Gå til innhold

Amd 64 eller intel prosessor?

Anbefalte innlegg

Det var da voldsomt... :roll:

Og jeg kan ikke slutte meg til konklusjonen din..

Heller ikke hvorfor du stiller spørsmålstegn med min objektivitet.. det er ren synsing fra din side..

Dersom du fremdeles føler behov for å skjelle ut debattanter foreslår jeg at du tar det over PM.. evt. en pause fra forumet.

Hvis du synes mitt innlegg var voldsomt og en utskjelling, så bør du tenke deg litt om før du skriver egne innlegg på den formen du hadde tidligere i denne tråden, som etter min mening var langt krassere.

PS: Har forøvrig ikke sagt noe om at du ikke har objektivitet, bare at jeg ikke bryr meg om dine påstander om objektivitet. Jeg forholder meg til det folk skriver om en sak når jeg avgjør om jeg oppfatter noen som objektivet, ikke hvordan folk oppfatter seg selv.

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ontopic;

Jeg ville gått for AMD systemet med tanke på at det er mer fremtidsrettet. Men er det noe bedre... Det blir opp til vær enkelt å avgjøre.

Offtopic,

Hvis noen har et 939 system i kombinasjon med et 6800 gt kort, stiller jeg gjerne opp til sammenlikning av benchmark resultater. Tror ikke gode gamle intel ligger så langt etter som ryktene skal ha det til.

Lenke til kommentar
Ontopic;

Jeg ville gått for AMD systemet med tanke på at det er mer fremtidsrettet. Men er det noe bedre... Det blir opp til vær enkelt å avgjøre.

Offtopic,

Hvis noen har et 939 system i kombinasjon med et 6800 gt kort, stiller jeg gjerne opp til sammenlikning av benchmark resultater. Tror ikke gode gamle intel ligger så langt etter som ryktene skal ha det til.

Tror systemet ditt henger fint med i svingene :) Jeg har s939 med gt kort ;)

Lenke til kommentar

Hm, skal ikke anbefale noe spesielt, men min erfaring etter at jeg skaffa en AMD 3400+ er at jeg savner min 2,6Ghz P4, Denna pc'n bruker jeg bare til desktop arb. som surfing m.m og da synes jeg iaf at P4 virka bedere, så nå dytter jeg denna AMD pros. inn i spille pc'n min å setter heller in en 2,8Ghz p4 i denna pc'n.

Hadde muligens vært lurt å vente på Dual core kom ut. vil funke bedere en HT på P4.

Lenke til kommentar

kannadaman uansett hvilken CPU du velger og når du kjøper den, så kan jeg garantere at skjermkortet ditt ikke holder 2 år til. Jeg byttet ut mitt 9800PRO for snart 1 år siden og du planlegger å beholde ditt i 2 år til...?

Som det sies her, du merker til ikke særlig forskjell mellom Intel og AMD i praksis! Men du vil merke forskjell fra en P4 1.7 opp til A64 3500+! Der du ikke merker det, så er det skjermkortet ditt som stopper deg.

Skal du ha noe som er mest mulig fremtidsrettet så velger du så klart nForce4 Ultra hovedkort som har PCI-E, men da må du også bytte skjermkortet ditt (noe du også burde uansett).

Lenke til kommentar
Mye cpu snakk her nå, men holder agp systemet med s939 og R9800pro seg et par år?? Gidder ikke å kjøpe nytt til høsten liskom, er interessert i å kjøre de fleste spill noenlunde bra men jeg har ikke råd til å kjøpe SLI 6800 ultra liksom..

Du, det skjermkortet holder enda litt til, kjøp et AGP basert hovedkort og behold 9800 pro kortet litt til, så kjøper du nytt skjermkort når det går ned i knestående. Ville anbefalt deg en 3500+ og det msi Neo2 hovedkortet du nevnte. Det vil kunne kjøre spill fint.

Mvh Øystein

Det som er mest fremtidsrettet er vel å satse på ett system med PCI-express i stedet for AGP. Det ligger vel litt i kortene at AGP skal fases ut i løpet av ett år og to, dvs neste genereasjon fra NVidia og ATI vil nok være tilgjengelig til AGP via en bro, men det spørs hvor bra dette faktisk blir da? Etterhvert vil nok de beste kortene kun være tilgjengelig i PCI ekspress utforming. Skulle jeg anbefale trådstarter noe ville jeg sagt at han burde spare penger til ett bedre skjermkort og satset på PCI-express etter sommeren, både NVidia og ATI har vel neste generasjon rett rundt hjørne.. Dvs han kan sikkert få X800/6800 til en billigere penge i nær fremtid.

CPU diskusjonene er egentlig litt rare, hvem bryr seg om det tar 3 eller 4 sekunder å pakke en zip fil, om man får 100 eller 107 fps i ett eller annet spill, om det tar 10 min lengre å lage en DIVX film eller om en benchmark viser at en CPU er "overlegen" i kontorapplikasjoner? Tror det er lett å forville seg i marginale forskjeller. Selv liker jeg P4(Har en 3.0 GHz), ikke så mye pga ytelse(tror ikke dette er ett problem), men fordi jeg føler HT er nyttig for meg.. Om dette er i hodet mitt eller en faktisk forskjell er vanskelig å si, men jeg liker nå å tro at forskjellen er reel :) På samme måte som AMD folket liker å tro at sine 2-3%(kanskje mindre for det jeg vet) ekstra spillytelse gjør livet deres mye bedre :)

Dessuten er vel disse grensene litt uklare, synes hele tiden det dukker opp resultater som viser at P4 faktisk er bedre enn AMD i enkelte spill og at AMD er bedre enn P4 på encoding med enkelte codec'er. Så at man velger å polarisere såpass mye er egentlig litt overraskende.

Endret av kindings
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
<snip>

Dessuten er vel disse grensene litt uklare, synes hele tiden det dukker opp resultater som viser at P4 faktisk er bedre enn AMD i enkelte spill og at AMD er bedre enn P4 på encoding med enkelte codec'er. Så at man velger å polarisere såpass mye er egentlig litt overraskende.

Takk.. kunne ikke sagt det bedre selv..

Sliter litt med ordvalget ser jeg.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...