Akelbee Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Jeg driver å flytter over noen PCer til et nytt nettverksoppsett. For de maskinene som kjører W98 bruker jeg winipcfg for å få nettverkskortene til å hente IP fra DHCP i det nye nettet. Når jeg prøver å kjøre den samme kommandoen på en NT-maskin får jeg melding om at filen ikke finnes. Er det et annet program jeg skal bruke på NT for å oppfriske IP-adressene, eller er det bare denne maskinen som har en mangelfull NT-installasjon? Lenke til kommentar
Nebu Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 ipconfig /release ipconfig /renew Lenke til kommentar
Sir_Arcus Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Hei I WinNT har du ikke winipcfg, her må du nok bruke commandprompten. Start-->Run-->cmd her har du kommandoen ipconfig som gjelder. For å frigi den gamle IP'en skriv: ipconfig /release For å motta ny IP skriv: ipconfig /renew For flere alternativer skriv ipconfig /? Do not underestimate the power of the commandprompt!;-) [ Denne Melding var redigert av: Sir_Arcus på 2002-07-08 14:35 ] Lenke til kommentar
obotron Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Evnt om du kjører statiske ip'er på NT burkene, er letteste vei: Høyre-klikk på <andre maskiner>, Egenskaper, fanen: Protokoller, egenskaper for TCP/IP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå