Gå til innhold

hardware dot no linuxdistro ?

Anbefalte innlegg

tror dere 10GB båndbrede holder? hvis så er lemen sitt bra nok(og ferdig satt opp).

trenger vi mer eller noen av utviklerne menner vi trenger perl/python så er olear perfekt. nå har jeg aldri hatt båndbredde begrensninger så jeg vet nok ikke.

EDIT: mySQL er jo også bra og ha(mail-list, forum,news osv...).

Endret av hotstian
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror nok ikke du kommer til å bruke opp 10GB med det første ;)

nei, men mySQL og Perl/Python er jo også bra og ha. Den extra båndbredden kan jo være bra og ha hvis vi blir store da vi slepper og skifte server.

Lemen gir oss 100MB noe som er mer en nok. ;)

Lenke til kommentar

Hvis Lemen allerede har satt opp for deg så bare bruk han. Hvis dere senere trenger noe mer "fancy" ting så kan jeg alltids gi dere plass på en av serverene, eller skrape sammen en server dere kan administrere selv. Tar ikke lang tid å flytte server.

Endret av olear
Lenke til kommentar
Hvis Lemen allerede har satt opp for deg så bare bruk han. Hvis dere senere trenger noe mer "fancy" ting så kan jeg alltids gi dere plass på en av serverene, eller skrape sammen en server dere kan administrere selv. Tar ikke lang tid å flytter server.

ok takker veldig :thumbup:

EDIT: lemen har ennå ikke gitt oss en ip til domene, får vente og se.

Endret av hotstian
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e

mysql, php, perl, python osv er ikke no problem..

Sendt deg PM jeg.. les den ;)

Endret av Slettet-df17e
Lenke til kommentar
Man trenger da ikke en seperat ip.

må jo peke til mappa. ;)

EDIT: tror det er samme greia som på min host.

Hørt om navn-basert virtuell hosting?

Når en http-tjener mottar en forespørsel så får den (så fremst ikke nettleseren er steingammel) forespørsel både om en bestemt hostname og path.

Selv har jeg bare en ip, men jeg har ørten subdomener (vanlige domener funker like greit), hvor av forespørsel på noen betjenes direkte, et videresendes til arbeidsstasjonen min og resten videresendes til en annen server.

Lenke til kommentar
Man trenger da ikke en seperat ip.

må jo peke til mappa. ;)

EDIT: tror det er samme greia som på min host.

Hørt om navn-basert virtuell hosting?

Når en http-tjener mottar en forespørsel så får den (så fremst ikke nettleseren er steingammel) forespørsel både om en bestemt hostname og path.

Selv har jeg bare en ip, men jeg har ørten subdomener (vanlige domener funker like greit), hvor av forespørsel på noen betjenes direkte, et videresendes til arbeidsstasjonen min og resten videresendes til en annen server.

er ikke apache/HTTP prof men det høres fornuftig ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...