Gå til innhold

"blurry" skjerm? måter å fikse på?

Anbefalte innlegg

Hei.

Sitter her med en Tundra 1557K. Min andre av denne typen, da den første hadde plagsom pixelfeil slik at jeg sendte tilbake.

Men det har seg altså slik at på både den første, og denne, så føler jeg skjermen er litt "blurry". Jeg ser ikke alt like skarpt. Jeg må bevege hodet for å se noe skarpt på ene siden av skjermen, samtidig som jeg da ser det på andre siden som veldig diffust og veldig lyst.

Jeg sammenlignet med en kamerat som har en Fujitsu bærbar, og hans var mye bedre. Han sa også at han så tydelig forskjell på dem.

Finnes det noen måter jeg kan fikse dette på, eller er det bare slik det er?

Fikk heller ikke med cden med drivere for det trådløse nettverkskortet, så derfor lurere jeg på hvor jeg kan finne disse? Fikk med en cd med noen drivere for infrarødt, skjermkortet, etc, og der står disse som valgfrie drivere jeg kan installe:

Intel WLAN 802.11b Driver

Askey WLAN 802.11g Driver

Askey WLAN 802.11g Application

Intel WLAN 802.11b+g Driver

Intel WLAN 802.11b+g Application

Endret av duxo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aopen (aka Tundra) 1557 kommer så vidt jeg vet med 2 skjerm-utgaver. Den ene har XGA (1024x768) mens den andre har SXGA+ (1400x1050)

Du får prøve begge disse oppløsningene og se hva som passer for din skjerm. Det er enten det ene eller det andre. Etter beskrivelsen din vil jeg tippe SXGA+ er oppløsningen som passer din skjerm.

Du kan også prøve deg frem i Display properties -> Appearance -> Effects -> Use the following method to smooth screen fonts. Noen foretrekker standard, andre Clear type, og andre igjen ingen av delene.

Edit: SXGA+ stemmer i hvertfall i følge denne siden:

http://www.psdata.no/ps.asp?it=108683&mlevel=090400

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...