Gå til innhold

Kan ikke ha bakgrunnsbilde etter virusangrep

Anbefalte innlegg

Skal du gjøre ting i registeret er det viktig at du følger instruksjonene nøye ellers så kan du ende opp slik.

Tar du en backup før du begynner å rote der så er det ikke så falig om du gjør noe galt.

Bruker selv adaware remover gold av og til til å scanne maskina og etterssom dette er et betal program så finner det feilene og loggfører de men reparerer ikke før programmet er registrert, noe jeg gjør manuelt etter loggen.

Som sagt gjør du det etter boka skal ingenting gå galt.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har funnet ut at CWShredder er genialt i slike tilfeller, da det ikke legger seg inn i registeret på noen måte (instaleres ikke, bare åpnes som enkel fil (.exe)

Google it!

Husk å skru av "system restore"... ellers får du ikke fjerna en dirtt av de som ligger på dette "hellige" området.

Andre:

Best Free Trojan Scanner/Trojan Remover  Updated 28 February, 2005

Ewido is the best of a new crop of anti-Trojan programs. On my recent tests over at www.anti-trojan-software-reviews.com it emerged as was one of the few products that could reliably detect polymorphic and process injecting Trojans that were totally missed by anti-virus products like Norton and AVG. No, it's not as effective as TDS-3 or Trojan Hunter but these are shareware products. As ever, you get what you pay for. In particular the free version of Ewido doesn’t have a memory monitor but the on-demand scanner is however, excellent. The free version download is actually the same as the paid version but after 14 days the memory monitor becomes non-functional. I recommend that all average PC users who don't have an anti-trojan scanner download the product and scan their PCs weekly. I suspect you may be surprised at what you will find. High risk PC users such as P2P file sharers and frequenters of hack sites, should however consider the industrial strength protection of TDS-3 or Trojan Hunter both of which offer the enhanced protection they need.

http://www.ewido.net/en/  (2.2MB)

http://www.anti-trojan-software-reviews.com/review-ewido.htm

Kjører akkuratt dette prg. selv, og ser lovende ut.

Online scan: http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

I og med at maskina di er godt infisert, og fjerning av alle disse virus/ trojanere og spyware/ adware har gjort at Windows har like mange "høl" i registeret som en Sveitserost.

Kan du kjøre denne kommandoen for å reparere/ validere systemfilene dine: start->kjør->sfc /scanow Du MÅ ha Windows CDen for å kjøre denne kommandoen, og progammet avslutter seg selv når det er ferdig, uten å fortelle hva som har blitt gjort med systemfilene dine. Dette er HELT normalt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
Hvis han har windows cd'en, er det ikke å bare formatere C:\ siden det er den som er infisert?, eller er jeg på jordet nå? :blush:

Hvorfor formatere?? Når du kan reparere med en enkel comand? :hmm:

Lenke til kommentar

Gladnyhet:

Virus Status: Safe!

Your computer is free of known threats

Eneste som gjenstår nå er å bli kvitt den "joke" greia jeg har nå, men den utgjør ingen trussel. Dette hadde jeg ikke klart uten hjelp fra dere, så tusen hjertelig takk for hjelpen alle sammen! :thumbup:

Edit:

Nå er joke bakgrunnsbildet borte, men siden jeg fulgte symantec sin bruksanvisning på å slette verdiene i registret så har det kommet en uønsket effekt. Jeg kan ikke skifte bakgrunnsbilde, det må være en farge. Hvordan fikser jeg det?

Legger ved et bilde:

Endret av CurSe
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Som jeg har skrevet i denne posten tidligere, prøv denne comandoen: start->kjør->sfc /scannow Denne validerer systemfilene dine, og retter opp eventuelle feil som måtte være der :thumbup:

EDIT:leif..

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar
Som jeg har skrevet i denne posten tidligere, prøv denne comandoen: start->kjør->sfc /scannow Denne validerer systemfilene dine, og retter opp eventuelle feil som måtte være der :thumbup:

EDIT:leif..

Sorry, glemte å skrive at jeg har gjort det. Men det funket ikke :hmm:

Lenke til kommentar
Remove joke

Prøvde du CWShredder?

Var en smule treg å svare nå, men jeg har vært uten internett i 2 uker nå. Har prøvd CWShredder, og det funket ganske bra.

Er kvitt den joke greia som bildet i min forrige post viser, men problemet er bare at jeg ikke kan ha bakgrunnsbilde på skjermen(kun farge). Er jo egentlig bare en liten bagatell, men det hadde vært fint og fått det problemet fikset.

Har prøvd sfc /Scannow som noen foreslo, men det funket desverre ikke. Noen andre forslag?

Edit

Problemet er løst.

Endret av CurSe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...