Gå til innhold

Trenger nøkkelpunkter i konfirmasjonstale.

sluffy

Anbefalte innlegg

Heihei.

Min søster konfirmerer seg innen kort tid, og jeg skal holde en grei liten (kort ja) tale. Og lurte på om noen kan komme med enkelte punkter som er fine å få med i en tale, jeg har et par, men er sikker på at det finnes flere.

Mine punkter så langt.

- Hvor grei hun egentlig er å ha som søster.

- At hun har vært grei oppgjennom.

- At vi har gjort vårt for å lage liv her i huset (har kranglet littegrann ja).

Så avslutter jeg med å gratulere med dagen, og ønske henne lykke til videre i livet.

Dette er da punkter som blir fylt mer ut.

mvh.

sluffy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det "slår godt an" hvis man holder tale i sin egen konfirmasjon, holder man tale til/for andre pleier man gjerne å være litt seriøs, få fokus på dem, ikke dine tragiske vitser.

Du kan rose dem mye samtidig som at man kommer med litt morro av og til. En tale som er sånn :"Ja du var snill da du var ung jeg husker at du likte hoppetau. Det var gøy.." blir litt kjedelig i lengen. Humor er et virkemiddel for å ikke få det så kjedelig!

Lenke til kommentar
Drit nå i tala da? emneste som betyr noe er at du er glad i ho og at ho vet det!

Hva er vitsen med sånne innlegg?

Det finnes ingen vits.

Ontopic:

I de talene jeg har hørt, snakker man egentlig bare om oppveksten, og om spesielle ting som har hendt mellom konfirmanten og taleren. Siden jeg verken vet hvordan oppveksten hennes har vært, eller hvilke saker og ting dere har bedrevet fritiden med, blir det vanskelig å peke på noe. ;)

Et lite tips: Tenk over feriene dere har dratt på. På ferie skjer det alltid et eller annet som er gøy og/eller morsomt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...