Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Definitivt!

Fortrinnsvis Steve Ray og tilsvarende. Og i stille stunder tar jeg attpåtil frem John Mayall og hans "Supernatural", som gir meg våte minner fra min ungdom! :smile:

Men må legge til at jeg gjerne hører på dagens musikk også, mye bra der óg innimellom.

Og er vel i bunn og grunn det man kan kalle alt-etende, i og med at jeg er svært glad i musikk, og er attpåtil ganske musikalsk! Noe jeg visstnok har etter mora mi....

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-08 16:09, bluesmaster skrev:

Er det noen andre enn meg som hører på blues her på forumet?

Hjemme i regnværet, med 3 stk. (!) PC-vrak til overhaling for en kamerat, og lønna èn fattig pils (1,25L)... nytes akkurat nå Muddy Waters 'London Sessions' i lange draag :smile:

...mangler bare at en av moderatorene bryter seg inn her og trøkker topic'n i Søppel :grin:

[ Denne Melding var redigert av: Zink på 2002-07-08 18:57 ]

Lenke til kommentar

> Er jeg den eneste 15-åringen i Bergen som hører på Blues? <

...hja, du er jammen en sjelden fugl ...urk, mere pisspreik og topicen havner søpla.

[ Denne Melding var redigert av: Zink på 2002-07-08 19:20 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-08 18:19, yummy skrev:

Å jada! Og man spiller blues også!

legg ut noen mp3-filer med eksempler :smile:

hører på Bjørn Berge (haugesunder), bortsett fra det går det i mer heavy/metal.

men jeg gleder meg til Bjørn kommer hitned og spiller :grin: :grin: (skavvi se.... flagg med kommunelogoen kanskje? ingen dansker i verden ville fatta det :grin: )

Lenke til kommentar

Anbefaler kofirmanten å holde seg LANGT unna SRV-strat`en. Dyr gitar og elendig kvalitet i forhold til masse andre strat`er. I tillegg er den satt opp slik som SRV ville ha det, og det er ikke mange som greier å spille på en slik - høye, brede bånd og greier...0.13 strengene blir i alle fall revet av med en gang gitaren er i stua.

Hvis du skal ha deg en strat, sats å prøve MAAANGE eksemplarer helt til du finner en som lyder bra akustisk. Hvis den da lyder rævva gjennom amp`en, er det sannsynligvis pickupene som er synderen. Det skal vel helst være Texas Specials til SRV-aspiranten, men vær klar over at det finnes utrolig masse bra å få kjøpt. Nå finnes det faktisk støyfrie singelcoiler med bra lyd til og med...

Har lagt merke til at de to-tre siste årene har det kommet enkelte vanvittig bra Mexico-strat`er og tele`er med noe svake pickuper. Her er det mulig å gjøre et godt kjøp.

Selv har jeg vært så heldig å komme over en `73 strat som faktisk er vanvittig bra! Men wiring og pickuper gikk rett i skuffen, alt var så mikrofonisk at krampen (og feedback`en) tok meg lenge før det lignet på god vrenglyd.

Men pass på å spille litt annen musikk enn SRV også, for min egen del sliter jeg enda med å improvisere en solo uten at det høres hvor det begynte...

Lenke til kommentar

Takk for tipsene, men jeg har spilt på mange gitarer i gitarbutikken + andre steder. SRV Strat'en er den gitaren jeg synest var deiligst å spille på, men dn var jævlig dyr (21000 kr). Men jeg skal importere fra USA, der koster den bare 9500 + frakt og avgifter (må jeg betale toll for gitaren også?) Det kaller jeg røverkjøp... Skal kjøpe meg blackface Fender Super Reverbs også, nei det er for dyrt...

Lenke til kommentar

Du kan jo passe på hvis noen du kjenner skal over dammen...når man da blir stoppet i tollen med Fenderkassa i høyre lanke, sier man bare at "nei, denne hadde jeg med hjemmefra, kunne jo ikke dra på tur uten gitar..."

Husk forøvrig at kvaliteten varierer mye fra eksemplar til eksemplar av den samme modellen, så det er viktig å prøve flere og sammenligne!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-08 20:00, sjanten skrev:

Quote:

Den 2002-07-08 18:19, yummy skrev:

Å jada! Og man spiller blues også!

legg ut noen mp3-filer med eksempler :smile:

Er du sprø?? Jeg skal da ikke bli utledd heller! :smile:

Spiller for øvrig mest EC - inspirert, med en touch av diverse andre. Og jeg liker aller best å jamme / improvisere. Men reinhekla delta - blues er til å få stå**** av - nesten! (Håper ikke dama leser _det_) :smile:

-yummy-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...