordi det er en knallmus, er den jeg bruker nå. Og selv om den har gummi, så er det en vanesak, etter en stund tenker du ikke så mye på det. Pluss at du kan vaske den, som du burde gjøre med alle muser. Du tenker sikkert, optisk er fælt fordi den følger med selv om musen er litt over bakken... Jeg kan si deg noen saker, jeg hatet før optisk mus, men så bestemte jeg meg for at det var nok med rensing av min boomslang, så jeg solgte den og skaffet en optisk. Angret meg aldri etter 2 uker med heftig bruk. JA, det er forBANNET ekkelt i noen uker, men etterpå husker du hvor forbannet du ble når du måtte renske musa annenhver dag. Dette ble langt, lurer på om noen leste alt? --- Lykke til, som du ser har jeg meninger om dette. Og mine meninger har hjulpet en del. Kort sagt: Beste mus, etter tilvenningstid -> Logitech Optical Dual med Windows egne drivere i XP, ihvertfall :smile: Enda en gang, lykke til! Hilsen kjello2 Om du lurer på noe, send en e-post til [email protected] ... den er i bruk i 2 dager ifra nå. Hater hotmail.com, har fått så mye reklame, siste gangen jeg bruker denne. Ok? Spør om du lurer [Edit, la til en e-post som forfatter av post kan spørre meg om saker på] [ Denne Melding var redigert av: kjello2 på 2002-07-08 16:44 ] Lenke til kommentar
xthal Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 de musene du trenger å vurdere er: Microsoft Intellimouse v3 Logitech Dual Optical Logitech Wingman Gaming Mouse Razor Boomslang 1000/2000 intellimouse er egentlig en enormt bra mus men desverre misliker jeg knappene, og da spesielt sideknappene, pluss at den ikke passer i handa mi dual optical må være den BESTE optiske musa jeg noen gang har testet, glapp ikke før jeg omtrent slengte den rundt i rommet desverre kan den bli litt liten for folk med store hender, men dette er noe du må vurdere selv da wingman gaming mouse er den musen jeg liker best, sitter perfekt i hånden og kombinert med min steelpad er det nesten uslåelig, minus at den ikke har scroll men jeg liker det egentlig ikke da :razz: boomslang er noen rare muser, klarte aldri å venne meg til den selv om broren gjorde det, kjekt med alle de knappene og den har de beste knappene jeg noen gang har vert borti, får lyst til å røske de ut av en ødelagt razor jeg har her og sette inn i wingmanen min. men som konklusjon vil jeg si at du bør velge den du syns passer best i hånden din, hør i butikken om du kan få teste de så lar de deg sikkert det. wingmanen er forresten veldig vanskelig å få tak i siden den gikk ut av produksjon for en stund siden :sad: Lenke til kommentar
sete Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 logitech sin dual optical er ikke så dyr og heller ikke så verst :smile: Lenke til kommentar
zemtex Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Quote: Den 2002-07-08 16:21, Den Polse skrev:Noen som har noe erfaring eller råd?Det viktigste er at den er bra til cs. Hei! Har prøvd både BS2000 og Logitech Dual-O, men dem blekner i forhold til mIcrosoft IE v3.0! Synes det er svært viktig at en mus er komfertable å holde i, og på dette området suger Boomslang og Dual Optical. Dem er fine for enkelt, men ikke for meg! Dual Optical er som å holde i en stein du har finnet på bakken, null ergnomi - med mindre du har SMÅ hender! Du sier den skal være god til CS... La meg si det slik: Hva bruker Norges landslag i CS, NiP og mange andre L337 folk..??? JO... IE v3.0 Så har du du hender større enn en potet, så tror jeg valget skal være enkelt! MVH ZemteX Lenke til kommentar
null.sexy Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Er en artikkel om akuratt dette på hardware.no Synes nå inntelimouse er best da dual opptical er litt skeiv(man holder liksom ikke hånda rett over musa men skrått sidelengs) men men kanskje en vanesak Lenke til kommentar
Pipboy Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Kjop Logitech Cordless Optical Mous Man Den er drit bra og du slepper "alt" det styre med musetraaden. Og den passer perfekt til haanda ( hvis du er hoyrehendt ) Ps! Er i Ungarn og her stopper alfabetet med "Z". Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Glem trådløs til spilling. Jeg kan varmt anbefale MS Intellimouse Explorer 3.0 Lenke til kommentar
Toset Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Dual Optical er som å holde i en stein du har finnet på bakken, null ergnomi - med mindre du har SMÅ hender! Du sier den skal være god til CS... La meg si det slik: Hva bruker Norges landslag i CS, NiP og mange andre L337 folk..??? JO... IE v3.0 Bruker NiP den? Da MÅ jo den være behagelig og perfekt for ALLE andre!!! Er du teit eller? Bare fordi noen andre bruker den, må alle ha den? Du må jo være alle reklamefolks drøm. Bare gi produktet til en kjendis, og folk som deg kommer løpende. Den Polse, jeg anbefaler deg å teste begge musene litt, enten låne av folk du kjenner eller bare teste litt i en Expert butikk eller noe. Formen på musen er ganske viktig, og det er vanvittig irriterende å ha en mus du ikke liker formen på. De fleste nye mus er så nøyaktige at det ikke har noe å si hvilken du velger. Har selv prøvd både Explorer og Dual Optical, og begge er meget presise og nøyaktige mus. Personlig liker jeg Dualen best, for formen er så herlig og knappene og hjulet er av bedre kvalitet enn Explorer. P.S. Jeg har IKKE små hender! Langt der ifra! Det med at Logitech sine bare passer for dverger er pisspreik og MS fanboy bullshit. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Quote: Den 2002-07-08 17:29, Spilloman skrev:Kjop Logitech Cordless Optical Mous ManDen er drit bra og du slepper "alt" det styre med musetraaden.Og den passer perfekt til haanda ( hvis du er hoyrehendt )Ps! Er i Ungarn og her stopper alfabetet med "Z". heh.. kjøpte den DRITTMUSA der etter min MS optical explorer v1.0 ble stjålet... ga 750 kr (koster det enda!).... den var umulig å spille med! ble elendig.. prøvde den i over 2 mnd før jeg bytta den mot en a4 tech mus med fattern (til 200 kr)... så kjøpte jeg MS Exporer V3.0.. har aldri vært så fornøyd.. MEGET bra.... Passer perfekt i handa mi, og fungerer utmerket på everglide.. har enda ikke klart å "hoppe" med den i spill.. så nå spiller jeg bare med AWM og ikke sikte.. stormer så fort jeg kan og slenger meg runudt å plasserer et skudd midt i brystkassa på de lame finde-zombiene hihi mvh. beret Lenke til kommentar
Galandrik Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Quote: Den 2002-07-08 19:01, mad_arab skrev:Glem trådløs til spilling. Jeg kan varmt anbefale MS Intellimouse Explorer 3.0 ..................................................... Bruker Cordless Desktop Optical, og det er ingen forsinkelser etc i forhold til mus med "tråd". Lenke til kommentar
DipmiX Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Det finnes bare en ting!: Razor Boomslang 2000 The ultimat gaming experience Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Xthal har jo egentlig små-genial smak når det gjelder muser, da. Både WingmanGaming og Dual-O. Hvilken mus man liker, er inviduelt. Og gjerne også basert på fordommer mot merker, osv. :razz: Jeg hadde faktisk en mus en gang som var rimelig genial. Bare så synd at den døde... En liten billig en, med tre knapper og to trinnløse hjul. Nok om det. Logitech lager mange greie muser. Og det gjør sikkert også M$ også. (Jeg har hatt tre Defender's, eller hva de nå heter.) Når det gjelder mus; Spring til en butikk og prøv deg fram! Og såklart, du kan ikke regne med å ha vent deg til musa etter ti sekunder. (Jeg så forresten Christoffer Schau drikke ti reagensrør med hans eget nytappede blod @ Quart. Gøy! Mye festligere enn å diskutere data-muser... ) Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Galandrik: tror du... prøv en mus med ledning på samme maskin og du skjønner hva jeg mener. Når det gjelder Razor Boomslang, så er den teknisk utdatert, og overpriset. På tide å slenge den på historiens skraphaug, det er bedre og billigere alternativer ute. Lenke til kommentar
Cursed Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Quote: Den 2002-07-09 01:55, the_ruthless skrev:(Jeg så forresten Christoffer Schau drikke ti reagensrør med hans eget nytappede blod @ Quart. Gøy! Mye festligere enn å diskutere data-muser... ) nei, det er gøyere å diskutere data-muser :smile: jeg har akkurat fått meg Dual Optical med mouse skatez, fUnc 1030 og hele pakka :smile: har ikke prøvd å spille med den enda, men legger i en melding når jeg har! men den er god å holde i, tommelknappen er knall i windows, og den glir fint. eneste feilen jeg la merke til var at høyre knapp er litt liten, og jeg bommet på den en gang. Men det legger jeg ikke merke til nå lenger. (har bare hatt den i 5 dager) kameraten min har intellietellerannet v3 og han synes at den er god, men så har ikke han prøvd dual optical da :smile: Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 9. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2002 Det bar dit jeg nesten hadde regna med, nå står vel valget mellom ms intellimouse v3 og Logitech dual optical. Takk for all hjelpen. Forresten, hørte at vanlige musematter ikke duger helt til disse musene, er dette sant? Lenke til kommentar
Cursed Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 ja, sånne vanlige som er helt glatte gikk vertfall ikke med min dual optical, alt ble helt "¤". kjøp deg en fUnc 1030, den er dyr (300), men den er god :smile: http://www.hardware.no/tester/input/dual_o...ical/index.html "Vi prøvde først musen på vår gamle musematte. Dette er en tynn sak med en ganske hard og glatt plast-overflate med et motiv på. På denne overflaten fungerte ikke musen bra i det hele tatt, men hoppet og hakket og var helt ubrukelig. Deretter forsøkte vi uten musmatte i det hele tatt, vi brukte rett og slett musen rett på bordflaten - som forøvrig er av en litt grov tresort. Dette fungerte like dårlig, og vi begynte nå å lure på om det var noe feil med musen vår. Vi fant frem en musematte av eldre type, en litt tykk skumgummi-sak med en blå filt-overflate. På dette underlaget fungerte Dual Optical helt perfekt, med en svært presis kontroll av musepekeren. Man bør være obs på at ikke alle musmatter er "kompatible" med optiske mus, som f.eks. Icemat." les også testen om intellisaken 3 Lenke til kommentar
zup Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Alt er jo smak og behag, men jeg liker Logitech Wingman musen. Den er perfekt størrelse for fingrene, og jeg bruker ikke håndflaten på musen i det hele tatt. Lenke til kommentar
intel_guru Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Quote: Den 2002-07-08 19:49, dominizer skrev:Bruker NiP den? Da MÅ jo den være behagelig og perfekt for ALLE andre!!! Er du teit eller? Bare fordi noen andre bruker den, må alle ha den? Du må jo være alle reklamefolks drøm. Bare gi produktet til en kjendis, og folk som deg kommer løpende. Er det ikke du som er teit her? En av grundene til at NiP bruker MS v3.0 er fordi den er best*. Den glipper ikke, selv om den har litt lav dpi. men den tar jo igjen på oppfriskningsfrekvens, som er 6000, i forhold til dual's 2000. Noe som også gjelder er hvilken musematte du har. Jeg har min på en fUnc sUrface, og det fungerer glimrende. Å være så snill å skjerp språkbruket ditt unge mann. * = Min subjektive mening. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå