kimare Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Jeg beklager å spørre om noe som helt sikkeret har vært diskutert flere ganger. Jeg skal kopiere en Disney film til min sønn, som han kan ha liggende hos sine besteforeldre (ok muligens er dette i grenseland over hva som er lov, men alternativet er å ta favorittfilmen fram og tilbake). Jeg har lest: http://www.cdfreaks.com/article/117 og rippet filmen til hdd med DVD Shrink 3.2. Her er den lagret som ISO. Først prøvde jeg å brenne DVD-en ved hjelp av Nero Express og "brenn image på plate" Resultatet er at platen leses som tom..... Andre gangen benyttet jeg Backup funksjonen i DVD Shrink, men brenne resultatet ble det samme. Platene jeg har benyttet er YUDEN000 T2 DVD+R (FujiFilm). PS Jeg har forstått det slik at Yuden platene er det beste som finnes så sant det ikke er "fake". Jeg antar at Fuji som et stort anerkjent japansk firma leverer ekte Yuden plater. Det står made in Japan på pakken som kostet 179 for 25stk hos Clas Ohlson. Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Kanskje du har kommet borti slik at den simulerer en brenning istedet for at den fysisk brenner en dvd-plate. Hvis det er en hake ved simulering, samt det ikke er hake ved brenning, så velg at det skal være hake ved brenning iallefall. (Du finner det f.eks når du starter Nero og skal velge om den skal brenne CD eller DVD). Har du prøvd andre brenne program? Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Hvis du har Nero så brenner jo DVDShrink dette direkte. Aldri hatt problemer med DVDShrink og backup. Men noen filmer er et problem. (barnas favoritter2 f.eks) Siden de er under 4.7gb så har jeg rippet de med DVDdecrypter. Da fikk jeg det til. Lenke til kommentar
sssh Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Nå har jeg nettopp våkna, og er skikkelig trøtt... Derfor kan dette forslaget sikkert være helt galt. Men kan det være at DVD-platene må brennes på DVD+R istedetfor DVD-R? Synes å se at alle mine plater er av + formatet, ser du.. Bare en liten tanke. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 23. april 2005 Forfatter Del Skrevet 23. april 2005 (endret) Kanskje du har kommet borti slik at den simulerer en brenning istedet for at den fysisk brenner en dvd-plate. Hvis det er en hake ved simulering, samt det ikke er hake ved brenning, så velg at det skal være hake ved brenning iallefall. (Du finner det f.eks når du starter Nero og skal velge om den skal brenne CD eller DVD). Har du prøvd andre brenne program? 1. Jeg har ikke simulert brenning. Hvis du har Nero så brenner jo DVDShrink dette direkte. Aldri hatt problemer med DVDShrink og backup. Men noen filmer er et problem. (barnas favoritter2 f.eks) Siden de er under 4.7gb så har jeg rippet de med DVDdecrypter. Da fikk jeg det til. 2. Det kan kanskje være en ide å prøve DVD Decrypter, men jeg skjønt det slik at DVD Shrink også fjerner DeCSS. Og jeg kan forøvrig se filmen gjennom DVD Shrink. Tyder dette på at DeCSS er fjernet? Nå har jeg nettopp våkna, og er skikkelig trøtt... Derfor kan dette forslaget sikkert være helt galt. Men kan det være at DVD-platene må brennes på DVD+R istedetfor DVD-R? Synes å se at alle mine plater er av + formatet, ser du.. Bare en liten tanke. 3. Jeg har Benq 1620 pro og platene er +R, kan/ må jeg stille noe inn på Nero eller går dette automatisk? Endret 23. april 2005 av kimare Lenke til kommentar
Timur Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Hvilken versjon av DVD Shrink Bruker du? Jeg bruker 3.2 og der blir filmen lagret i en mappe akkurat som den ser ut hvis du går inn på DVD-Spilleren. Jeg bruker bare backup-knappen, og da tar den først og lagrer den på pc'en og så brenner dvd-shrink den over på en tom dvd plate, så fort jeg putter en i. Alt gjør DVD Shrink, trenger ikke å åpne Nero. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 24. april 2005 Forfatter Del Skrevet 24. april 2005 Hvilken versjon av DVD Shrink Bruker du? Jeg bruker 3.2 og der blir filmen lagret i en mappe akkurat som den ser ut hvis du går inn på DVD-Spilleren.Jeg bruker bare backup-knappen, og da tar den først og lagrer den på pc'en og så brenner dvd-shrink den over på en tom dvd plate, så fort jeg putter en i. Alt gjør DVD Shrink, trenger ikke å åpne Nero. Jeg bruker også DVD Shrink 3.2. Forøvrig gikk det greit å brenne ut imaget med Alcohol 120% så da har jeg klart meg i denne omgang. Håper det vil gå greit neste gang også...... Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 (endret) Nero burning room --> Velg dvd ikke CD! --> Velg DVD video --> Velg Label om du vil gi platen en spesifikk tittel --> Velg New (ev. kan du stille inn hastigheten på brenningen først, står på sist valgte hastighet) --> Så kopierer du alle filene fra mappen som ble laget av DVD-shrink til VIDEO_TS --> Til slutt klikker du på "burn this application". Dette burde fungere. Endret 24. april 2005 av ^fmj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå