Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Løsning for å passordbeskytte deler av nettsted

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Støtte for det meste på serveren, tror jeg. "Problemet" er at jeg ikke har peil på annet enn HTML og litt javascript... Så hvis jeg skal bruke f.eks. php, så må det liksom være no ferdiglaget som en bare kan redigere. :razz:

Og som nevnt: Trenger ikke noe avansert, bare et felt der det står "skriv inn passord" el. liknende liksom. :smile:

[ Denne Melding var redigert av: lysbryter på 2002-07-08 16:00 ]

Lenke til kommentar

Da er apache sin innebygde .htaccess tingen.

Søk etter .htaccess på google eller noe i den duren så finner du guider på hvordan du setter det opp.

Det er egentlig ganske enkelt.

Når du bruker htaccess vil det sprette opp en boks som sier: "Skriv inn brukernavn og passord".

Lenke til kommentar

er vel strengtatt ikke noe større problem å gjøre det samme med f.eks. ASP eller JSP, alt avhengig av hva mannen kjører av platform. Poenget er vel at du ikke kan kode selv og er følgende mer ute etter konfigurasjonsting enn programmeringsspråk.

Da er det kanskje lurest å isolere beskyttede filer i sine egne mapper som du kan øke sikkerhet på.

Lenke til kommentar

...kan kanskje nevne at jeg ikke har root-tilgang på domenet... Dvs at jeg bare har tilgang til en underkatalog. Men alle tekniske løsninger skal vel funke for det?

Men editere filer på root-nivå kan jeg altså ikke gjøre.

Og ja, jeg er ikke ute etter å programmere noe som helst, bare en LITT mer spenstig løsning enn å ha en "hemmelig" katalog el.l. på nettsida. :wink:

[ Denne Melding var redigert av: lysbryter på 2002-07-08 16:07 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-08 16:09, christt skrev:

Alle tekniske løsninger fungerer for det, har du shell tilgang (les: telnet/ssh)?

Som du sikker skjønner er jeg ingen teknisk ekspert hva dette angår, men jeg har iallfall FTP- og FrontPage-tilgang... Aldri prøvd å bruke annet heller.

Finnes det ingen lettvin og brukbar funksjon for dette i FrontPage 2002 da? (ikke start diskusjon for eller imot FrontPage, vær så snill. hehe. FrontPage klarer seg utmerket for meg).

[ Denne Melding var redigert av: lysbryter på 2002-07-08 16:16 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...