Gå til innhold

Amd 64 eller intel prosessor?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Greit du er en gamer, men 9800pro er ikke så ræva... det holder for de som ikke er svært kresne. Kjenner "gamere" som sitter med 9600pro.. kommer også ann på hvilken type spill du spiller

Ang 9800pro ytelse:

VGA Charts IV: AGP Graphics Cards

image002.gif

6600gt yter likt eller noe dårligere enn 6800 (ifølge denne tråden)

Men jeg gidder ikke å kjøpe AGP hovedkort og kjøre på det jeg har hvis jeg må bytte ut om et halvår, det vil jo bli litt sløsing av penger :) pci-e vil jo bli litt dyrere men lurer på om det er verdt det??

Lenke til kommentar

For det første så er ikke 3DMark resultater noe man ser på når man skal velge seg skjermkort! Resultater i spill er det som betyr noe!

Kanskje jeg er stormannsgal, men jeg mener Geforce 6800GT er det minste du bør kjøpe hvis du skal ha nytt skjermkort. Selv mitt 6800Ultra viser tegn til svakhet i nyere spill, og skal byttes ut når neste generasjon kommer til høsten.

Vet ikke hvor mye penger du har jeg, men å spare litt til og bygge nytt system etter sommeren er vel ikke så dumt.

Lenke til kommentar
Men jeg gidder ikke å kjøpe AGP hovedkort og kjøre på det jeg har hvis jeg må bytte ut om et halvår, det vil jo bli litt sløsing av penger :) pci-e vil jo bli litt dyrere men lurer på om det er verdt det??

AGP kommer vel til å følge oss en godt stund til vil jeg tro. Og PCI-E gir vel ingen ytelsesøkning foreløpig.

Men det er vel mulig at utvalget av AGP skjermkort vil minke etter hvert, og at PCI-E versjonene vil være billigere.

Vil tippe at når AGP er ute, er et hovedkort kjøpt i dag også utdatert.

( kommer ikke R520 også ut som AGP ? )

Edit: Mente vel at å satse videre på AGP, og beholde ditt R9800pro så lenge du synes det er bra nok, før du kjøper et nytt AGP skjermkort, er det motsatte av sløsing med penger...

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar
Edit: Mente vel at å satse videre på AGP, og beholde ditt R9800pro så lenge du synes det er bra nok, før du kjøper et nytt AGP skjermkort, er det motsatte av sløsing med penger...

Enig. Evt. selg det mens du fremdeles får noe for det.

For det første så er ikke 3DMark resultater noe man ser på når man skal velge seg skjermkort! Resultater i spill er det som betyr noe!

Enig her og. Men er liksom "standarden" ....

Lenke til kommentar

herregud så mange teite argumenter folk kjem med

begge prossesorane er omtrent identiske, om du spele så er amd hakket betre

om du driver på med mange programmer samtideg så vil intel vera hakket betre

om du er hardcore gamre og kjøper intel så betyr det egentleg null niks

Lenke til kommentar
Beklager skrivefeil, mente Intel. Jeg sier ikke at alle prosessorene til Intel er dårlige, men at den er det.

Dårlig kvalitet eller bare ikke fullt så rask som AMD sine? :roll:

Kvaliteten er vel god. Men ytelsen på den prosessoren fra AMD er generelt mye bedre enn ytelsen på den prosessoren fra Intel.

Lenke til kommentar
kjøp S939, du kommer aldri til å angre

Eller merke noe forskjell :p

Jeg liker å samenligne datamaskiner og biler. Det er gøyt å ha en rask bil, men eks så er det skjelden du kjører så fort, derfor er det ikke noe vits i å ha en uber rask bil. De andre aspektene er mye viktgere enn rå fart. Men det finnes jo de som trenger rå fart, de tar jo og kjøper et fartsmonster.

Når det gjelder CPUer så er jo det egentlig bare 2 måter å samenligne de på, kvalitet og fart. Intel og AMD har samme kvalitets nivå. Tester tilsier at AMD er raskere, men du vil ikke merke noen forskjeller på det, så lenge du ikke kjører spesjelle programmer og har spesjelle behov. Ram er da en smartere invistering side det er så billig nå 1GB for 900,-, og du kan bruke de i det neste systemet.

Alt i alt, ta den billigste, du vil ikke merke noe forskjell anyhow. Det er såfall mitt syn på saken.

Lenke til kommentar
herregud så mange teite argumenter folk kjem med

begge prossesorane er omtrent identiske, om du spele så er amd hakket betre

om du driver på med mange programmer samtideg så vil intel vera hakket betre

om du er hardcore gamre og kjøper intel så betyr det egentleg null niks

Hva annet mener du er relevant for CPUer da? Når han sprø spesifikt om cpu-råd, så er det vel relevant å faktisk diskutere forskjellene mellom cpuer, selv om de er små.

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Beklager skrivefeil, mente Intel. Jeg sier ikke at alle prosessorene til Intel er dårlige, men at den er det.

Dårlig kvalitet eller bare ikke fullt så rask som AMD sine? :roll:

Kvaliteten er vel god. Men ytelsen på den prosessoren fra AMD er generelt mye bedre enn ytelsen på den prosessoren fra Intel.

Slike utsagn bør ikke stå uimotsagt..

Jeg ser nå at gjentas en "løgn"/"synsing" lenge nok blir den akseptert som en sannhet av "enklere sjeler"..

ADM og Intel CPU'er (P4/A64) har helt ulik teknologi..

I visse typer tester som er avhenging av rask håndtering av flyttall, rask tilgang til minne er A64 klart best.. I andre tester som favoriserer ren "herz", som utnytter hyperthreading er P4 klart best..

Slik er "stoa" nå.. om den fremdeles er slik om ett par år gjenstår å se...

Du *må* se på bruksmønster og tildels pris for å fastslå om en CPU/ett system er bedre enn ett annet..

Å si/påstå noe annet er å spre usannheter..eller ren propaganda/villedende informasjon.. Om dette gjøres bevisst eller pga. rein inkompetent "fanboi-mentalitet" spiller liten rolle.. Det bør utdeles gult kort til slike postere... :mad:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Å si/påstå noe annet er å spre usannheter..eller ren propaganda/villedende informasjon.. Om dette gjøres bevisst eller pga. rein inkompetent "fanboi-mentalitet" spiller liten rolle.. Det bør utdeles gult kort til slike postere... :mad:

Tja og tja, for samme pris vil en AMD64 jevnt over score bra på flere tester, så å si at AMD64 er jevnt over raskere på generell basis vil jeg ikke akkurat si kvalifiserer til gult kort. Sannheten kan være vond og vasnklig til tider ;)

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Å si/påstå noe annet er å spre usannheter..eller ren propaganda/villedende informasjon..  Om dette gjøres bevisst eller pga. rein inkompetent "fanboi-mentalitet" spiller liten rolle.. Det bør utdeles gult kort til slike postere...  :mad:

Tja og tja, for samme pris vil en AMD64 jevnt over score bra på flere tester, så å si at AMD64 er jevnt over raskere på generell basis vil jeg ikke akkurat si kvalifiserer til gult kort. Sannheten kan være vond og vasnklig til tider ;)

AtW

Ikke akkurat overrasket over det svaret der... :roll:

Å bruke ord som "sannheten er vond å svelge" sier jo det meste om hvordan du velger å vinkle debatten...

Det finnes allerede (minst) en annen tråd her og dokumentasjon i en mengde artilker på nett med alle slags tester/benchmarks av aktuelle CPU'er..

Selv har jeg *gang på gang* presisert at jeg overhodet ikke har noen favoritt annet enn det som gir mest for penga..

Jeg liker bare ikke å se så enkle og ubalanserte utsagn som dette hvor det ikke tas hensyn til bruksmønster.. Som jeg skrev i en post lenger over... er "Kandamann" en "gamer" bør han helt klart velge S939/A64.. Det er det beste valget/beste CPU'ene for det formålet...

Lenke til kommentar
Å si/påstå noe annet er å spre usannheter..eller ren propaganda/villedende informasjon..  Om dette gjøres bevisst eller pga. rein inkompetent "fanboi-mentalitet" spiller liten rolle.. Det bør utdeles gult kort til slike postere...  :mad:

AtW

Ikke akkurat overrasket over det svaret der... :roll:

Å bruke ord som "sannheten er vond å svelge" sier jo det meste om hvordan du velger å vinkle debatten...

Det finnes allerede (minst) en annen tråd her og dokumentasjon i en mengde artilker på nett med alle slags tester/benchmarks av aktuelle CPU'er..

Selv har jeg *gang på gang* presisert at jeg overhodet ikke har noen favoritt annet enn det som gir mest for penga..

Jeg liker bare ikke å se så enkle og ubalanserte utsagn som dette hvor det ikke tas hensyn til bruksmønster.. Som jeg skrev i en post lenger over... er "Kandamann" en "gamer" bør han helt klart velge S939/A64.. Det er det beste valget/beste CPU'ene for det formålet...

Ja, og dinne uskalig løgn/synsing/enkel sjeler-påstander gjør jo at du står rimlig laglig til for hugg når det gjelder usaklighet tilbake. Ja det finnes masse dokumentasjon, og i en gitt prisklasse gjør AMD det best på brorparten av disse, det er ett faktum, at du ikke liker generelle sammenlikninger gjør ikke dette mindre sant.

Jeg bryr meg mindre om dine påstander om at du ikke har en favoritt, det er det mange som påstår her på forumet. Jeg forholder meg til argumentasjonen din, og den er den samme uavhengig av hvor objektiv du ønsker å framstille deg selv som.

AtW

Lenke til kommentar

Skal si dere krangler gitt ATWindsor og TL1000S? Forskjellen mellom dem er minimal(intel P4 3.0 GHz og AMD athlon 64 2.2 GHz)

I bruk merker du ingen ting mellom de to prosessorene(systemene)

Selv bruker eg både intel 3.2E og AMD 64 xp 3400+(2.4GHz) Så eg merker ikke noe i bruk, meget bra begge.

Lenke til kommentar

Mye cpu snakk her nå, men holder agp systemet med s939 og R9800pro seg et par år?? Gidder ikke å kjøpe nytt til høsten liskom, er interessert i å kjøre de fleste spill noenlunde bra men jeg har ikke råd til å kjøpe SLI 6800 ultra liksom..

Lenke til kommentar
Mye cpu snakk her nå, men holder agp systemet med s939 og R9800pro seg et par år?? Gidder ikke å kjøpe nytt til høsten liskom, er interessert i å kjøre de fleste spill noenlunde bra men jeg har ikke råd til å kjøpe SLI 6800 ultra liksom..

Du, det skjermkortet holder enda litt til, kjøp et AGP basert hovedkort og behold 9800 pro kortet litt til, så kjøper du nytt skjermkort når det går ned i knestående. Ville anbefalt deg en 3500+ og det msi Neo2 hovedkortet du nevnte. Det vil kunne kjøre spill fint.

Mvh Øystein

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Skal si dere krangler gitt ATWindsor og TL1000S? Forskjellen mellom dem er minimal(intel P4 3.0 GHz og AMD athlon 64 2.2 GHz)

I bruk merker du ingen ting mellom de to prosessorene(systemene)

Selv bruker eg både intel 3.2E og AMD 64 xp 3400+(2.4GHz) Så eg merker ikke noe i bruk, meget bra begge.

Dette er jeg veldig klar over mr.Laura.. :)

Trådstarter bør etter det han har forklart med bruksmønster (og som jeg har anbefalt) kjøpe/velge ett A64/S939-basert system..

Å komme med utsagn om at dette er det generelt beste uansett bruk.. argumenterer jeg dog mot..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ja, og dinne uskalig løgn/synsing/enkel sjeler-påstander gjør jo at du står rimlig laglig til for hugg når det gjelder usaklighet tilbake. Ja det finnes masse dokumentasjon, og i en gitt prisklasse gjør AMD det best på brorparten av disse, det er ett faktum, at du ikke liker generelle sammenlikninger gjør ikke dette mindre sant.

Jeg bryr meg mindre om dine påstander om at du ikke har en favoritt, det er det mange som påstår her på forumet. Jeg forholder meg til argumentasjonen din, og den er den samme uavhengig av hvor objektiv du ønsker å framstille deg selv som.

Det var da voldsomt... :roll:

Jeg er meget godt klar over tester/sammenlikninger systemer imellom.. bruker faktisk litt for mye tid på å teste slikt i praksis..og lese tester på nett

Og jeg kan ikke slutte meg til konklusjonen din..

Heller ikke hvorfor du stiller spørsmålstegn med min objektivitet.. det er ren synsing fra din side..

Dersom du fremdeles føler behov for å skjelle ut debattanter foreslår jeg at du tar det over PM.. evt. en pause fra forumet...

On-Topic og "encore":

Trådstarter bør etter det han har forklart.. velge ett nyere S939/A64-basert system.. og nytt skjermkort.. Det vil han bli meget fornøyd med..

:thumbup:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

AMD64 er rasker på gaming. Så om den er litt tregere på å shrinke en dvd eller liknende, så spiller det heller en mindre rolle. De extra sekundene betyr ikke så mye, bortsett fra spesielle brukere.

Virker på meg som du er en gamer, da er AMD64 939 noe for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...