Firesky Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 jeg satte å modda på min logitec MX500 mus å var litt lat å gadd ikke å dra den ut av kontakten bak på PCen (ja jeg vet dette var dumt å ikke plugge den ut) så mens jeg drev å modda å kobla å herja så drypte det en dråpe lodde tinn oppå noen ledninger som tilfeldigvis var +5v og jord... å der fikk jeg full kortslutning, å max belastning er jo mellom 100 og 150 mA etter hva jeg har hørt... noen millisekunder etter dette sjedde begynte hele maskinen å skrike å hyle å lage error lyder... å jeg febrilsk hoppa bak PC å skrudde den av.. da jeg hadde modda ferdig å skrudde på PCen igjen ville den ikke starte.... å jeg sjønte jo med en gang at det var siden jeg sansynligvis hadde grilla noen ICer på HKet elns... jeg plugga ut tastaturet og tok av den USB til PS2 overgangen på musa å putta den in i usben istedet... å da starta den fint... men så kommer det rare... jeg bestilte en PS2 til USB overgang slik at jeg kunne bruke tastaturet igjen... men så etter 2 dager måtte jeg restarte pga noen instillinger på maskinen så da tenkte jeg at jeg kunne like godt teste tastaturet en gang til bare for gøy å da funka den helt som før igjen... wtf sjedde egentlig? grilte jeg ingen ICer på HKet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå