Gå til innhold

faktura på dell


Anbefalte innlegg

er det noen som vet om det er mulig og betale med faktura på dell.no. jeg bestilte en bærbar der i dag og jeg tror jeg gjorde det under små-mellomstore bedrifter, så valgte jeg faktura som betalinga måte. er dette feil av meg tro ?

 

jeg har prøvd og kontakte dell med jeg har ikke fått noe svar enda. still trynig :smile:

 

M.V.H

Trond Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er det noen som vet hvor lenge det tar før jeg for den bærbare jeg bestilte i dag eller? har ventet altfor lenge synes jeg :smile:

 

jeg fikk kontakt med dell foresten de sa at ordren min hadde blitt flyttet til privat og at det antaglig vis også ble forskudsbetaling ikke faktura.

jeg får håpe de er til og stole på så jeg ikke får noe problemer med det.

 

edt: uff skrive feil

_________________

Resize%20of%20freebsd_1.gif

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: scar på 2002-07-08 21:41 ]

Lenke til kommentar

Jeg det er ei uke siden jeg betalte min dell og har enda ikke fått noen bekreftelse på at dem har mot tatt betalingen. Er bare å være tålmodig når det gjelder dell gitt. Får bare håpe det snart kommer en bekrftelse.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-08 21:19, scar skrev:

Quote:


Den 2002-07-08 20:24, krister461 skrev:

det tok nesten tre måneder før jeg fikk min bærbare,


 

Er det vanelig at det tar så lang tid hos dell?

i så fall har de mistet meg som kunde.

 

neida...første gangen jeg bestilte dell-maskin tok det bare en måneds tid...

 

...men derette tok det en måned uten at maskinen fungerte skikkelig...så tok det dell over to måneder å prøve å fikse den...og så tok det meg en måneds tid for å få pengene tilbake for den!;)

 

mvh

krister

Lenke til kommentar

Jeg bestilte en Dell, og fikk levert maskinen 3 mnd. senere. Maskinen var ikke den jeg hadde bestilt, så jeg ringte og klaget. Fikk beskjed om at de skulle komme med den riktige maskinen og ta med seg feilleveransen. Etter 2 mnd. begynte jeg å purre. Etter 1 mnd. til med venting avbestilte jeg hele kjøpet. Dell kom etter diverse telefoner fra meg om "å betale leie for lagerplass" osv. Tid 3,5 mnd.

 

Kjøpe Dell ?? NOT!!!

 

 

 

Quote:


Den 2002-07-09 12:21, krister461 skrev:

Quote:


Den 2002-07-08 21:19, scar skrev:

Quote:


Den 2002-07-08 20:24, krister461 skrev:

det tok nesten tre måneder før jeg fikk min bærbare,


 

Er det vanelig at det tar så lang tid hos dell?

i så fall har de mistet meg som kunde.

 

neida...første gangen jeg bestilte dell-maskin tok det bare en måneds tid...

 

...men derette tok det en måned uten at maskinen fungerte skikkelig...så tok det dell over to måneder å prøve å fikse den...og så tok det meg en måneds tid for å få pengene tilbake for den!
;)

 

mvh

krister

Lenke til kommentar

Bestilte akkurat en Dell Inspiron 4100, fikk en telefon dagen etter med beskjed om at denne var gått ut av produksjon, men de kunne tilby en nesten identisk Inspiron 2650 men med mindre skjermkort men med større skjerm og ikke minst en 1,6 Ghz P4 istedet for 1,2 P3, jeg ringte inn og sa at jeg ikke fant dette fullgodt og at de måtte ta med en CDR brenner, dette ser ut til å ordne seg, jeg legger 500 kroner til i pc potten å får en meget mye bedre maskin, med en rabatt langt under utsalgspris. Jeg kan ikke si annet enn at jeg er meget godt fornøyd med Dell.

 

Jeg har også en Latitude i arbeidssammenheng denne fikk jeg problemer med da skjermen begynte å få tendenser til at menylinjen i w2k brant seg fast i skjermbildet, jeg ringte dell support klokken 15.00 en onsdag og dagen etter avr de på pletten å byttet skjerm og strøm tilførsel,

Igjen Dell lever opp til de forventningene en kan ha av de.

 

Skal ikke angripe personer på dette forumet men det høres ut som enkelte ikke klarer å la være å bruke f ord i samtaler med selger support personell, skal du ha service så må du behandle de med respekt for å få respekt.

 

Ha en God sommer folkens

Lenke til kommentar

Når jeg leser en del av meldingene, blir jeg litt frustrert. Det er enkelte som har opplevd leveringsproblemer, og de er så opptatte av å fremheve Dell som en mindreverdig leverandør. Jeg føler jeg må komme med et innspill, som faktisk er å fremheve Dell som leverandør.

Jeg jobber i et større selskap i Norge (350 ansatte). Til tross for utstrakt samarbeid med HP og Compaq (og påfølgende glimrende priser), går faktisk vi for Dell på arbeidsstasjoner og servere. Dette er et valg jeg har vært med på å gjøre, fordi jeg gjennom flere år (og forskjellige arbeidsgivere/firmaer) som konsulent, har fått erfare hva de forskjellige store leverandørene kan tilby, både teknisk og servicemessig.

Jeg har ikke antallet på hvor mange Dell maskiner jeg har bestilt (men det er godt over 100), og stort sett går det veldig bra med leveransene. Det hender, dersom det er et produkt som det kan være vanskelig å få levert komponenter til, at det blir i verste fall to-tre ukers forsinket levering, men stort sett går det i løpet av 10 arbeidsdager. Dells modell er å ikke produsere maskiner som ikke er solgt, hver maskin de setter sammen, er allerede konfigurert av kjøper. På denne måten slipper de å ha et lager med maskiner de kanskje ikke får solgt, og samtidig sparer de masse penger. Bakdelen er at de ikke kan levere en maskin på en dag eller to, i og med at den først må produseres, og deretter skipes/flys fra Irland til f.eks. Norge.

Dell har et utmerket teknisk support system. Ringer man innen klokka 14 den ene dagen, er de på plass med deler de antas må byttes i løpet av dagen etter. Av og til kan den man prater med på supporten ta feil av delen som skal skiftes, men dette skjer sjeldent.

Jeg har gjentatte ganger snakket med HP- og IBM- supporten, den er utrolig dårlig, hvor de ansatte til de grader har spørreskjemaer/sjekklister å følge, og hvor det ikke nytter å fortelle at du selv innehar betydelig teknisk kompetanse (minner om norsk byråkrati).

 

Derfor: Jeg anbefaler varmt å kjøpe Dell, enten det er bærbar, stasjonær eller server du trenger. Noen er uheldige med bestillingene sine, men jeg opplever god oppfølging fra Dell ved forsinkelser. Tror det er viktig at den som opplever problemer med leveransene selv er litt "diplomatisk" eller "smidig", det er aldri noe positivt å hente ved selv å være "drittsekk".

 

Dell har gode priser, god teknisk design, gode produkter og en kjempegod teknisk support.

Lenke til kommentar

Quote:


Dell har gode priser, god teknisk design, gode produkter og en kjempegod teknisk support.


 

Heh...tja...Nå kan det virke som om dell blir litt mer service innstilt når de forholder seg til en bedrift som kjøper "godt over 100" pc'er, enn når de forholder seg til studenter som skal kjøpe maskin for første gang.

 

En ting er å få litt kluss med bestillingen. En annen ting er det når man må gjennom fire bestillinger, og forholde seg til like mange personer før de klarer å bygge og sende deg rett maskin!

 

For meg så virker det som om kundebehandlerene hos dell synes det er viktigere å få sendt saken videre til neste mann, enn å gjøre noe med den selv!

 

Og jeg har vært i kontakt med dell nok ganger til å prøve både "diplomatisk", "smidig" og "dritsekk"...men eneste gangen jeg har kommet noe vei er når jeg har prøvd "sinnsykt forbannet".

 

mvh

Krister

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...