Andreasfe Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 (endret) Holder på med å sette opp en liten webserver med XP-pro. En ting jeg lurer er hvor i systemet rotmappen er... Håper på raskt svar. Endret 23. april 2005 av Andreasfe Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 23. april 2005 Forfatter Del Skrevet 23. april 2005 (endret) glem det over her, fant ut av det. Har kommet et nytt problem.. Har dynamisk IP så jeg har ordna meg sånn no-ip som gjør at IP'en er tilknyttet en host, og at når IP'en min forandrer seg så så endrer hosten dette automatisk. noe i den duren. IIS er installert og kjører automatisk.. Når jeg prøver å skrive inn andreasfe.no-ip.org inn i webbrowseren så får jeg opp en boks hvor jeg må skrive inn brukernavn og passord, se bilde nedenfor. Hva i alle dager skal jeg skrive inn der? Jeg vet jo selvfølgelig at det skal stå et brukernavn og et passord der , men hvilket? Hvorfor kommer denne opp? Jeg ønsker at folk skal kunne komme rett inn. Til informasjon så har vi trådløst nettverk her, hvis det skal ha noe å si.. Endret 23. april 2005 av Andreasfe Lenke til kommentar
wil Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 nå er jeg ikke helt sikker men du kan jo prøve å skrive maskinnavnet ditt bare som brukernavn og trykke enter. det må iallefall de som er i nettverket som jeg sitter å skrive når de vil gå inn på min maskin. da skriver de bare mitt brukernavn som jeg bruker så kommer de inn med en gang. prøv det å se hva som skjer. OT: Norsk Windows XP faktisk. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 23. april 2005 Forfatter Del Skrevet 23. april 2005 (endret) datamaskinnavnet er: andreas det funker ikke.. Noen andre som har noen idèer om hva som må gjøres? Nevner bare at dette er første gang jeg setter opp en server, så teskje-spørsmål er også velkommen Endret 23. april 2005 av Andreasfe Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 (endret) Om jeg ikke husker helt feil må du legge til IE_USERS, anonym login (eller noe liknende) til under sikkerhet på mappen. (er såpass lenge siden at jeg har satt opp slik at det "navnet" på brukeren er avglemt) EDIT : Her er alt du trenger for å sette det opp : http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;271071 Endret 23. april 2005 av ronnyaa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå