Gå til innhold

Hvor ofte forekommer døde pixler på nye bærbare?

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte først en Tundra 1557K via PS Data. Denne viste det seg å være en meget plagsom død pixel, ca midt på skjermen. Prøvde å massere den bort, men til ingen nytt. Derfor sendte jeg pcen i retur og kjøpte en ny.

Idag fikk jeg den nye, og så nå til mine store fortvilelse at også denne hadde en død pixel, denne gang heldigvis helt nederst på skjermen, men enda plagsom nok til å irritere.

Så jeg lurer ganske enkelt på om dette er vanlig, eller om jeg bare har vært utrolig uheldig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har hatt en stk død pixel siden jeg kjøpte min dell 8600 for litt over ett år siden. Den er nøyaktig midt på skjerm. Plager den? nei egentlig ikke, det tok noen mnd før jeg ikke la merke til den før slike poster som dette dukket opp. Takk for at du minnet på min døde pixel :)

Husk at en lcd skjerm består av f.eks 1680x1050 prikker som hver består av tre punkter. Skal ikke mye til før det blir feil på en med det antallet punkter det er snakk om.

Hadde alle produsenter skulle sjekket skjermene og kun sendt ut de som var totalt feilfrie hadde du nok måttet betalt mye mer enn hva du gjør idag.

Endret av kosh
Lenke til kommentar
Husk at en lcd skjerm består av f.eks 1680x1050 prikker som hver består av tre punkter. Skal ikke mye til før det blir feil på en med det antallet punkter det er snakk om.

Når det er flere piksler vises det også dårligere om en er død. :p

Edit: jeg hadde ingen døde piksler på Acer Ferrarien jeg hadde.

Endret av Fredrik Larsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...