Gå til innhold

Corsair Value Select

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har akkurat anskaffet meg nye (brukte) rambrikker, altså 1024MB Corsair Value Select. Er helt ny med overklokking, bare lurte på om det var mulig å overklokke disse rambrikkene, eller om de ikke duger til dette i det hele tatt?

Er det kanskje lurt å få på heatspreader på de også? Har hørt at brikkene kan bli varme av klokking.

Som sagt jeg er helt grønn på overklokking :blush:

Hvordan kan man eventuellt overklokke minne brikkene?

Setter pris på all informasjon jeg kan få!

Ingen som vet?

Endret av rolf_enver
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Har samme brikkene som deg 2x512 dual channel brikker.. PC3200 Corsair Value Select.. og dem klokker ganske bra, eg har hatt, riktig nok bare med en da, men den har eg hatt forbi 451MHz, disse kjører orginalt på 400 (effektivt, hehe som de sier)

Men dem blir nok noe varmere da du også må øke volten på brikkene, de kjører 2.6volt orginalt, jaffal mine, og eg har kjørt dem på 3volt.. på mitt Abit AN7 hovedkort..

Alt dette gjør du i BIOS, som du kommer inn i ved å trykke på enten DEL, TAB eller F2 knotten før Windows booter..

Lenke til kommentar

Overklokk%20AMD+Corsair.JPG

Eeeh, jah, her ser du jaffal MITT overklokkede vidunder.. kjørte det faktisk stabilt på 2.6GHz.. men temperaturene var sinnsyke, 50 grader på CPU uten noe bruk av CPU..

Men det eneste eg har gjort er å øke volten på CPU og RAM og så har eg økt FSB litt og litt.. men som du ser på bilde til høyre, tallene 2.5 - 4 - 4 - 10 "timingsen" på RAMen har visst noe å si, men på mitt Abit AN7 HK vet eg ikke om det går ann å endre dem, derfor står det på AUTO hos meg..

Og ang. varme på minne, så synest eg dem er varm nok fra før, UTEN OC, så eg har kjøpt Revoltec heatspreader fra 3dfxcool.no. så la oss håpe du har god gjennomtrekk i datan, det har EG! :thumbup:

Lykke til da..

Endret av tjuetre
Lenke til kommentar

hmm...jeg tviler på at tjuetre sin overklokk er representativ for hverken minnebrikkene eller noe annet...om temperaturen var 50' på idle så tror jeg den maskinen hadde slitt etter en natt med prime... ;)

men, til topic: corsair value s regnes som meget gode brikker for folk som ikke(!) skal overklokke...dvs du kan sikkert klokke de opp på 420, men stort lenger enn det er vel uvanlig...

vet ikke hvor mye hjelp det er i heatspreadere... :)

Lenke til kommentar
hmm...jeg tviler på at tjuetre sin overklokk er representativ for hverken minnebrikkene eller noe annet...om temperaturen var 50' på idle så tror jeg den maskinen hadde slitt etter en natt med prime... ;)

men, til topic: corsair value s regnes som meget gode brikker for folk som ikke(!) skal overklokke...dvs du kan sikkert klokke de opp på 420, men stort lenger enn det er vel uvanlig...

vet ikke hvor mye hjelp det er i heatspreadere... :)

Skal vi se, kan si meg enig i at overklokkingen min egentlig er tull, iogmed unødvendig høye volt.., DERAV høye temperaturer. MEN, har da for faen såpass vannkjøling at med 50 grader idle, så øker den nok kun til MAKS!!!!55-57 grader load!! Kjører jo på 2 radiatorer og ene orginale WaterChill (single) og en EVO360 med 3 hissige 120 vifter.. den 120 viften på WaterChill radiatoren er hissigst, den BRØLER.. hehe.. og med 5x80 vifter i kabinettet har man da god nok gjennomkjøling.. og med 2 PSUer sørger man for stabil strøm..

Men igjen, må eg vel si meg enig med krister461, overklokking er egentlig noe tull, kjører heller på XP 3200+ @ 2.19GHz på 35 grader. Da slipper man å få blåskjermer plutselig eller andre

OG!!!! tilslutt.. tror du eg har andre brikker enn ValueSelect og sier eg kjører dem på 450MHz????

WaterChill%20ll%2024.jpg

Sånn ser den ut ca, bare at dette er gammal bilde, har på andre vifter nå med fart i..

Endret av tjuetre
Lenke til kommentar

Tviler på at krister mener overklokking er tull, tror heller du misforstod han. Trådstarter: dette er ikke akkurat overklokkings ram, dette er budsjett serien til corsair.

Hvis du får blåskjerm når du overklokker da har du klokket for langt, du kan ikke si at overklokking er tull pga du ikke klarer å få det stabilt.

Lenke til kommentar
Hvis du får blåskjerm når du overklokker da har du klokket for langt, du kan ikke si at overklokking er tull pga du ikke klarer å få det stabilt.

Jammen, fikk da alt stabilt før i dag, på 2.6GHz men den blir jo en del varmere enn ved normalt oppsett.. Og for meg må dem klokke i vei.. men HAR det SÅ mye å si da? Den ene MHz-en?

Lenke til kommentar

Jammen, fikk da alt stabilt før i dag, på 2.6GHz men den blir jo en del varmere enn ved normalt oppsett.. Og for meg må dem klokke i vei.. men HAR det SÅ mye å si da? Den ene MHz-en?

Altså en gang må jo det stoppe uansett. Akkurat etter den ene MHz er det stopp. Bare for å sammenlikne; vil du ha en vare som koster 20,- og du har 19, så kan du ikke kjøpe den vel?

@gsn : han mener vel RAMen.

Lenke til kommentar

Hehe :!:

Takker for svarene, men er det da noe vits å prøve å klokke til 430MHz? Vil jeg kunne merke noen forskjell? Og da klokker jeg både cpu og HK og ikkesant?

CPU'en min ligger på 46 idle og 56 load (XP-M 2400+, 1.45V, klokket til 2.4GHz)

Lenke til kommentar

en stund siden jeg har holdt på med socket a her...

men, cpu'en din har vel en låst multiplier på 11? Så om cpu'en din kjører på 2.4 så må fsb ligge på 218. Det betyr vel at du ikke har minnet med deg så langt...men kanskje klarer du det ved å gå veldig ned på timingsene.

Hvis ikke ville jeg klokket nedover til minnet klarte seg. (trolig ned mot 215 eller 210). Jeg vil tro det gir bedre ytelse å kjøre synkront enn å bruke en divider på minnet. (du kan jo alltids sammenligne med å kjøre 3dmark01 før og etter)

Lenke til kommentar

Har akkurat fått meg XP-M (mobile). Hørte den var fin til overklokking og at den var ulåst :)

Fikk en helt rett fram forklaring til hvordan denne klokkes, så jeg bare fulgte ansvisningen.

Hvordan justeres timings? Har et "Optimal" "Agressive" valg i bios, men kan dette gjøres på andre måter?

Lenke til kommentar

Hehe, ok nå kommer jeg inn på utrygt område....

Kan ikke en dritt om dette, første gang jeg overklokker :p

Har multiplier på 12 og FSB på 200MHz. Minnet er sertifisert til 400MHz effektivt

Har et ASUS A7N8X-E deluxe 400MHz, så alt skal takle 400MHz bus.

Eller noe sånt :hmm:

Lenke til kommentar

:)

er ikke 100% stødig i dette selv...men, har du bekreftet at cpu'en faktisk kjører på 2.4 i windows? (for å sjekke at cpu'en ikke kjører en multiplier på 11)

om multiplieren bare kan stilles til hele tall så tror jeg at jeg ville forblitt på den hastigheten du er på...kanskje stilt fsb opp noen få hakk og sett om det funket... (for om du går ned til 11 på multiplieren må du nok gå ned en del på cpu-hastigheten for å få minnet med)

Lenke til kommentar

Ang. overklokking av Corsair Value så kjører mine to 256MB brikker helt fint på 225MHz (2,5-3-3-7) med standard volt.

Har ikke testet Prime95 over natten med dette oppsettet (jeg har datamaskinen på soverommet), men gikk helt greit i 4 timer med "In place large FFTs" testen iallefall.

Mulig jeg har vært utrolig heldig med brikkene... De er kjøpt separat, men kjøres i dual på et Abit AI7 med en Celeron D 2,4GHz klokket til 3,24 (180MHz fsb, 4:5 multiplier).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...