hockey500 Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 jeg bare lurte på hvordan folk her lærte seg php? jeg kan bare det enkleste og klarer ikke komme videre. Lærte dere bare ved å lese på nett? eller kjøpte dere bøker? fikk hjelp av folk som kan det? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Jeg leste en tutorial på phpfreaks om login med php og mysql. Etter det så kom det meste av seg selv og via manualen. Også litt på forumet da selvfølgelig. Lenke til kommentar
EirikO Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Jeg kjøpte "Beginning PHP 4". I tillegg lærte jeg litt fra sindrem.com og minlilleverden.net. Så ble det en del hjelp fra forumet og news-groups. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Forskjellige tutorials helt i begynnelsen, så ble jeg lei hele greien og hoppet videre til C++ noen måneder før jeg ble lei og gav PHP en ny sjangse. Denne gangen brukte jeg stort sett bare PHP.net og tuts på phpfreaks og phpbuilder. Når jeg var forbi tutorial-nivået, brukte jeg stort sett bare PHP.net. Skaffet meg også en bok, men den var såpass foreldet at jeg ikke hadde bruk for den. Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Jeg kjøpte først boka "Webprogrammering i PHP", og deretter bruker/brukte jeg manualen på PHP.net. Men det jeg har lært mest av er å studere forskjellige PHP scripts. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Toturialene på itpro startet jeg med, så kjøpte jeg en bok på clas ohlson Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Kom hit til forumet, bror hadde peil på asp og da var det ikke tvil om at jeg skulle lage noe heftigere i php. Det var inspirasjonen. Her på forumet fikk jeg noe oversikt takket være blant annet Torbjørn og ????????. Fikk øyene opp for manualen, og på det punktet er jeg fremdeles. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Jeg startet egentlig med å bare "pynte/redigere" på ferdige script. Etter det så fatta jeg litt interesse for det, og leste litt tutorial her og der. Man lærer så lenge man lever Lenke til kommentar
genstian Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 jeg lærte faktisk fra php manualen Lenke til kommentar
kimla Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Jeg startet med C++, men ble lei av det etterhvert. Hoppet så over til PHP og lærte mye av å spørre en kamerat som har peil. Ble liksom bare mer og mer "prosjekter" på meg (om du kan kalle det det). Mekke login, newsscript osv. Kjøpte først PHP Bible, og så har jeg lest mye i boka til kameraten min, som jeg forøvrig ikke husker hva heter, men var en veldig bra begynnerbok. For tiden er det Java det går i dag. Har lest mesteparten av 21 Days, og holder på med "An introduction to network programming in java", er forresten fornøyd med den boka til nå. Spora litt av det her, men men... Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 23. april 2005 Forfatter Del Skrevet 23. april 2005 trenger litt hjelp her: Parse error: syntax error, unexpected $end in c:\wamp\www\index.php on line 103 noen som ble kloke av det? alt som er på linje 103 er </html> Lenke til kommentar
vi er lost Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Fant Sindrem.com, deretter fant jeg ut at en kamerat holdt på å programmere PHP så da måtte jeg lage noe bedre. Har lest Webprogrammering i PHP. Nå bruker jeg forumet og manualen litt. Men det er som oftest her på forumet jeg får de fleste svarene så da er det lett å spørre her før man har tenkt seg om. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 trenger litt hjelp her:Parse error: syntax error, unexpected $end in c:\wamp\www\index.php on line 103 noen som ble kloke av det? alt som er på linje 103 er </html> post index.php her Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 23. april 2005 Forfatter Del Skrevet 23. april 2005 noen som ser feilen? $user = ""; //Ditt brukernavn for databasen $pass= ""; //Ditt valgte passord $host = "localhost"; //Din egen lokale database //Kopler til database-serveren, eller "velger den" om du vil $connection = mysql_connect($host, $user, $pass); //En databaseserver (som din egen pc) kan ha flere databaser -> som inneholder flere tabeller. //Vi må velge en database vi skal bruke. "test" i dette tilfellet. mysql_select_db("min_db"); //Nå kan vi gjøre søk eller innsettinger i tabeller denne databasen inneholder! $query = 'SELECT * FROM min_tabell; $resultat = mysql_query($query) or die("Could not execute query: " . mysql_error()); ?> jeg aner ikke hva brukernavn og passord er? trykker bare enter og lar det stå blankt når jeg skal redigere datbasene og brukernavn har jeg aldri blitt spurt om før Lenke til kommentar
LoS Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Snakker vi finfin avsporing? Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 23. april 2005 Forfatter Del Skrevet 23. april 2005 (endret) trenger litt hjelp her:Parse error: syntax error, unexpected $end in c:\wamp\www\index.php on line 103 noen som ble kloke av det? alt som er på linje 103 er </html> post index.php her trenger du hele? javel. er bare masse test-script og til slutt scriptet som lager trøbbel. <html> <head> <title>Min testside for PHP</title> <style type="text/css"> ul { margin:0 auto 0 40px; } li { margin:0 auto 0 auto; } </style> </head> <body> <ul><li> <?php echo $_SERVER['HTTP_USER_AGENT']; ?> </li> <br> <li> <?php $d = Date("D"); if($d == Sat) echo "Ha en fin lørdag!"; else echo "Ha en fin dag!"; ?> </li> <br> <li> <?php $d=date("M"); if ($d=="Jan") echo "Nå er det Januar!"; if ($d=="Feb") echo "Nå er det Februar!"; if ($d=="Mar") echo "Nå er det Mars!"; if ($d=="Apr") echo "Nå er det April!"; if ($d=="May") echo "Nå er det Mai!"; if ($d=="Jun") echo "Nå er det Juli!"; if ($d=="Jul") echo "Nå er det July!"; if ($d=="Aug") echo "Nå er det August!"; if ($d=="Sep") echo "Nå er det September!"; if ($d=="Oct") echo "Nå er det October!"; if ($d=="Nov") echo "Nå er det November!"; if ($d=="Dec") echo "Nå er det December!"; ?> </li> <br> <li> <?php echo "Din eksterne ip-adresse er " .$_SERVER[REMOTE_ADDR] . "<br>"; ?> </li> <br> <li> <?php echo "Denne serveren kjører på IP: " .$_SERVER["HTTP_HOST"]; ?> <form action="velkommen.php" method="POST"> Navn: <input type="text" name="navn" /> Alder:<input type="text" name="alder" /> <input type="submit" /> </form> </li></ul> <?php $arr = array( "Håkon", "Erlend", "Alex" ); echo $arr[0]; ?> <?php $user = ""; //Ditt brukernavn for databasen $pass= ""; //Ditt valgte passord $host = "localhost"; //Din egen lokale database //Kopler til database-serveren, eller "velger den" om du vil $connection = mysql_connect($host, $user, $pass); //En databaseserver (som din egen pc) kan ha flere databaser -> som inneholder flere tabeller. //Vi må velge en database vi skal bruke. "test" i dette tilfellet. mysql_select_db("server"); //Nå kan vi gjøre søk eller innsettinger i tabeller denne databasen inneholder! $query = 'SELECT * FROM server; $resultat = mysql_query($query) or die("Could not execute query: " . mysql_error()); ?> </body> </html> Endret 23. april 2005 av hockey500 Lenke til kommentar
genstian Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 du må vite et passord og bruker navn samt et database navn og et tabel navn Lenke til kommentar
LoS Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Altså, hø? Feilen ligger jo her: $query = 'SELECT * FROM server; Glemt å avslutte '. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 (endret) på linje 100: har du $query = 'SELECT * FROM server; og det skal være $query = 'SELECT * FROM server'; EDIT: noen var før meg Endret 23. april 2005 av hotstian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå