Gå til innhold

hardware dot no linuxdistro ?

Anbefalte innlegg

Hadde bare en liten tanke som jeg ville dele med dere, hva med en HW.no linuxdistro laget av alle her på linuxforumet, en distro der alle kunne ha blitt med på å forme, vi kan jo f.eks ta utgangspunkt fra LFS og sette opp slik vi vil selv, med f.eks binærpakker (eget pakketeam) og ports, og kanskje små programmer som koderne her inne kunne ha laget for å ha gjort lette oppgaver, jeg synes dette virker svært interessant og jeg håper dere også gjør det.

Alle sammen som er interessert, meld ifra!

Interesserte ATM:

franksun

hotstian

Bød

Serviset

Pakkere:

EgilB

Kodere:

GNUfan

MVH

--

Frank

Endret av franksun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvordan hadde du tenkt til å få til dette i praksis da? siden at alle her på forumet kommer fra forskjellige deler av landet og at noen bor tilogmed i Danmark og Sverige så vil nok det bli litt småvanskelig. hvem skal f. eks sette sammen Linux distroen tilslutt?

Lenke til kommentar

Hørtes litt vel ambisiøst ut spør du meg.

Og hvor mange tror du kommer til å være interessert i noe sånt?

Jeg tviler på at jeg ville brukt noe annet enn Slackware som hoveddistro uansett.

Men det hadde jo vært litt artig å lage noe sånt, men hvor mange er det egentlig som er kapable til å utvikle noe sånt her på forumet?

Lenke til kommentar
Hørtes litt vel ambisiøst ut spør du meg.

Og hvor mange tror du kommer til å være interessert i noe sånt?

Jeg tviler på at jeg ville brukt noe annet enn Slackware som hoveddistro uansett.

Men det hadde jo vært litt artig å lage noe sånt, men hvor mange er det egentlig som er kapable til å utvikle noe sånt her på forumet?

ja, det hade vært moro å prøve det ut, og jeg vet det er mange potente personer her på forumet, og alle har noe å bidra med.

Lenke til kommentar
Jeg er allerede involvert i et distroprosjekt, så hadde ikke hatt muligheten for å bidra særlig mye. Men høres ut som en god ide. Sikkert mange her på forumet som er kapable til å bidra i et distroprosjekt.

Fortell fortell!

Hvilken distro? :)

Lenke til kommentar
Jeg er allerede involvert i et distroprosjekt, så hadde ikke hatt muligheten for å bidra særlig mye. Men høres ut som en god ide. Sikkert mange her på forumet som er kapable til å bidra i et distroprosjekt.

Fortell fortell!

Hvilken distro? :)

Exigo Linux. Har ikke noen hjemmeside (ennå). Er et prosjekt blant moderatorene på Linuxforumet DistroTalk.net. Jeg holder på med en installer i PyGTK og konstruksjonen av LiveCD'en.

Endret av Gimper
Lenke til kommentar

jeg er med hvis den kan lastes ned binært og kompileres fra ingen ting.

og seff AMD64 støtte(jeg kan lage AMD64 binærer)

noen med 100/1000mbit linje?

er med liste:

hotstian

franksun

Serviset

bød

vil du være med så rop ut!

navn: uklart(trolig fisk)

Endret av hotstian
Lenke til kommentar

er med liste:

hotstian

franksun

er åpen for alle forslag, vi må bare ha flere folk. jeg ser ikke bort fra at kanskje hw.no kan sponse med linje? vel, dette kan ordnes på mange måter.

Lenke til kommentar

er med liste:

hotstian

franksun

er åpen for alle forslag, vi må bare ha flere folk. jeg ser ikke bort fra at kanskje hw.no kan sponse med linje?

Det kan du nok trygt se bortifra...

Lenke til kommentar

er med liste:

hotstian

franksun

er åpen for alle forslag, vi må bare ha flere folk. jeg ser ikke bort fra at kanskje hw.no kan sponse med linje?

Det kan du nok trygt se bortifra...

kansje vi kan bruke globelan serveren.

kan spøre hvis flere blir med og lage

Lenke til kommentar
Ikke for å legge en demper på stemningen her, men jeg tviler på at dere får lov til å bruke hardware.no-navnet bare sånn uten videre ;)

da kaller vi den bare noe annet, forslag?

Fisk - Fisk is so kool!

Fisk GNU/Linux høres faktisk bra ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...