remerserr Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Gå å klag, selv om de har en regel om 3 pixler så har iallefall jeg en erfaring av at slikt går greit uansett... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Bra noen har god erfaring da =) ble videresendt til infocare og der ble jeg blankt avvist Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Det er forskjellig fra sted til sted tenker jeg. Er som da Nintendo DS ble først utgitt her til lands. Mange som fikk DS konsoller med døde piksler. Mange fikk byttet flere ganger, mens med andre så gikk det ikke ann. Lenke til kommentar
smoker2 Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Hei Sendte min 7610 til rep for å skifte display,hadde 2 døde pixler,en litt synlig(ikke forstyrrende) når kamera var på og 1 som var helt oppe i venstre hjørne,veldig godt skjult fikk byttet på garanti(Zodiac Oslo).De har veldig god service Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Hei Sendte min 7610 til rep for å skifte display,hadde 2 døde pixler,en litt synlig(ikke forstyrrende) når kamera var på og 1 som var helt oppe i venstre hjørne,veldig godt skjult fikk byttet på garanti(Zodiac Oslo).De har veldig god service Døde pixler på mobil må jo være grunn til reklamasjon uansett. Med en så liten skjerm og så få pixler blir én som lyser feil meget skjemmende. Zodiac følger kun instrukser fra produsentene. Dessuten er de nok et av verkstedene i norge som bruker lengst tid og har dårligst oversikt over servicene sine. Lenke til kommentar
smoker2 Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Hei Sendte min 7610 til rep for å skifte display,hadde 2 døde pixler,en litt synlig(ikke forstyrrende) når kamera var på og 1 som var helt oppe i venstre hjørne,veldig godt skjult fikk byttet på garanti(Zodiac Oslo).De har veldig god service Døde pixler på mobil må jo være grunn til reklamasjon uansett. Med en så liten skjerm og så få pixler blir én som lyser feil meget skjemmende. Zodiac følger kun instrukser fra produsentene. Dessuten er de nok et av verkstedene i norge som bruker lengst tid og har dårligst oversikt over servicene sine. Hei Hva mener du at Zodiac bruker lengst tid?Dagen etter at jeg leverer den inn så har jeg den tilbake,så jeg ikke hva du mener,de er meget servicevennlig.Har hatt en del md de å gjøre.Alt er positivt å si om dem. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Hei Sendte min 7610 til rep for å skifte display,hadde 2 døde pixler,en litt synlig(ikke forstyrrende) når kamera var på og 1 som var helt oppe i venstre hjørne,veldig godt skjult fikk byttet på garanti(Zodiac Oslo).De har veldig god service Døde pixler på mobil må jo være grunn til reklamasjon uansett. Med en så liten skjerm og så få pixler blir én som lyser feil meget skjemmende. Zodiac følger kun instrukser fra produsentene. Dessuten er de nok et av verkstedene i norge som bruker lengst tid og har dårligst oversikt over servicene sine. Hei Hva mener du at Zodiac bruker lengst tid?Dagen etter at jeg leverer den inn så har jeg den tilbake,så jeg ikke hva du mener,de er meget servicevennlig.Har hatt en del md de å gjøre.Alt er positivt å si om dem. Bruker Zodiac som serviceverksted i forbindelse med Zodiacs egne produkter og Siemens og LG-telefoner som blir videresendt fra f.eks Deltaservice. Normal behandlingstid på mp3-spillere og andre Zodiacprodukter er 2-3 uker, mens vi må regne 10-14 dager på mobiltelefoner. Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Qtek ''trenger ikke'' å ha mer en en død pixel før du får ny Dette gjelder ivertfall på tele2.no Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Qtek ''trenger ikke'' å ha mer en en død pixel før du får ny Dette gjelder ivertfall på tele2.no det gjelder neppe tele2.no spesielt. de får dem fra Dangaard, så det er da deres policy. det betyr dog ikke at brightpoint Qtek eller annen paralell import har samme muligheter Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 (endret) Qtek ''trenger ikke'' å ha mer en en død pixel før du får ny Dette gjelder ivertfall på tele2.no det gjelder neppe tele2.no spesielt. de får dem fra Dangaard, så det er da deres policy. det betyr dog ikke at brightpoint Qtek eller annen paralell import har samme muligheter Jeg spurte om hva som skjedde hvis de sendte meg en Qtek S100 med EN død pixel. De svarte: Hei! Dersom pixlene i displayet forsvinner eller blir dårlige skal dette være en god nok grunn til å sende inn telefonen på service. Dersom du har flere spørsmål rundt telefonene som er på vår nettside, ber jeg dem ta kontakt direkte med vår nettbutikk på 81568860 eller [email protected] Endret 15. mai 2005 av Slurt-is Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 hør på hva jeg sier her da. Det er i dag to leverandører (ca) som har Qtek. Du finner hos Dangaard som EIER Moobi, og hos Brightpoint. Det jeg sa da var at de telefonene som kommer fra Dangaard kan ha bli godtatt med en piksel feil, men hvis du får en fra Birghpoint så kan det være andre regler for hva de godtar Lenke til kommentar
[Atomic_Bomberman] Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 spørsmålet her er ikke hva Nokia aksepteter, men hva du kan kreve.På en så liten skjerm så burde man undersøke om det faktisk er slik at kunden skal kunne forvente piksel feil. Hvis ikke er det en mangel. Nokia sin policy er uavhengig av retten til å rette reklamasjon på noe man mener er en mangel Bransjen har satt 3 døde pixler som minimum for reklamasjon. Dermed må du nok leve med dette.... Lenke til kommentar
[Atomic_Bomberman] Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 hør på hva jeg sier her da. Det er i dag to leverandører (ca) som har Qtek. Du finner hos Dangaard som EIER Moobi, og hos Brightpoint. Det jeg sa da var at de telefonene som kommer fra Dangaard kan ha bli godtatt med en piksel feil, men hvis du får en fra Birghpoint så kan det være andre regler for hva de godtar Telefast selger også qtek... til informasjon. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 ' date='16/05/2005 : 10:11'] Bransjen har satt 3 døde pixler som minimum for reklamasjon. Dermed må du nok leve med dette.... Hva bransjen hevder er faktisk revnende likegyldig og fantastisk irrelevant. Alle vet at denne "bransjen" med EE-bransjen (som etterhvert kun representerer produsentene) i spissen kun farer med halvsannheter og tullballeri. Reklamasjonsrett kan ingen "garantere" seg mot. En pikselfeil på en slik bitteliten skjerm er uholdbart. Det er en mangel ved telefonen og må rettes. Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Så enkelt er det nok ikke min kjære venn. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 ,16/05/2005 : 10:11] Bransjen har satt 3 døde pixler som minimum for reklamasjon. Dermed må du nok leve med dette.... Hva bransjen hevder er faktisk revnende likegyldig og fantastisk irrelevant. Alle vet at denne "bransjen" med EE-bransjen (som etterhvert kun representerer produsentene) i spissen kun farer med halvsannheter og tullballeri. Reklamasjonsrett kan ingen "garantere" seg mot. En pikselfeil på en slik bitteliten skjerm er uholdbart. Det er en mangel ved telefonen og må rettes. Hva hvis forbrukerrådet er enig i dette med 3 piksler? Lenke til kommentar
Eirik-h Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Når jeg kjøpte meg Nintendo DS så var det en død pixel på den nederste skjermen som jeg synes var irriternde. Da gikk jeg tilbake til elkjøp og fikk ny. Men han som stod i kassa da hadde også en død pixel på sin DS. Han brydde seg ikke om det. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Så enkelt er det nok ikke min kjære venn. Enkelt blir det sjelden med en slik holdning ovenfor levebrødet som mobilprodusentene og EE-bransjen har. Hva hvis forbrukerrådet er enig i dette med 3 piksler? Da hopper man glatt over det leddet. De har i utgangspunktet ingen makt, de er bare til for å prøve å finne en minnelig løsning for alle parter. Et mobildisplay er såpass lite og billig at det bør skiftes ut uten spørsmål om noe slikt skjer med det. Sjeldent er det jo også. Tror jeg kan telle antall døde piksler jeg har sett på mobil på én hånd. Og det sier litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå