Ma Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Er det mulig å ha en kode slik som dette? Hva er så feil med denne koden? Ønsker å vise på en side hvilken uke det er (eller annen tekst) avhengig av datoene. <script type="text/vbscript"> function weeklyschedule() dim lweek lweek =Date() If lweek > "23.04.2005" & lweek < "26.04.2005" then document.write("week 8!") elseif lweek > "26.04.2005" & lweek < "30.04.2005" then document.write("week9!") else document.write("Unknown") end if end function </script> Hvordan skriver jeg denne inn i html? Skriver jeg inn i header blir alt annet innhold erstattet med dette scriptet.... Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 HTML-koden må i så fall bli således: <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"> <html> <head> <title>Untitled Document</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> </head> <body> <h2>Ukeplan</h2> <script type="text/vbscript"> Dim lweek lweek = Date If lweek > "23.04.2005" And lweek < "26.04.2005" Then document.write "week 8!" ElseIf lweek > "26.04.2005" And lweek < "30.04.2005" Then document.write "week9!" Else document.write "Unknown" End If </script> <p>Teksten ovenfor er kun en test.</p> </body> </html> Jeg fikset for øvrig en smule på VB-koden. Man benytter eksempelvis AND-operatøren, ikke &, når man skal konjunksjonere to binariske verdier. I tillegg skal ikke funksjoner ha paranteser rundt seg når overser returverdien. Ellers vil jeg anbefale deg å heller anvende JavaScript til dette, idet kun Internet Explorer som støtter VBScript i utgangspunktet. Men dersom koden ikke skal distruberes til massene, er det nok ikke et moment av betyding. Lenke til kommentar
Ma Skrevet 23. april 2005 Forfatter Del Skrevet 23. april 2005 Tusen takk for hjelpen!! Det funket slik jeg ville, men du har rett i at jeg egentlig skulle ha brukt javascript. Hvordan kan jeg løse dette med javascript? Er det mulig å skrive datoen på samme måte som i VBscript eksempelet, eller blir jeg nødt til å sjekke både dag og måned (og år)? Finnes det en lettere løsning enn dette? <script type="text/javascript"> var a= new Date() var m=a.getMonth() var d=a.getDate() if (d > 22 && d < 26 && m==3) { document.write("Week 1 April") } else if (d > 22 && d < 26 && m==4) { document.write("Week 1 May") } else { document.write("Unknown") } </script> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå