Frayzer Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 For en liten stund siden fant eg ut at eg ville ha meg en ny s ata disk og trudde at den ville virke fint med p ata disken min, men der tok eg feil. S ata disken funker åleine, men når eg plugger i p ata disken og prøver og boote får eg opp en feil som heiter NTLDR is missing. Noen som har verdt ute for det før? ka betyr det? Lenke til kommentar
bramat Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Bare skift boot disk i biosen..pass på at du har Os disken som første valg.. Lenke til kommentar
scream Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Betyr vel enkelt å greit at maskinen prøver å starte fra p-ata disken din når du setter inn den! Sjekk litt instillinger i BIOS først , vær sikker på at den starter fra s-ata og ikke p-ata! Lenke til kommentar
Frayzer Skrevet 23. april 2005 Forfatter Del Skrevet 23. april 2005 Eg er heilt sikker på at eg har riktig boot og alt det men det virker som at den prøver og tvinge at p ata skal starte. kan eg unngå det? Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Sidan ingen har forklar kva feilen eigentleg er men berre gått rett på løysninga, legger eg ei lita forklaring på kva som er feil NTDL missing betyr at windows ikkje finner ei fil som skal ligge i på den harddisken som er den disken med bootsektoren (fila fysisk ligg på C) Når slike emdlinger kommer er det at den disken som var C har blitt endra til noko anna eller disken har blitt ødelegt/fjerna. Når du har satt ein ny disk inn kan rekkefølgen på diskane ha blitt anderledes. Reslutat: Windows trur den nye disken har ntdl-fila og søker etter den der, og då får du feilmeldinga. Lenke til kommentar
Frayzer Skrevet 23. april 2005 Forfatter Del Skrevet 23. april 2005 Takk Jankee:) men korleis kan eg få den til å virke? eg vil at p ata disken skal jobbe under s ata disken. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Du må nok installere windows på nytt, annbefales ved slike tilfeller uansett. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Savnet samme fil. Tror jeg lastet den ned, eller så trykket jeg "Reparer av xp" Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Igjen skjekk bios, og se at din gamle ide disk står først. Da er problemet løst. Ny instalasjon av Windows er bortkastet. Hvis du ikke er helt stø i bios instillinger. Bruk funksjonen "Load defaults" så løser du hele problemet. Lenke til kommentar
Eplekakespising Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 du kan bruke "reparer windows", i konsollen der kan du skrive noe bootgreier (husker ikke eksakt hva det het). Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Man tupper i winxp cd'en og booter fra den. Velger så "recovery console" og skriver fixboot og eventuelt. fixmbr. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Har du flytta jumperen på PATA-disken til slave/CS (må ikke stå som master) ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå