fridss Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Hei Har søkt i arkivet for å finne en Bærbar som egner seg for bruk i sollys. Men jeg fant ingen nye artikler om dette. Er det noen her som kan hjelpe meg. Jeg er student og skal tilbringe mye tid i vår foran laptopen min. Jeg ønsker å kunne sitte ute i solen og skrive oppgave, men det går ikke med min gamle compaq armqada bærbare. Jeg vil derfor kjøpe ny bærbar dersom de nye skjermene er gode nok til å kunne brukes ute i solen. Finnes det ???????? Hvilke typer bør jeg velge??? Jeghar kun krav til skjermen, ellers skal maskinen kun brukes til internet surfing og word skriving. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Kjøp en uten "glossy" overflate (XBrite, TruBrite, ClearView, TrueLife o.l) så vil det nok funke greit, men det vil fortsatt ikke være noe særlig bra, desverre. Lenke til kommentar
fridss Skrevet 23. april 2005 Forfatter Del Skrevet 23. april 2005 Takk Fredrik for tilbakemeldingen. Basert på din info og google søk fant jeg denne diskusjonen fra i fjor http://www.notebookreview.com/forums/topic...?TOPIC_ID=13112 Dette er kanskje et bra sted for meg å søke mer info. Men dersom det er noen her som har erfaring med disse nye skjermene, eventuelt kan gi meg info om hvordan jeg finner ut hvilken skjerm de forskjellige bærbare har, hadde det vært flott. Eventuelt vet om billige bærbare med gode skjermer. (Har forstått at Toshiba har gode skjermer,DYRE????) Det er jo ikke bare utenlands det finnes folk med mye nyttig kunnskap, for sånne noviser som meg Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Jeg trodde man IKKE skulle ha glossy skjerm fordi det ville bare gi gjenskinn så du ikke ser noe. Lenke til kommentar
fridss Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 Er det noen her som har erfaringer med bruk av bærbar ute i sollys? Positive og negative!!!!!! Min gamle Compaq Armada er helt håpløs. Trodde skjermene var blitt mye bedre de siste årene.! Lenke til kommentar
LaptopMessias Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Hei Jeg vil anbefale deg en maskin med "Diamond View" LCD. Det vil si at LCD panelet har en helt svart overflate (og ikke grå/sort som de fleste har). Det positive med dette er selvfølgelig at man har mye bedre sort-nivå og en kontrast som er helt konge ! .... det eneste lille negative er at om du er borti LCD skjermen så synes fingermerker veldig godt. Dette er egentlig ikke noe problem da man vel egentlig aldri er borti denne Jeg har selv en maskin med en slik skjerm , nemlig Fujistsu-Siemens Lifebook P7010. Se testen som dinside.no har gjort av maskinen her : (PS: Det dinside.no nevner angående støy/batteritid stemmer IKKE på den maskinen jeg her, der batteritid er som den er oppgitt fra produsent. Støy har jeg faktisk ikke merket noe til, og jeg er en kresen fyr! http://www.dinside.no/php/art.php?id=114058&=katnav Anyway, dette er en knallgod maskin, som fungerer flott i lyse miljø og ute i sollys! Lenke til kommentar
nilsjohanole Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Den skjermteknologien som normalt brukes i bærbare fungerer overhode ikke ute i solskinn. Lån en og prøv! I vakkert vær ser du ingenting Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Det er min erfaring også. Har ennå til gode å se en bærbar med en skjerm som er lett å se ute i sollys. Med solbriller kan du glemme alle jeg har prøvd. Min Powerbook G4 12" klarer jeg å skimte det meste, og har forsåvidt ikke noe problem med å lese den, men det er overhode ikke bra! - selv med maks lysstyrke på skjermen. (Omtrent som å sitte inne med solbriller på, og skru lysstrken på skjermen langt ned) Nå har jeg ikke vært borti de aller nyeste på markedet da Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Det er min erfaring også. Har ennå til gode å se en bærbar med en skjerm som er lett å se ute i sollys. Med solbriller kan du glemme alle jeg har prøvd. Prøvd polaroidbriller?? Lenke til kommentar
tomdab Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 (endret) Såvidt jeg vet er det kun en løsning til utendørs laptop: Panasonic Toughbook serien. Brukes bl. a. av militæret, og andre som jobber ute i felten, f. eks. geologer, arkeologer, etc. De tåler alt. De er også ganske dyre. Lara Croft Toomb Raider brukte forøvrig en slik i filmene sine. Tom Endret 27. april 2005 av tomdab Lenke til kommentar
zacka Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Kjøp en "Skyggelue" til laptop da vel? Tuller ikke, paps skal kjøpe en å ha i båten til laptopen han har kartprog.på. Sjå her: http://www.hoodman.no/content/view/full/54 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå