Gå til innhold

Planer til ett nytt tre-kabinett

Anbefalte innlegg

Etter bursdagen min den 26/4 skal jeg begynne på ett nytt tre-kabinett. Har laget planer i sketchup, her er vannkjøling tegnet inn, men det blir det ikke før jeg oppgraderer til høsten. (Er ikke vits i å oppgradere nå, alle de kule teknologiene kommer jo til sommer'n. :cool: )

Målene er som følger:

Høyde 50cm, bredde 20cm, dybde 50cm.

På sketchup tegningen er kabinettet 60cm dypt, men det var for at det skulle bli plass til en evo 360, men har gått tilbake til de originale planene om 50cm dybde, og en evo 240. :)

Har dere noen fancy idêer til hvordan sidene skal se ut inni, farger? Speil? Kom med dine idêer! Er veldig usikker der... :confused:

Men her er bildene:

data4small1ao.jpg

data41small6nb.jpg

Noen idêer? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Viften i front skal blåse ut, med mindre jeg får bedre temps viss den blåser inn, får prøve meg fram. Skal ha radiator i bunn med 2 vifter med en air-duct slik at det ikke påvirker resten av kabinettet. Slik får radiator frisk luft hele tida.

Trenger jeg flere vifter egentlig? Har ikke lyst å ha mer enn 3 vifter, noe av poenget med vannkjølingen er at det skal være stille. :)

Slik jeg har det nå har jeg ikke en eneste vifte i pcen uteom den i PSU den på CPU og så har jeg festa 80mm vifte med strips under sjermkortet. :p

Lenke til kommentar

Får rappe ei strømpebukse av mamma da, går det ikke ann å bruke en slik brun nylonstrømpebukse til støvfilter? :hmm:

EDIT: Er det noen som har forslag til hvilken farge, eller hvilket stoff det kan være på innsiden av kabbiset?

Endret av X-tremeOverclocker
Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

konge hviss du får laget det like stilig som på sketchup tegningene dine :thumbup: jeg synes hele greia så stilren og flott ut :D

Lenke til kommentar

Selv om han har tegnet tegningene med rette mål, så må dette bli inner-dimensjonene, for hvis det er ytterdimensjonene, så kommer han til å få problemer, på grunn av materiale-tykkelse ;) Med ca. 3mm tykke finèrplater på hver side, så blir det 0,6mm mindre på hver side, + rammen, som er endel tykkere, så da blir det ikke noe plass til hw i fronten, og kanskje ikke bak heller.

Lenke til kommentar

Målene er på innsiden, har tenkt mye over dette. Fordelen med slik jeg har tenkt å bygge det er at jeg slipper ramme på innsiden, fordi det kommer til å bli ganske stivt utenom, men viss det allikevel er litt "skaranglete" har jeg plass til en ramme også :)

Lenke til kommentar

Har snart tenkt til å begynne på prosjektet, men ser at microplex desverre ikke har inne LianLi hovedkortplaten nå. Er det noen som vet om en annen webshop som har denne, eller om ett svært bilig kabinett som jeg kan bruke hovedkortplaten fra? Gidder ikke vente en måned på en hovedkortplate liksom... :no:

EDIT: Jeje leif...

Lenke til kommentar

:!:

Måtte le litt der, skulle hatt ett bilde innvendig og ett bak, for å se hvordan det ser ut på essensielle plasser...

Kan jo spørre om å bli sponset med det der. :evil:

EDIT: Er det noen som har det kabinettet som kan ta bilder av det? (Hvor stor er sjansen?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...