Gå til innhold

spiller du i et band?

Mr. Fiskum

Anbefalte innlegg

Spiller keyboard\piano og synger i noen låter. Resten bare en av delene. Vi kaller oss Wega Lane (A'ene som anarchy tegn ;) ) Holder på med Guns N' Roses Don't Cry og Knockin' on Heavens door. Sum41: Into deep. Greenday: boulevard of Broken dreams. Nightwish: Over the Hills. For det meste cover enda. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er bassist. Vi har spilt med omtrent samme besetning i omtrent 3.5 år. I starten spilte han som egentlig er vokalist trommer, noe han var (og er) totalt elendig til. Den første gitaristen vår spilte kassegitar og sang Bare Egil Band.

Så fikk vi nyss om at det var en habil trommis å oppdrive som ikke spilte i noe band. På den tiden var jeg 16, de to andre var 17, og trommisen vi huket inn var bare 12, men han hadde begynt ett år tidligere på skolen. Det var rart å spille med ham, siden han var så ung, men vi traff tonen veldig godt, og jeg kan ikke se for meg bandet vårt uten ham. Den første ordentlige konserten vår hadde vi etter å ha øvd med ham i temmelig nøyaktig 48 timer, så resultatet ble "så som så", men det visste vi ikke da. :p

Så, rundt mai fikk vi tak i enda en gitarist, en vi hadde kjent mange år tidligere, men som hadde flyttet utenlands noen år tidligere. Han måtte forlate oss bare et år etter, da han skulle flytte til Spania.

Rundt denne tiden begynte jeg å skjønne hvor bra det var at vi hadde fått en ordentlig trommeslager, og hadde satset på en som skulle være vokalist, for han begynte virkelig å utvikle seg som sanger. Idag er han den beste sangeren jeg kjenner. I perioden på omtrent et halvår hvor vi bare var fire, kunne vi ikke spille så vedig variert musikk, men vi klarte oss. Det var akkurat som "gamle dager".

Så, rundt jul for et og et halvt år siden begynte det en som spiller tangenter, noe som til da hadde vært en jobb jeg og gitaristen byttet på, og ting ble straks mye bedre. Den beste spillejobben til da var å spille på skolens russerevy. Vi ble hentet inn 4 uker før premieren, og hadde et enormt stress for å rekke alt, men det var vanvittig moro!

I år går både gitarist og vokalist på Viken folkehøyskole, (og dit skal jeg neste år! :D) så vi var opprinnelig ganske redusert, men vi spilte på årets russerevy, denne gangen med "litt" bedre tid til å forberede oss, siden jeg er russ i år, og var med på revyen fra første stund. Vi trengte en gitarist, og broren til vokalisten vår spiller gitar. Han var ganske fersk og uten erfaring, men jeg ville heller ha med en jeg visste hvor sto og som jeg kjente godt, og jeg angrer ikke et sekund på det, for bandet fungerte veldig bra.

Sånn er status nå, vi håper på å få spilt en del med vokalisten og gitaristen i sommerferien, kanskje vi kan få tatt opp noe også, det hadde vært moro.

Har dere vokal som passer til powermetal? Det forbauser meg hvis dere har en som kan gå såpass lyst ;)

På fest fant jeg plutselig ut at gitaristen vår, (vi har ikke noen fast vokalist,) klarer å synge lysere enn den lyseste stemmen på "In The Jungle", den man kan høre i bakgrunnen på verset. Det er helt sykt å høre på!

Endret av G2Petter
Lenke til kommentar
Har dere vokal som passer til powermetal? Det forbauser meg hvis dere har en som kan gå såpass lyst ;)

På fest fant jeg plutselig ut at gitaristen vår, (vi har ikke noen fast vokalist,) klarer å synge lysere enn den lyseste stemmen på "In The Jungle", den man kan høre i bakgrunnen på verset. Det er helt sykt å høre på!

Jeg klarer også å gå så høyt, men ikke faen om at det høres ut. :)

Lenke til kommentar

Opprettet band bare for noen dager siden. Vi har spilt sammen før, men så ble vi kastet ut av øvingslokalene og så turte vokalisten og keyboardisten og nå er vi bare to gitarister og en trommis. Kunne trengt en bass og en vokalist, men funker greit.

Heter "Onkel Pedros Zombiebrigade" inntill videre. :p

Lenke til kommentar

Speler gitar og synger i band.

Går under navnet In Medias Res..

Speler stort sett musikk som fenger ingen andre enn oss sjøl :)

Ok..et forsøk på sjanger her...vi speler...tung, progressiv, riffbasert, melankolsk rock ? tja..noke sånt..:)

Bandet består av 2 gitarister, 1 synth, 1 bass og 1 trommis.

Bandet har eksistert i over 5 år, men har vore veldig av og på dei 3-4 første åra pga militæret og skuler i øst og vest. No er vi alle i Bergen :)

Vi tar for øvrig aldri i cover-låter :p

Lenke til kommentar

Har spilt i band i mange år, men har aldri blitt noe ordentlig av noe av det.

Dessuten så er det ALLTID et faktum at gitaristen vil høres mest eller noe sånt, og da blir det metall eller noe hard-rock. Selv om jeg fint greier å spille både speed-metal og hard-rock, så foretrekker jeg prog-rock med taktskifter i massevis og gjerne en mellotron og moog! :thumbup:

Jeg har en drøm da om dette med band og bandnavn osv, men vil ikke fortelle navnet. Fordi det er et skikkelig bra navn! Og i det navnet skal jeg flette det sammen sånn at hvert album passer med navnet og vi vil få et konsept på det hele.

Lenke til kommentar
Circus Maximus heter mitt band. Vi spiller en form for prog-metal med inspirasjon fra andre ting også, som tidlig progrock, 80-talls heavy og musikk fra spill (Final Fantasy o.l. :p ). Jeg er keyboardisten i bandet. Benytter meg litt av tradisjonelle progrockinstrumenter som Hammond, Mellotron, analoge synther og sånt. Bruker også endel symfoniske elementer til tider. Men piano er nok favorittinstrumentet for min del. Endret av SirMaximus
Lenke til kommentar

Jepp, er tangentmann/2.gitarist i bandet Superpygmé, et nyoppstartet band med pangstart da vi kom til Landsmønstringen i Ungdommens Kulturmønstring i år. Gleder meg utrolig til det. Vi har spilt sammen siden litt før jul.

Vi er ikke et band som spiller en eksakt sjanger, så vi leker oss med flere, bl.a.: prog-rock, latinamerikansk, jazz, blues, funk, og noe mer heavy rock. På UKM spilte vi en funklåt med innslag av både swingjazz og blues.

Vi venter på flere spillejobber! :D

Endret av Oleway
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...