Gå til innhold

Kjøp av filter - mulig å spare penger noe sted?

Anbefalte innlegg

OK, skulle/skal kjøpe polariseringsfilter til et nytt objektiv - med 77 mm filterdiameter - og holdt på få et litet hjerteinfarkt, der jeg var hadde de HOYA sirkulært pola til den nette sum at 1690,- Trur verken det var no "super" eller no annet spes med det, og det slo meg at det må finnes en måte å kjøpe billigere filter enn dette her?

Lurer også på en ting ang. pola - jeg forstår at jeg er better off med å kjøpe sirkulært framfor linjært pola (10D) - men i hvilken grad er jeg tjent med å kjøpe "bedre versjoner" (f.eks. Hoya HMC super framfor Hoya HMC)?

Erfaringer, tips&tricks noen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei olemm!

Jeg har stort sett kjøpt via ebay. Et raskt søk på "hoya 77mm" får opp nye pola. CIR HMC for rundt 100$. Stort sett har jeg betalt 6-12$ i frakt i tillegg. (Du får muligens også toll, litt avhengig av hva avsender skriver på..)

Jeg kjøpte mitt brukt for 58mm 20$.

Ellers har jeg prøvd å se forskjell på HMC og uten, men der er nok ikke optikken i mine øyne gode nok.. jeg så svært liten forskjell. (Prøvde en 58 CIR pola mot en

77mm CIR pola HMC).

Muligens bedre ved forskjellig vinkler på sola e.l. men jeg tror jeg holder meg til

de "vanlige" filtrene heretter..

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
OK, skulle/skal kjøpe polariseringsfilter til et nytt objektiv - med 77 mm filterdiameter - og holdt på få et litet hjerteinfarkt, der jeg var hadde de HOYA sirkulært pola til den nette sum at 1690,- Trur verken det var no "super" eller no annet spes med det, og det slo meg at det må finnes en måte å kjøpe billigere filter enn dette her?

Lurer også på en ting ang. pola - jeg forstår at jeg er better off med å kjøpe sirkulært framfor linjært pola (10D) - men i hvilken grad er jeg tjent med å kjøpe "bedre versjoner" (f.eks. Hoya HMC super framfor Hoya HMC)?

www.thecamrahunter.com er et bra og billig sted

Lenke til kommentar
OK, skulle/skal kjøpe polariseringsfilter til et nytt objektiv - med 77 mm filterdiameter -  og holdt på få et litet hjerteinfarkt, der jeg var hadde de HOYA sirkulært pola til den nette sum at 1690,- Trur verken det var no "super" eller no annet spes med det, og det slo meg at det må finnes en måte å kjøpe billigere filter enn dette her?

www.thecamrahunter.com er et bra og billig sted

www.thecamerahunter.com riktig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...