Gå til innhold

Den store XBOX 360-tråden

Fedorov

Anbefalte innlegg

Ikke at dette har mye med saken å gjøre, men MIN egen oppfatning av de to nye konsollene er det at det ikke vil være noen revolusjon. Slik jeg ser det vil det være en etterlengtet og nødvendig oppgradering av dagens konsollsituasjon. Med andre ord vil sikkert grafikken være revolusjonerende nok, men som mange sikkert er enig i er ikke grafikken alt. Spillbarhet og interaktivitet (i form av kontrollere eller innflytelse på spillene) er mye viktigere i forhold til en "konsollrevolusjon". Jeg gleder meg sinnssykt til de 3 nye konsollene kommer, men ærlig talt er jeg mest spent på Nintendos Revolution, ikke bare fordi man strengt tatt ikke vet noe om den, men ettersom de har fokusert på det jeg mener kanskje er en viktigere del av revolusjonen, nemmelig spillbarheten. PS3 og 360 vil være en fortsettelse av løpet man har kjørt siden NES (har ingen idé om hvem som var først ute på markedet:) For å si det på en annen måte gleder jeg meg til å oppgradere min Xbox 1 til Xbox 360, på samme måte som man gleder seg til å kjøpe ny datamaskin, men jeg ser VIRKELIG fram til den dagen Xbox 1080 og PS8 kommer ( :ermm: ). Beklager å bry folk med mitt totalt uviktige blabbel :)

kan vel linke til en gamer.no artikkel som viser noe av det jeg snakker om:)

Endret av Pellepirat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Unnskyld, men når har Xbox 360 lanseringsdato? :hmm:

24 nov. tror jeg. Det er uansett ikke langt unna den datoen :)

Jeg er også veldig usikre på disse datoene.

En periode var jo det 29. november mange holdt seg til.

I følge http://www.planetxbox360.com/ sin nedteller kommer den rundt 4. november.

Microsoft har sagt "This holiday season", noe som kan tolkes som et mer vagt området vi ikke helt får definert når starter.

Lenke til kommentar

Synes egentlig ikke at Gears Of Wars ser såå revolusjonerende ut. Veldig fin grafikk selvfølgelig med støtte for masse pixel shadere, men snart vil ikke det være nok. Folk vil ha lyst på spill der vi faktisk kan manipulere alt. Til og med naturen til minste detalj. Det vil nok kreve en meget fleksibel fysikk-motor, men det hadde vært kult!

Btw: Bilder til et annet spill med megabra grafikk til Xbox360.

http://www.elderscrolls.com/art/obliv_pc_screens_01.htm

Sjekk ut spesielt dette bildet!

Akkurat samme teknikker som brukes i Gears Of Wars.

Lenke til kommentar
Synes egentlig ikke at Gears Of Wars ser såå revolusjonerende ut. Veldig fin grafikk selvfølgelig med støtte for masse pixel shadere, men snart vil ikke det være nok. Folk vil ha lyst på spill der vi faktisk kan manipulere alt. Til og med naturen til minste detalj. Det vil nok kreve en meget fleksibel fysikk-motor, men det hadde vært kult!

Btw: Bilder til et annet spill med megabra grafikk til Xbox360.

http://www.elderscrolls.com/art/obliv_pc_screens_01.htm

Sjekk ut spesielt dette bildet!

Akkurat samme teknikker som brukes i Gears Of Wars.

Ehh, beklager, men det var PC screenies. her er noen 360 screens :)

Lenke til kommentar
litt synd at X 360 ikke ska ha hd format :(

Xbox 360 støtter 720p som standard, men utviklerne kan også legge til støtte for 1080i i spillene sine hvis de ønsker det. Begge formatene er i aller høyeste grad hva man definerer som High-definition. Det eneste HD formatet som Xbox 360 ikke støtter er 1080p, men TVer som støtter dette er omtrent ikke å oppdrive, selv ikke i USA hvor de ligger langt foran når det gjelder HD. Selv om Playstation 3 støtter 1080p, er det kun et ytterst lite utvalg av spill som vil bli laget i denne oppløsningen. Det man tjener på økt oppløsning veier ikke opp i forhold til hvor mye ressurser det koster maskinen.

Lenke til kommentar
litt synd at X 360 ikke ska ha hd format :(

Xbox 360 støtter 720p som standard, men utviklerne kan også legge til støtte for 1080i i spillene sine hvis de ønsker det. Begge formatene er i aller høyeste grad hva man definerer som High-definition. Det eneste HD formatet som Xbox 360 ikke støtter er 1080p, men TVer som støtter dette er omtrent ikke å oppdrive, selv ikke i USA hvor de ligger langt foran når det gjelder HD. Selv om Playstation 3 støtter 1080p, er det kun et ytterst lite utvalg av spill som vil bli laget i denne oppløsningen. Det man tjener på økt oppløsning veier ikke opp i forhold til hvor mye ressurser det koster maskinen.

mulig han mente lagringsformat? 360 kommer jo ikke med hd-dvd

Endret av Pellepirat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...