Gå til innhold

etter mye om og men.

kaliber

Anbefalte innlegg

Kjøpte et ASUS P4P800 E Deluxe hk for ei uke siden, sammen med en intel pentium 4 3ghz prosessor.

jeg trodde dette skulle gå knirkefritt, men så langt ifra.

jeg hadde installert hk,cpu,ram,gpu,hd og alt fikk strøm.

jeg kom meg aldri inn i bios, trykte jeg delete slo maskina seg av.

rakk ikke å putte en cd i cd-rom før maskina slo seg av, for å si det sånn, maskina ville ikke boote i det hele tatt.

Jeg trodde da jeg hadde et defekt hk eller en defekt cpu.

Men det hadde jeg ikke. Jeg dro til en kompis og bytta ut intel pentium 3ghz (prescott) som var min og satt inn en intel celeron 2ghz for å se om det gikk.

Det gjorde det, så da la vi inn ny os,chipsett drivere og all nødvendig programvare.

Så tok vi ut celeronen igjen og satt inn prescott prosessoren som ikke ville virke.

Da virket den plutselig,startet opp og bootet som om noe aldri hadde skjedd.

Så nå er systemet opp å går og er dønn stabil ei ukes tid etter kjøpet av nytt hk og cpu.

Noen som vet hva dette skyldes? Syntes dette var en sær sak.

måtte bare dele med dere. :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdreven bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn, forkortelser osv. skal unngås. Emnefeltet skal beskrive innholdet i tråden. Eksempel: Problem med TV-ut på Radeon 9800. Dårlig bruk av emnefelt medfører stengning av tråden.

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

Tråden har et dårlig emnefelt og vil bli stengt deretter. Vennligst les utdraget over fra retningslinjene og netiketten angående dette.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...