Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

No kommer sommeren, oppgradere bilsteroen

Defus

Anbefalte innlegg

No kommer sommern å da må bilstereoen oppdateres. No har eg allerede funnet ut at eg skal prøve på tarantulla sette til soundstream pga masse anbefalinger.

Men sitt å lure på at eg skal kjøre med ett ekstra 6,5" høytalere i døra som bare spiller di lavere frekvensene, e det nåkka å tjene på det evt vits i å gjøre det? har 2 stk 15 tommere i bilen å di tidligere høytaleran va ikke like gla i å spille god lyd på høyere volum.

Endret av Defus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmmm, dilemma på dilemma...

Har du ett ekstra par 6.5" kan jo disse være med på å gi skyv i midbassen fra der du deler subben(e) og opp til ca 150Hz - 180Hz. Spørs hvordan de jobber sammen med Tarantulasettet og hvor mange utganger du har på forsterkerne.

Siden jeg må regnes som medansvarlig for at du skal ha deg Tarantulasettet så vil jeg anbefale at du kontakter mannen som importerer dette for råd om plassering, bruk av elementer og evt. sub. Kontaktinfo finner du her.

Sjøl ville jeg gjort følgende:

Solgt 15"erne til decibelhungrig russ og kjøpt en eller to gode 12" som f. eks SS VanGogh eller en Audio Development SW12.

Spør om pris og anbefalinger.

Begge disse elementene vil nok "dra skinnet av pølsa" både kvalitetes og volummessig :thumbup:

Lenke til kommentar

hehe du ødelegg meg!

tenkte eg sko bruke ett soundstream sett bare litt rimeligere. tenkte på ls sette eller det der xcs sette demmes. bruke ikke diskantan da. For øyeblikket har eg delt subban på 50hz 6 db, dem går alt for høyt da, men men..

Eg har sendt mail til han, men trur ikke mail nr to kom fram, så har eg ikke fått svar på mandagen skal eg sende den en gang til.

Utstyre eg bruke e:

Alpine 9833 (kan settes i tre way mode, men tjene eg nåkka på det?)

RF 551x (fire kanaler) rms @ 14,4 i 4 ohm e 70 watt x4

RF 851s (2 kanaler) brokobla skal den klare 851 watt

50mm2 strømkabla kabla

trur faktisk ikke eg har forsterker til å drive to av di der van gogh subba:) eg kjøre varebil, med subban rett bak framsetan pekanes bakover. å har dårlige erfaringer med en sub helt der framme.

Lenke til kommentar

Uffa, håper du ikke får store mèn :D

Det der vil være en perfekt match forsterkermessig for to stk Audio Development.

Om du ikke får svar pr. mail er det sikkert fordi ha har det travelt om dagen med bygging i egen kjerre. Da kunne du jo hørt med forhandlerne av dette.

Sender du mail/ringer til Hansen Radio i Molde er det sikkert noen som kan komme med fornuftige ting der siden en av dem skal ha nettopp Audio Development elementer i sin egen bil i tillegg til at han har montert en god del SS produkter.

Lenke til kommentar

you might scar me for life :p

får ikke sett den der Audio Development sia den e vist nede eller nåkka, men skal ta kontakt med Hansen Radio i mårra, link til dem?

Tenkte eg sko plasere 6,5" i døra, dem blir da å stå helt framme nede i døra. ett problem eg har e kor eg skal plasere diskantan. Om eg kanskje sko ha dem langt oppe i døra, eller om eg skal ha dem plasert nede rett over midbassen?

Endret av Defus
Lenke til kommentar

Hehe, du får handle inn kortisonsalve :!:

De har ikke hjemmeside enda, men telefonnummeret er iallefall 71252593.

Diskantene plasserer du på dashen eller i A-stolpen. Det går forsåvidt å ha dem i døra også, men da helst oppe ved speilet.

Er diskantene plassert langt nede i døra så vil det bli litt styr med å få løfta lydbildet så det ikke høres ut som musikerne sitter under setet og spiller.

Men det går, helt klart.

Lenke til kommentar

vet du om soundstream har nån forhandlere i troms eller finnmark? Sko gjerne ha fått hørt på en sånn der van gogh sub, Evt nåkka seriøse anmeldelser av dem?har muligens fått salg på 15 tommeran. Forhandler linken på sia til musicaltransparency vise bare dem skjøl.

Endret av Defus
Lenke til kommentar
Knallbytte :thumbup: ED er gull! Hvilken er det snakk om?

Ikke nødvendigvis Yngve. ED hadde en linje som var skikkelig rævva, den gjorde at selskapet nesten gikk konk, og måtte starte på nytt. Det var visstnok produsenten, TC Sounds som hadde drite seg ut, men det debateres vel fortsatt i en eller annen rettsak.

mvh

Glenn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...