Gå til innhold

Hvorfor finnes det så mange "satanister"?

Anbefalte innlegg

Tenk over det. Ta en titt på partiprogrammet til republikanerne. Vil de venne det andre kinn? Vil de fø de sultende? Kle og gi medisinsk hjelp til de fattige? Gi de penger?

Nei, nei og atter nei... slik kan man argumentere at amerikanere flest er de fakto ikke kristne, men satanister.

Meanwhile, back on planet Earth ....

USA er verdens største humanitære bidragsyter. Bruker bl.a milliarder av dollar årlig på AIDS-bekjempelse i Afrika. Og ingen aksepterer hva som helst av faenskap uten å reagere. Heldigvis.

Litt kontakt med virkeligheten før man uttaler seg, er ikke så dumt... :ermm:

4061977[/snapback]

enig med guardianpegasus, JBlack go to your room!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

USA bruker ikke masse. Men det gjør heller ikke andre land. Da tenker jeg prosent av Brutto NasjonalProdukt. Norge bruker vel rundt 1 % og er en av de som da bruker mest. (Jeg mener det var 0,92 % i 2003). Dette gis også via frivillige organisasjoner, gjennom NORAD.

Lenke til kommentar

Satanismen høres jo logisk ut. :o

Hvorfor skal jeg være snill mot en drittsekk?

Hvorfor skal jeg ikke drepe noen, når det står om livet mitt?

Hvorfor skal jeg bry meg om folk, som ikke bryr seg om meg?

Slående logikk her. Men jeg holder meg til og være fullstendig likegyldig, så jeg velger og kalle meg selv en ateist.

Lenke til kommentar
Satanisme = kristendom pga det er tross alt samme tro, man kan ikke tro på djevelen uten å tro på gud..

Selv er jeg ateist, heldigvis..

5055552[/snapback]

Ikke nødvendigvis, hadde du lest resten av tråden så hadde du sett at det var flere retninger innad i satanismen.

Dessverre tror mange at Immortal, Mayhem og Dimmu Borgir er ensbetydende med satanisme. :(

Lenke til kommentar
Satanisme = kristendom pga det er tross alt samme tro, man kan ikke tro på djevelen uten å tro på gud..

5055552[/snapback]

Ikke nødvendigvis, hadde du lest resten av tråden så hadde du sett at det var flere retninger innad i satanismen.

Dessverre tror mange at Immortal, Mayhem og Dimmu Borgir er ensbetydende med satanisme. :(

5055813[/snapback]

Hele den "spørreundersøkelsen" var teit, var jo motsigende spm der...

OI! Jeg er visst satanist, jeg liker black metal :thumbup:

Lenke til kommentar

5055552[/snapback]

5055813[/snapback]

Folk som tror alle de bandene er satanistband er det bare til å le av. Det er de som snakker om noe de ikke har peiling på og driter seg ut. Irriterer meg egentlig.

Lenke til kommentar
Vel, min erfaring er at "satanister" er tenåringer i utviklingsstadiet som prøver å rette seg etter en subkultur.

4060731[/snapback]

jo dette er sant. mange som driver med dette fordi de syns det er "kult" og går med nagler og pentagrammer og hører på SOAD. Dette er det som innen metall miljøet kalles "posere". Dvs at de utgir seg for og være noe de ikke der.

og dessuten, så er det mange forskjellige stiler innen "satanisme". men etterhvert som avisene har skrevet som dette fenomenet, at barn og unge "konverterer" mer og mer, så har de samlet alle de forskjellge grenene til ett begrep; satanisme.

men Satanisme er faktisk noe av den verste stilen du kan ha, dvs at du driver med dyreofring og brenner inn diverse opp ned kors på brystet o.l.

der etter har man gothere som har en litt røff klesstil, men som ikke ofrer dyr og sånt. dette går mer på at mennesket skal være egoistisk, som det ble nevnt tidligere.

så er det til slutt Wiccans, som tror på naturkrefter og ånder, men som også kan ha en litt røff stil..

bare sånn at dere vet at "Satanister", er et samlebegrep som blir brukt av de som ikke har peil :)

Mvh Sweet™

edit: så neste gang dere ser en "satanist" på gata, så tenk litt over det jeg skrev ovenfor.

mange av disse personene er faktisk veldig hyggelige... holder seg kanskje litt for seg selv i motsetning til de fleste andre ungdommer, men innerst inne er de vanlige mennesker de også :)

Endret av Neon-Sweet™
Lenke til kommentar

Er det rart at folk forbinder black-metal med satanisme når personer som Gaahl gjør sitt fremste for å få folk til å tro det? Så på Søndag "Metal: A Headbangers Journey" Og Gaahl klarte og få de til å intervjue han i en gammel vinkjeller i gamle byen her i bergen, der skulle det bare være tent med levende lys, og han hadde lange pauser før han svarte på spørsmålene. Men han fikk no frem uten problemer at han var satanist da... og støttet kirkebrannene fullt ut.

Men skal no sies at filmen var veldig god, Gaahl og Mayhem slo til som vanlig og jeg fikk høre en sang jeg ikke hadde hørt før.

Lenke til kommentar

5055552[/snapback]

5055813[/snapback]

Folk som tror alle de bandene er satanistband er det bare til å le av. Det er de som snakker om noe de ikke har peiling på og driter seg ut. Irriterer meg egentlig.

5057312[/snapback]

Og uansett hvor mye motbevist de blir så tror de at de har rett. Påståelige, stae og uvitende er den verste kombinasjonen!

Lenke til kommentar
Vel, min erfaring er at "satanister" er tenåringer i utviklingsstadiet som prøver å rette seg etter en subkultur.

4060731[/snapback]

jo dette er sant. mange som driver med dette fordi de syns det er "kult" og går med nagler og pentagrammer og hører på SOAD. Dette er det som innen metall miljøet kalles "posere". Dvs at de utgir seg for og være noe de ikke der.

En utgir seg for å være satanist med å ha nagler, pentagrammer og høre på SOAD? Bullshait.

(og SOAD? De har da fint lite med satanisme å gjøre...)

Satanisme har med ideer, ikke klesstil. En kan kle seg så svart som en vil men det gjør en ikke til en satanist. Forøvrig så kan pentagrammet ha andre betydninger enn satanisme, som fks. kristendom. (Hvis det er snudd opppover).

Satanisme er først og fremst en filosofi som går ut på egoisme og selvdyrking. Joda, det finnes alskens alternativ relegioner og mye rart, men disse vil jeg heller kaller "okkultisme" eller "antikristendom".

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Satanister, gothere, nynazister, blitzere og lignende er kun personer som ble mobbet på barneskolen. De passet ikke inn noen steder og eneste løsningen var at de lagde seg sin egen lille klubb hvor de kunne være i fred sammen med likesinnede.

Jeg synes synd på de. :)

Lenke til kommentar
Satanister, gothere, nynazister, blitzere og lignende er kun personer som ble mobbet på barneskolen. De passet ikke inn noen steder og eneste løsningen var at de lagde seg sin egen lille klubb hvor de kunne være i fred sammen med likesinnede.

Jeg synes synd på de. :)

5059351[/snapback]

Vet ikke helt jeg, tenk hvor utrolig kjedelig verden hadde vært om alle var like...

Men santanist må være mest geniale da, julenissen er kul, kanskje litt skummel iblant menmen.. :!:

Endret av nahojdat
Lenke til kommentar

4060731[/snapback]

En utgir seg for å være satanist med å ha nagler, pentagrammer og høre på SOAD? Bullshait.

(og SOAD? De har da fint lite med satanisme å gjøre...)

Satanisme har med ideer, ikke klesstil. En kan kle seg så svart som en vil men det gjør en ikke til en satanist. Forøvrig så kan pentagrammet ha andre betydninger enn satanisme, som fks. kristendom. (Hvis det er snudd opppover).

Satanisme er først og fremst en filosofi som går ut på egoisme og selvdyrking. Joda, det finnes alskens alternativ relegioner og mye rart, men disse vil jeg heller kaller "okkultisme" eller "antikristendom".

5059317[/snapback]

joa.. du misforsto meg litt.. det jeg mente med SOAD var at alle de som jeg kjenner som kaller seg for satanister, hører på SOAD og kler seg lissom så svart og satanistisk som mulig, uten at de en gang vet hva symbolene de går med står for... fordi det er "kult".

Men hovedpoenget mitt var at mange bare kler seg sånn fordi de syns det er kult .. :mad:

Mvh Sweet™

Endret av Neon-Sweet™
Lenke til kommentar

SOAD og satanisme? HEHEHE!!

Om du synes SAOD virker satanistisk så sier det mer om deg. SOAD er kun kommers hardrock fra USA med noen kritiske politiske undertoner.

Jeg ville heller dratt frem f.eks norske Mayhem når det er snakk om satanisme. Men så tror jeg heller ikke disse egentlig er satanister, kun mennesker som ikke har det helt godt med seg selv...

Edit: Da jeg leste litt lenger oppe var Mayhem nevnt før :)

Endret av Decline
Lenke til kommentar

Mennesker som ikke har det godt med seg selv? Har en det automatisk ikke godt med seg selv hvis en blir fascinert av okkultisme?

Satanister trenger ikke høre på metal. Satanisme er en ideologi sentrert rundt egoisme. Ikke satan-dyrking.

btw. SoaD er ikke kommerst selv om plateselskapet satser på dem og markedsfører dem. Selve _musikken_ har i hvertfall ikke blitt noe mer kommers. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...