Gaming Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Jeg skal snart få meg pc og jeg er en fersking. Noen tips til god montering av pc? og hvordan man unngår statisk elektrisitet?? Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Når det gjelder statisk elektrisitet, er det tryggeste å bruke en antistatisk armlenke. Dersom du ikke bruker det, er det viktig å ta i metallet på kabinettet før du tar i de elektriske komponentene, Ellers er det ikke å anbefale at du jobber med monteringen i et rom med teppelagt gulv. Lenke til kommentar
Gaming Skrevet 23. april 2005 Forfatter Del Skrevet 23. april 2005 går det an å bruke vanlige oppvaskhansker.. skulle ikke tru at det leda elektrisitet?? får man tak i sånne armbånd på elkjøp?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Pleier bare å ta på kabinettet først, og så driter jeg i om noe blir ødelagt. Har mista CPUen min i gulvet, bøyde bare tilbake alle pinnene og stappet den inn igjen, funker enda. Skal egentlig mye til for å ødelegge noe hvis du "lader deg ut" først. Bare pass på å ikke ha på deg fleece osv, det lager lett statisk elektrisitet. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 går det an å bruke vanlige oppvaskhansker.. skulle ikke tru at det leda elektrisitet?? Nei. Problemet med statisk utladning er nettopp at ting ikke leder strøm - det bygger seg opp en ladning. Plastikk er en vanlig kilde for statisk utladning. Det man trenger er noe som leder strøm, da har man ikke noe problem. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 går det an å bruke vanlige oppvaskhansker.. skulle ikke tru at det leda elektrisitet?? får man tak i sånne armbånd på elkjøp?? Clas Olson selger iallefall slike armbånd. Lenke til kommentar
morra Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 (endret) går det an å bruke vanlige oppvaskhansker.. skulle ikke tru at det leda elektrisitet?? får man tak i sånne armbånd på elkjøp?? Clas Olson selger iallefall slike armbånd. ...og matter til å ha det på. (Link til antistatisk armbånd og matte på Clas Ohlson) Endret 23. april 2005 av morra Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Pleier alltid å ta av meg sokkene og ta på metallet på kabinettet før jeg monterer noe. Det medsokkene er kanskje unødvendig da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå