tes Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Hvilke teknikker kan brukes for å lage skygger på htmlsider slik som her Vil ha!! evt. her... Noen forslag? Lenke til kommentar
resol Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Du må lage et bilde å ha i bakgrunnen som gir den effekten. Med photoshop e.l Lenke til kommentar
N* Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 da må du bruke bilder som du lager i photoshop eller noe annet. outer-glow tror jeg effekten heter i photoshop. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 (endret) Føler på meg at drop shadow høres mer riktig ut en outer glow. Endret 22. april 2005 av LoS Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Føler på meg at drop shadow høres mer riktig ut en outer glow. Det blir ett fett. Drop shadow med 0px "avstand" gir omtrent samme effekt. Lenke til kommentar
resol Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 er mer logisk å bruke skygge når man skal ha en skygge-effekt da. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 er mer logisk å bruke skygge når man skal ha en skygge-effekt da. Bruker alltid outer-glow, for å få en jevn skygge rundt heile greia istede for skygge nedover mot høgre f eks. Lenke til kommentar
resol Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 eh, man kan jo velge hvor man vil ha skyggen..bare velge gradene(90/180) og 0 på avstand( gradene har nada å si så lenge man har 0 uansett!) Er i grunn sammefaen for meg hva dere bruker, personen spurte om noe og fikk svar. personen får velge selv hva den liker, men uansett hvor mye dere vrir og vrenger på det er det mer logisk å bruker drop shadow når man skal ha skygge på en ting fremfor outer glow.. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 eh, man kan jo velge hvor man vil ha skyggen..bare velge gradene(90/180) og 0 på avstand( gradene har nada å si så lenge man har 0 uansett!)Er i grunn sammefaen for meg hva dere bruker, personen spurte om noe og fikk svar. personen får velge selv hva den liker, men uansett hvor mye dere vrir og vrenger på det er det mer logisk å bruker drop shadow når man skal ha skygge på en ting fremfor outer glow.. Korfor det? Det er vel strengt tatt det visuelle resultatet som er avgjørande her, og da er det vel best å gjøre det på den måten det blir enklast og best på => Outer glow (i 90% av alle tilfeller). Lenke til kommentar
resol Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 (endret) Det blir jo helt det samme, og er vel så enkelt. Så skjønner ikke hva du tuter om, selvom du har finni ut at du syns det er det enkelste og beste for deg er det nødvendigvis ikke det for andre, og selvom andre gjør det på en annen måte er det ikke feil, aldri sagt du gjør det feil eller at det ikke blir like bra, . Det er folk som kanskje ikke kan så mye, og lar seg lett forvirre her, så en diskusjon om hva som er best og lettest er kanskje unødvendig? Jeg syns ikke glow er en bedre måte å forklare hvordan man får skygge på... Og jeg gidder ikke diskutere hva folk bruker, eller skal bruke. Best å lære seg skygge-effekten med en gang, er ikke alltid man ønsker at solen kommer rett på designet edit: omformulerte meg en smule! Endret 23. april 2005 av resol Lenke til kommentar
tes Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 Kjempebra! Jeg har fingra litt i Photoshop tidligere. Selve bildene/skyggene skal jeg få til Er det noen som vet om en tutorial for dette noe sted? Jeg får liksom ikke tatt siden over ifra photoshop til dreamweaver skikkelig.. Trenger hjelp Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 good-tutorials Denne linken er kun for å besvare spørsmålet ditt.. Jeg anbefaler IKKE del to av denne tutorialen. Det beste er å lære seg skikkelig HTML og CSS, slice opp bildet i photoshop og sette sammen designet i codeview. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Kjempebra!Jeg har fingra litt i Photoshop tidligere. Selve bildene/skyggene skal jeg få til Er det noen som vet om en tutorial for dette noe sted? Jeg får liksom ikke tatt siden over ifra photoshop til dreamweaver skikkelig.. Trenger hjelp Btw, den sida du linka til er basert på et css-oppsett. Regner med at tabellene er riktig brukt? Former du layout med tabeller er det mye enklere å bruke css til å få skugge rundt Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Kjempebra!Jeg har fingra litt i Photoshop tidligere. Selve bildene/skyggene skal jeg få til Er det noen som vet om en tutorial for dette noe sted? Jeg får liksom ikke tatt siden over ifra photoshop til dreamweaver skikkelig.. Trenger hjelp Btw, den sida du linka til er basert på et css-oppsett. Regner med at tabellene er riktig brukt? Former du layout med tabeller er det mye enklere å bruke css til å få skugge rundt Rettelse: Former du layout med tabeller bør du tenke deg om en gang til, og lese dette og dette Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Kjempebra!Jeg har fingra litt i Photoshop tidligere. Selve bildene/skyggene skal jeg få til Er det noen som vet om en tutorial for dette noe sted? Jeg får liksom ikke tatt siden over ifra photoshop til dreamweaver skikkelig.. Trenger hjelp Btw, den sida du linka til er basert på et css-oppsett. Regner med at tabellene er riktig brukt? Former du layout med tabeller er det mye enklere å bruke css til å få skugge rundt Rettelse: Former du layout med tabeller bør du tenke deg om en gang til, og lese dette og dette Er jo det jeg mener da. Kanskje dårlig formulert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå