Gå til innhold

hardware dot no linuxdistro ?

Anbefalte innlegg

Kan noen oppsummere tråden for oss som ikke har følgt med. Hva har skjedd? Hva er blitt gjort? Er lat og vil gjerne slippe å gå gjennom 200 innlegg for å se om dette er noe attraktivt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har stort sett bare vært diskutert hva som er hensikten, hva den skal hete og hvor den skal hostes, altså ikke noe spennende. :p

Førstnevnte har man vel ikke funnet svar på ennå heller, annet enn at «det er kult å lage egen distribusjon».

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e
De idiotar øydelegg moroa for oss andre. Gjer heller som i gamledager og lag eit "stilig" mirc-script.

mIrc er ikke til GNU/Linux da..

Så tviler på att en gjeng med Linux fanatikere har mest lyst til og lage noe til Windows.

Lenke til kommentar
eller skrape sammen en server dere kan administrere selv. Tar ikke lang tid å flytte server.

så lenge vi ikke belaster serveren så mye og du tåler et par mail så tror jeg vi ikke trenger det, kanskje hvis vi mirrorer på den serveren og vi/andre ikke er noe sikkerhet risiko for værandre. ;)

logo konkuransen er startet. :p

Lenke til kommentar

Skal dei som er hovudfolka bak tanken om denne distroen gjere noko (det å faktisk sette saman ein distro + programmere det som det har vore snakk om, web, logo osv) eller skal alle andre gjere det?

Forresten skrivast det "hverandre" og ikkje "værandre". Måtte berre kommentere den grove feilen der. Så veit du det til neste gong :)

Lenke til kommentar
Skal dei som er hovudfolka bak tanken om denne distroen gjere noko (det å faktisk sette saman ein distro + programmere det som det har vore snakk om, web, logo osv) eller skal alle andre gjere det?

Nå vet jeg ikke hva som er gjort så jeg skal ikke utale meg om det. En distro består av bidrag/hjelp fra mange folk. "Hovedfolka" får ta seg av planlegging, mål, programmering osv. så kan andre som er villige til å hjelpe (og kanskje har bedre kompatanse) bidra med logoer, websider osv.

Lenke til kommentar

Hva med å lage en lite sammendrag av hva dere har planlagt for denne distroen? (fs-design, osv) - Litt viktige ting for brukeren er jo hva som følger med som standard. Da dette blir en distro som kanskje ikke beregner seg inn på nybegynnergruppen, vil jeg foreslå xfce4 eller fluxbox som default wm, bmp som musikkspiller (kanskje mpd og ncmpc som alternativ). Abiword som tekstbehandler,mplayer som media-avspiller, irssi som irc klient, aterm som terminal osv.

Greit å få orden på slikt snart, så man kan komme igang. Har ikke tid på noen uker, men etter eksamen kan jeg sikkert hjelpe til (mindre kodejobber, package-maintainer o.l. )

Lenke til kommentar

Nå burde jeg vel egentlig ikke si det jeg har tenkt å si, å jeg har heller ikke lest de siste sidene av tråden, men anyway;

Er det bare jeg som tror at denne distroen aldri blir noe av? I alle tilfeller forventer jeg nesten at det blir fedora med nytt navn og logo.

Å for å forklare hva jaskorpe mest sannsynlig(sett fra mitt synspunkt(redundant, i know)mente med referansen sin til mirc-script, er det at før i tiden lagde de "kule" gutta alltid sine egne mirc-script med fancy bilder og "haxx" funksjoner, sånn som fargerike away-script som sier fra hvert femte minutt at du er på dass å at pager er på å at du logger alle private beskjeder du mottar å hva klokka er å hvilket vær det er ute å hvilken farge det er på den nye buksa di.. Dere tar poenget, dette fremstår som at de "kule" (kremt, wannabe geeks/nerd) guttene vil lage sin egen distro for å ha noe å skryte av for å få status. Nå har dette sikkert blitt nevnt eller hintet til ørten ganger i denne tråden av andre vettuge sjeler som meg selv, men jeg føler at jeg måtte si det likevel.

Men dere får jo ha lykke til likevel, hvem vet, kansje jeg tar feil å dette blir en suveren nyskapende distro som vil skape mye ståhei i miljøet.

Lenke til kommentar
Nå burde jeg vel egentlig ikke si det jeg har tenkt å si, å jeg har heller ikke lest de siste sidene av tråden, men anyway;

Er det bare jeg som tror at denne distroen aldri blir noe av? I alle tilfeller forventer jeg nesten at det blir fedora med nytt navn og logo.

Å for å forklare hva jaskorpe mest sannsynlig(sett fra mitt synspunkt(redundant, i know)mente med referansen sin til mirc-script, er det at før i tiden lagde de "kule" gutta alltid sine egne mirc-script med fancy bilder og "haxx" funksjoner, sånn som fargerike away-script som sier fra hvert femte minutt at du er på dass å at pager er på å at du logger alle private beskjeder du mottar å hva klokka er å hvilket vær det er ute å hvilken farge det er på den nye buksa di.. Dere tar poenget, dette fremstår som at de "kule" (kremt, wannabe geeks/nerd) guttene vil lage sin egen distro for å ha noe å skryte av for å få status. Nå har dette sikkert blitt nevnt eller hintet til ørten ganger i denne tråden av andre vettuge sjeler som meg selv, men jeg føler at jeg måtte si det likevel.

Men dere får jo ha lykke til likevel, hvem vet, kansje jeg tar feil å dette blir en suveren nyskapende distro som vil skape mye ståhei i miljøet.

Jeg kunne ikke vært mer enig. :)

Lenke til kommentar

Det håper jeg da inderlig at ingen her tror at det blir heller, men det er vel heller ikke formålet?

For min del ser jeg det som noe morsomt å knotre med, ikke noe kjempeseriøst.

Ta det som en liten utfordring, og ha det morro med det. =)

Lenke til kommentar

Så vidt jeg skjønner så mangler det ikke på entusiasme for linux og HW.no eller på kunnskaper, men jeg tror det mangler en helhetlig prosjektstyring og at noen leder prosjektet, delegerer oppgaver og et system for tilbakemeldinger om framdriften.

Håper det blir litt ordning på dette karer. Ellers så blir det vel med praten og logoen.

Lenke til kommentar

Altså, om det ikke skal være noe nytt/nyskapende/innovativt i den som ikke eksisterer til dags dato på en eller flere distroer, så forsvinner vel hele poenget med å lage sin egen? Jeg mener, det er flere distroer atm enn de fleste kan telle, så det å lage en til bare.. vel, bare for å lage en er meningsløst. Da pynter man heller på en eksisterende en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...