jabbadabb Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Jeg kjøpte først en Tundra 1557K via PS Data. Denne viste det seg å være en meget plagsom død pixel, ca midt på skjermen. Prøvde å massere den bort, men til ingen nytt. Derfor sendte jeg pcen i retur og kjøpte en ny. Idag fikk jeg den nye, og så nå til mine store fortvilelse at også denne hadde en død pixel, denne gang heldigvis helt nederst på skjermen, men enda plagsom nok til å irritere. Så jeg lurer ganske enkelt på om dette er vanlig, eller om jeg bare har vært utrolig uheldig? Lenke til kommentar
kosh Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 (endret) har hatt en stk død pixel siden jeg kjøpte min dell 8600 for litt over ett år siden. Den er nøyaktig midt på skjerm. Plager den? nei egentlig ikke, det tok noen mnd før jeg ikke la merke til den før slike poster som dette dukket opp. Takk for at du minnet på min døde pixel Husk at en lcd skjerm består av f.eks 1680x1050 prikker som hver består av tre punkter. Skal ikke mye til før det blir feil på en med det antallet punkter det er snakk om. Hadde alle produsenter skulle sjekket skjermene og kun sendt ut de som var totalt feilfrie hadde du nok måttet betalt mye mer enn hva du gjør idag. Endret 22. april 2005 av kosh Lenke til kommentar
Stian0 Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 (endret) Jeg var heldig med min pc 0 døde pixler so far ;D Edit: kjøp Nethsop 1557GLS (den dyreste) bra kvalitet skjerm. Så kjøper du med forsikring mot pixel feil. Endret 23. april 2005 av Stian0 Lenke til kommentar
TEE Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Døde pixler bør ikke være noe stort problem lenger. Selvfølgelig kan det forekomme, men trådstarteren her virker som om han har vært ekstremt uheldig. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Hadde død piksel på min forrige, og på den jeg bruker nå, en AOpen 1551, her har jeg også en død piksel. Så lenge det bare er en så gjør ikke det meg noe. Jeg irriterte meg over det i starten, men ikke nå lenger. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 (endret) Husk at en lcd skjerm består av f.eks 1680x1050 prikker som hver består av tre punkter. Skal ikke mye til før det blir feil på en med det antallet punkter det er snakk om. Når det er flere piksler vises det også dårligere om en er død. Edit: jeg hadde ingen døde piksler på Acer Ferrarien jeg hadde. Endret 23. april 2005 av Fredrik Larsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå