objorkum Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Øh? IMAP er no berre for å få tak i mail som ligg på ein server. Du tenker på MTA? Postfix er fin... Lenke til kommentar
genstian Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Øh? IMAP er no berre for å få tak i mail som ligg på ein server. Du tenker på MTA? Postfix er fin... bruker qmail. finnes det noe bra web admin til postfix? Lenke til kommentar
TMH Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Har dere kommet noe lenger på dette prosjektet? Lenke til kommentar
genstian Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Har dere kommet noe lenger på dette prosjektet? vel mailing lista var klar frem til en kamerat skrev: rm -f -r -d /var/* han mente egentlig og skrive rm -f -r -d /var/m/* hvor m var en temp katalog med noen filer han tok backup av. jeg er ikke hjemme så jeg kan ikke fikse problemet før i morgen. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 En mailingliste er vel litt overkill i begynnelsen. Er vel bedre å diskutere det viktigste på IRC litt fort og så gå over til mailing lister o.l.? Lenke til kommentar
zyp Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Enig. Prosjektet kommer aldri i gang hvis dere skal styre med problemer som navn, hosting og mailingliste. Hva blir det neste? Et system på siden som lar utviklere registrere seg, som medfølger ørten problemer? For å dytte prosjektet i gang må dere fastsette mål og lage et grunnprodukt, man kan til og med bare gi det et midlertidig navn. Etterpå kan dere begynne å bekymre dere om hosting og andre tjenester. Når jeg programmerer noe selv så begynner jeg med å se for meg mål og ideer, finner et midlertidig navn så jeg kan opprette en katalog og rabler ned noe midlertidig kode. Etter at jeg har kodet litt, og ser at det blir til noe, så setter jeg opp repository for versjonskontroll, og evt. en trac-side for å holde kontroll på prosjektet. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 satte opp en IRC på FreeNODE etter anbefaling fra Gimper. #fiskdist Gimper: beklager at det tok så lang tid med IRC, jeg gjemte det. Lenke til kommentar
TMH Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 satte opp en IRC på FreeNODE etter anbefaling fra Gimper.#fiskdist Gimper: beklager at det tok så lang tid med IRC, jeg gjemte det. Tok en liten tur innom denne IRC-kanalen. Velkomstmeldingen som møtte meg var: Now talking on #fiskdist * Topic for #fiskdist is: Fisk - Den fantastiske distribusjonen uten noe spesielt mål. - Av tullinger, for tullinger. Dette var iallefall morro Lenke til kommentar
espenfjo Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Da jeg joina kanalen var den svært tom... :\ Lenke til kommentar
olear Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Hva er egentlig status for prosjektet? Er det noe som skjer i det hele tatt? Lenke til kommentar
ratix Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) Da jeg joina kanalen var den svært tom... :\ Etter å ha idlet der alene i tre dager så så jeg ingen vits i å være der lengre Endret 14. juni 2005 av ratix Lenke til kommentar
krisealv Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Syns personlig at en distro burde baserast på SuSE, Yast er meir enn bra nok til pakkebehandling, suse fungerar ypperlig til laptoppar DET FINS INGEN SUSE BASERT COMMUNITY DISTRO Du Må kjøpe for å ha det beste og siste. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 DET FINS INGEN SUSE BASERT COMMUNITY DISTRO Du Må kjøpe for å ha det beste og siste. Eller installere fra bootup-cd/FTP. Lenke til kommentar
franksun Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 der var kanalen tatt over av en irc-rebell. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 der var kanalen tatt over av en irc-rebell. triablo du snakker om? Lenke til kommentar
ratix Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 der var kanalen tatt over av en irc-rebell. triablo du snakker om? Lenke til kommentar
franksun Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 der var kanalen tatt over av en irc-rebell. triablo du snakker om? ja Lenke til kommentar
franksun Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 Ser ut som det vil ta litt tid før vi får organisert mail-liste så vi går for jabber. interesserte sleng inn gaim og gaim-encryption-plugin (ikke en nødvendighet, men likevel ikke dumt å ha) http://gaim.sf.net http://gaim-encryption.sf.net min jabber-konto er [email protected] så bare legger vi til hverandre fortløpende Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Eg støtter forslaget for å bruke pakkehåndtereren til arch. Pacman (el. clone) er eit utanv dei betre systema til å behandle binærpakker, og abs er genialt viss man skal kompilere frå kildekode. Lenke til kommentar
franksun Skrevet 18. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2005 (endret) da er det eget chatrom på freenode, #fiskdist bare join,... så kan vi snakkes der Endret 18. juni 2005 av franksun Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå