kannadaman Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Jeg lurer på om harddiscen har mye å si for hastigheten på maskina?? Er det liksom noe point i å kjøpe seg en s-ata hvis man har en IDE bare for å få s-ata?? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 S-ata er raskere i teorien. Men i og med at hastigheten i dag er begrenset av selve disken og ikke overføringsteknologien så er det ikke noe ytelses forskjell på s-ata og p-ata. Eneste fordelen med s-ata er at kabelen er mindre, og at du tar opp en s-ata plass på hk i stedet for en ide plass. Lenke til kommentar
audhage Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Som Thorsen sier vil du nok ikke merke store forskjeller. (noen mener at de merker det, men jeg er ikke av dem. Og jeg har både IDE og S-ATA disker) Men det er jo to fine ting med det da. Den ene er at det er tynnere kabler og at det dermed blir mindre kabelrot som fører til bedre kjøling som igjen gir komponentene bedre levetid. Men dette er marginalt. Det andre er at det bare er to IDE kanaler på hovedkortet og antakelig ganske mange S-ATA kontakter. Mvh Audun Hagen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå