TLZ Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 guardianpegasus: Hvis du spør kristne så vil de si at det er umulig å følge budene helt opp. "Alle mennesker er syndere." Men republikkanerene mener kanskje at en ihvertfall skal prøve? Og at folket selv som skal gi penger til fattige og ikke igjennom staten... PS: Er på ingen måte republikaner eller kristen selv og er vel tildels enig med deg selv om JBlack har et poeng. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Det finnes flere satanister enn dere tror. Religiøse mennesker over hele verden hevder å følge diverse religiøse tekster som er fulle av bud og lover, men som vi vet er det de som oftest bryter dem også, og i mange tilfeller lever i diametrisk opposisjon til budene. Ta USA som eksempel. Republikanerne hevder å være "det moralske kristne partiet". Men følger de Jesu' læringer eller de ti bud? Nei, de følger Satans leveregler for jorden! Tenk over det. Ta en titt på partiprogrammet til republikanerne. Vil de venne det andre kinn? Vil de fø de sultende? Kle og gi medisinsk hjelp til de fattige? Gi de penger? Nei, nei og atter nei... slik kan man argumentere at amerikanere flest er de fakto ikke kristne, men satanister. Bare fordi Bush er en jævel, er ikke alle republikanere det. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 USA er verdens største humanitære bidragsyter. Bruker bl.a milliarder av dollar årlig på AIDS-bekjempelse i Afrika. Og ingen aksepterer hva som helst av faenskap uten å reagere. Heldigvis. USA bruker 0.13% av GDP på hjelp til andre land. Samtidig bruker de 3000 milliarder kroner i året på militæret, ikke iberegnet ekstrabevilgninger, nytt utstyr, nye fartøy osv. USA bruker mer penger på utvikling av nye våpen enn på sosiale tiltak og helse til sammen. Litt kontakt med virkeligheten før man uttaler seg, er ikke så dumt... Kontakt med virkeligheten? Jeg siterer fakta og sammenligner amerikanske kristnes handlingsmønster og agenda kontra bibelske bud og de sataniske reglene for jorden. Situasjonen er stort den nøyaktig den samme for religiøse og konservative ellers i verden. Kanskje ikke så dumt å prøve og tenke litt utenfor den boksen en gang i blandt samt sjekke fakta? Tallene taler for seg selv. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 USA er verdens største humanitære bidragsyter. Bruker bl.a milliarder av dollar årlig på AIDS-bekjempelse i Afrika. Og ingen aksepterer hva som helst av faenskap uten å reagere. Heldigvis. USA bruker 0.13% av GDP på hjelp til andre land. Samtidig bruker de 3000 milliarder kroner i året på militæret, ikke iberegnet ekstrabevilgninger, nytt utstyr, nye fartøy osv. USA bruker mer penger på utvikling av nye våpen enn på sosiale tiltak og helse til sammen. Litt kontakt med virkeligheten før man uttaler seg, er ikke så dumt... Kontakt med virkeligheten? Jeg siterer fakta og sammenligner amerikanske kristnes handlingsmønster og agenda kontra bibelske bud og de sataniske reglene for jorden. Situasjonen er stort den nøyaktig den samme for religiøse og konservative ellers i verden. Kanskje ikke så dumt å prøve og tenke litt utenfor den boksen en gang i blandt samt sjekke fakta? Tallene taler for seg selv. Og 'fakta' du siterte: Tenk over det. Ta en titt på partiprogrammet til republikanerne. Vil de venne det andre kinn? Vil de fø de sultende? Kle og gi medisinsk hjelp til de fattige? Gi de penger? Nei, nei og atter nei... Dette er ikke fakta på denne planeten i hvertfall. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Er det noen som bor på en annen planet her er det deg... jeg siterer fakta, du kontrer med å trekke på skuldrene og mumle uvesentligheter. Kom med noe mer konkret. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Er det noen som bor på en annen planet her er det deg... jeg siterer fakta, du kontrer med å trekke på skuldrene og mumle uvesentligheter. Kom med noe mer konkret. Fakta er at USA bruker masse penger på å kle de sultne og gi dem medisiner, i motsetning til hva du påstår. Trenger man være mer konkret enn det? Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Hvis eg ikke tar feil så mener kanskje guardianpegasus at USA bruker lite penger på det sammenlignet med hvor mye de har? Dvs, hvor mye de gir i prosent? Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Hvis eg ikke tar feil så mener kanskje guardianpegasus at USA bruker lite penger på det sammenlignet med hvor mye de har? Dvs, hvor mye de gir i prosent? Det var bare noe han begynte å rote med i ettertid for å ro seg i land. Desuten er det ikke sammenlignbart, fordi USA har et annet system og er i en annen situasjon enn andre land. I USA er det lagt mer opp til privat engasjement, mens i f.x Norge så har staten overtatt dette engasjementet på vegne av befolkningen. USAs situasjon som eneste supermakt gir andre behov i sikkerhetspolitikken enn de fleste andre land har. og man kan også si at USAs bruk av midler på forsvarsindustrien gjør at en rekke andre land har behov for å bruke mindre. Videre er det en stor payoff til det sivile fra den innsats gjøres innen millitær forskning og industri. Men alt dette er egentlig irrelevant, siden det ikke var dette som var guardianpegasus sin påstand alikevel. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Hehe. Men som sagt trenger jeg å vite mer om det først. Rart det finnes så lite info om emnet ute på nettet..... Hvis du vil vite mer kan du sjekke -Church of Satan - Den offisielle siden. -Det Norske Sataniske Samfunn - En uoffisiell norsk side. Eventuelt kjøpe The Satanic Bible av Anton LaVey som startet moderne satanisme (som testen snakker om). Og kanskje The Satanic Rituals hvis du likte The Satanic Bible. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 (endret) http://www.satanservice.org/theory/faq6.txt Satan er en hemafroditt (tvekjønnet). Endret 25. april 2005 av Nisje Olm Lenke til kommentar
Samael Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Tenk over det. Ta en titt på partiprogrammet til republikanerne. Vil de venne det andre kinn? Vil de fø de sultende? Kle og gi medisinsk hjelp til de fattige? Gi de penger? Nei, nei og atter nei... slik kan man argumentere at amerikanere flest er de fakto ikke kristne, men satanister. Meanwhile, back on planet Earth .... USA er verdens største humanitære bidragsyter. Bruker bl.a milliarder av dollar årlig på AIDS-bekjempelse i Afrika. Og ingen aksepterer hva som helst av faenskap uten å reagere. Heldigvis. Litt kontakt med virkeligheten før man uttaler seg, er ikke så dumt... Vel, USA er altfor trege med å gjøre noe, de bryr seg ikke før DE føler at det trengs, ihvertfall regjeringen. Men, Satanisme er en religion i hvor de driver med selvdyrkelse, med å hedre menneskers instinkter, fordi at ifølge dem, den vakre og inntelligente engelen Satan stod opp mot den onde og tyranniske Yahweh(Gud), og ble derfor kastet ut av "himmelen", men han "befridde" menneskene ved å få dem til å spise av frukten fra Treet av Kunnskap Over Godt og Ondt(Kunnskapens tre), sånn at de våknet opp fra "Guds ondskap", og da ble de kastet ut av himmelen og derfor påfører Gud oss lidelse. Og Satanister ser på Satan som de heltemodige nye guden, som dveler inne i alle mennesker(slik som Brahman i Hinduismen), og derfor skal mennesker dyrke og ære seg selv. Selve religionen dems varierer blant de forskjellige typene med Satanisme, men som oftest så følger de De Fire Prinsippene; Belial, Leviathan, Lucifer og Satan. Det er for det meste jeg vet . Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Vekker opp en gammel tråd. For det første, satanister trenger ikke tro på satan (eller dyrke satan) for å være satanister. For det andre: "i motsetning til de fleste religioner er satanismen et fullstendig individuelt og uavhengig livssyn uten noen form for nedskrevne retningslinjer, påbud eller forbud. Hver satanist står fritt til å velge sitt standpunkt i forhold til det meste, men på tross av dette velger faktisk de fleste satanister å føye seg etter normal skikk og bruk, tro det eller ei." Kilde: http://www.ordoilluminatorum.com/atrius/lucifer1.html Satanisme har bare fått et uheldig navn:P Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 Satanisme har bare fått et uheldig navn:P Ja det er akkurat det jeg oxo har kommet frem til. Slik du sier det er mye av det jeg føler min personlighet passer til men en kan jo ikke gå rundt å si at man er satanist! Mamma ville jo fallt sammen i gråt Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Satanisme har bare fått et uheldig navn:P Ja det er akkurat det jeg oxo har kommet frem til. Slik du sier det er mye av det jeg føler min personlighet passer til men en kan jo ikke gå rundt å si at man er satanist! Mamma ville jo fallt sammen i gråt Media har skapt et uheldig og uriktig syn på satanismen. Folks generelle oppfatning av satanismen er kirkebrann og dyreofring. Har du langt svart hår og går i svarte klær er du automatisk satanist Man har medie-satanisme og ekte-satanisme Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Skulle jeg fulgt en 'trosretning' så skulle det blitt satanismen. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Skulle jeg fulgt en 'trosretning' så skulle det blitt satanismen. Må si det samme jeg og, hadde det ikke vært for egoismen som står så sentralt i satanismen Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Skulle jeg fulgt en 'trosretning' så skulle det blitt satanismen. "Å følge" satanismen blir nesten en selvmotsigelse da satanismen er sterkt imot flokkmentalitet og "følging" generelt sett... Dessuten så har ikke satanismen "absolutter", det er ikke SÅNN og SÅNN en skal gjøre det, men en kan gjøre slik og slik. Vil forresten heller kalle satanisme for en ideologi/livssyn enn relegion... Lenke til kommentar
Lollapalooza Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Les The Satanic Bible av Anton Lavey, vet ikke om du får kjøpt den i norge... Den beskriver ihvertfall veldig bra hva satanismen er. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Les The Satanic Bible av Anton Lavey, vet ikke om du får kjøpt den i norge...Den beskriver ihvertfall veldig bra hva satanismen er. Mener du får den boken oversatt til norsk i Norge nå. Sjekk diverse nett-bokhandlere. Lenke til kommentar
uro Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 (endret) Vel, min erfaring er at "satanister" er tenåringer i utviklingsstadiet som prøver å rette seg etter en subkultur. Dette er helt feil, mange satanister er fult voksne individer. Les The Satanic Bible av Anton Lavey, vet ikke om du får kjøpt den i norge...Den beskriver ihvertfall veldig bra hva satanismen er. Her finner du The Satanic Bible Og her og her Men de er desverre kun på engelsk. Mener du får den boken oversatt til norsk i Norge nå. Sjekk diverse nett-bokhandlere. Boken er oversatt til norsk men jeg vet desverre ikke om noe norsk sted og kjøpe den, men du får den på norsk her Og hvis noen vil ha noe mer informasjon sjekk ut Ordo illuminatorum Og hvis du føler at det kanskje er en vei for deg så burde du sjekk ut forumet og nyhetene på NST ellers så er det også en dansk side (som jeg personlig ikke har noe ærfaring fra men den skal ifølge andre være veldig bra) sataniskforum Endret 14. august 2005 av uro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå