Gå til innhold

Vanvittig bråk fra PC!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er plaget med mye bråk fra pcen min. Har et Chieftech Miditower med orginal 360 WPSU, så idag kjøpte jeg meg en ny MIST 500W og tenkte at nå skulle det bli andre boller....men den gang ei. Maskina bråker like mye enda og jeg lurer på hva som kan være problemet?

Jeg har et ASUS P4GD1 hovedkort med 2.8 Ghz @ 3,32. 2 GB ram og denne Cpukjørleren + 4 andre 80 mm vifter. kan det rett og slett være viftene som tar livet av meg? Det bråker i hele huset!

bmp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Nå har jeg sjekka alle viftene og satt på en viftestyring, men det er ikke de som bråker heller. Skjermkortet mitt er et ASUS Extreme AX 300 PCI-e uten noen vifter (et elendig skjermkort egentlig). Det er heller ikke noen vifter på hovedkortet, bare kjøleribber på alt sammen.

Så det jeg lurer på er om det er noen her som har peiling på den MIST 500 Wattern. Her er en link til den? Skal den bråke så enormt da?

bmp

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

jeg vil også tro at det er hardiskene.. misten skal jo være så å si lydløs, og når du har testet alle de andre viftene, så må det nesten være hardiskene. har du SCSI eller raptor?

Lenke til kommentar

Jeg har en WD 200 GB IDE disk som jeg kjører OS på og to WD 250 GB SATA disker utenom. Hva kan gjøres for å få disse stillere? Og hva er de mest stillegående diskene idag?

bmp

ps: jeg har hatt alle viften helt av men det er ikke der bråket kommer fra!

Lenke til kommentar
Hva med og ta av sidedekselet og putte hodet inni pc'en og prøve og lokalisere støyen da...? :dontgetit:

Det er jo det jeg har gjort nå i flere timer, men jeg finner jo ikke helt ut av det da!

Nå ser det ut til at det er diskene og jeg skal prøve å finne noe som demper de litt, evt. kjøpe en ny til å kjøre OS på.

bmp

Lenke til kommentar
Hva med og ta av sidedekselet og putte hodet inni pc'en og prøve og lokalisere støyen da...? :dontgetit:

Det er jo det jeg har gjort nå i flere timer, men jeg finner jo ikke helt ut av det da!

Nå ser det ut til at det er diskene og jeg skal prøve å finne noe som demper de litt, evt. kjøpe en ny til å kjøre OS på.

bmp

For å bli helt sikker, kan du jo koble utav strømmen på diskene også... En og en... + alle på en gang.... Bråker en mer enn en annen kan det jo være feil på den....

Offtopic:

Pels: Han fyren på avataren din, minner om den gamle matte/naturfag/religions læreren min.... :ermm:

Endret av Caddy
Lenke til kommentar

Ja, prøv det Caddy sa, kobl ut strømmen fra harddiskene dine, så hører du fort om det er disse som støyer eller ikke.

Jeg tror selv at det vil hjelpe lite med strikk-oppheng til Western-harddiskene da disse har veldig høy idle støy. Strikkoppheng demper mest knatre-/jobbestøy. Selv om det sikkert vil hjelpe litt.

Hvis det viser seg å være harddiskene som bråker, hadde jeg nok kjøpt meg enten en samsung (har selv veldig god erfaring med disse) eller noen av de stille seagate diskene. Strikkoppheng vil nok hjelpe en god del på de sistnevnte harddiskene.

[Edit:]Leif...

Endret av mr1989
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...