Gå til innhold

snakking med psykiatere

Perra1

Anbefalte innlegg

Hei!, jeg har noen spørsmål anngående snakking med psykiatere. Psykiateren min sier at jeg nå begynner å bli så frisk at jeg ikke lenger trenger å snakke med henne. Hun jobber på psykiatrisk avdeling. Jeg har derimot lyst til å snakke litt mer med en psykiater. Jeg har hørt rykter at noen psykiatere driver med privat praksis. Er dette noe som jeg burde prøve?, eller er det bare for de som har alvorlige psykiske problemer? Og koster det mye?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stemmer nok det at hun kan avslutte behandlingen når hun føler du er bedre, er vel sånn siden hun jobber på en psykiatrisk avdeling og har mye og gjøre og må da prioritere. Men snakk med hun, og vis det ikker noen mulighet for å fortsette kan du jo kontakte en privat psykiater (disse er ofte veldig dyre).

Få hun du har nå til å anbefale en privat psykiater som kan fortsette samtalene.

Lenke til kommentar

Finnes flere psykiatere med privatpraksis.

Man behøver ikke nødvendigvis å være alvorlig syk for å ha nytte av å reflektere litt sammen med "nøytrale" personer.

Prisene vil jeg tro varierer ganske mye.

Snakk med fastlegen din om navn og evt. refusjon.

Lenke til kommentar
Hei!, jeg har noen spørsmål anngående snakking med psykiatere. Psykiateren min sier at jeg nå begynner å bli så frisk at jeg ikke lenger trenger å snakke med henne. Hun jobber på psykiatrisk avdeling. Jeg har derimot lyst til å snakke litt mer med en psykiater. Jeg har hørt rykter at noen psykiatere driver med privat praksis. Er dette noe som jeg burde prøve?, eller er det bare for de som har alvorlige psykiske problemer? Og koster det mye?

er det ikke bare å gå inn på en chat eller et forum og spør om det du vil?

GRATIS

Lenke til kommentar

GRATIS

Jeg forstod ikke helt hva du mente med det innlegget der.

Lenke til kommentar

GRATIS

Jeg forstod ikke helt hva du mente med det innlegget der.

Han skriver bare masse dritt. Ignorer han...

Lenke til kommentar
Stemmer nok det at hun kan avslutte behandlingen når hun føler du er bedre, er vel sånn siden hun jobber på en psykiatrisk avdeling og har mye og gjøre og må da prioritere. Men snakk med hun, og vis det ikker noen mulighet for å fortsette kan du jo kontakte en privat psykiater (disse er ofte veldig dyre).

Få hun du har nå til å anbefale en privat psykiater som kan fortsette samtalene.

Jeg har som sagt ikke fått tatt opp det med en privat psykiater enda. Det med at de er dyre er egentlig ikke noe problem. Men det jeg lurte på var om det i det hele tatt var vits i å prøve å få en annen psykiater hvis hun jeg har nå mener at jeg ikke trenger det. Og dere er sikre på at man ikke trenger å ha store psykiske problemer for å snakke med en privat psykiater?

Lenke til kommentar
Hvis det er hovedsaklig noen å støtte seg til og få ut det man har å si, så finnes det vel slike støttekontakter.. Vet ikke helt om det vil fungere på samme måte..

Nei, jeg er ikke interessert i noen støttekontakt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...