CurSe Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 (endret) Trist som det er så har vi fått virus på datamaskinen. Som jeg nevnte i en annen tråd så får jeg ikke startet opp antivirusprogrammet vårt(Norton Antivirus 2004). Tok et søk på internett og fant disse virusene på disken(alle på C:/): Adware.superspider W32.spybot.worm Trojan.Byteverify Noen som kunne hjulpet meg med å bli kvitt virusene? Aner ikke hva jeg skal gjøre siden virusprogrammet ikke vil starte. Legger ved hvordan skrivebordet ser ut for tiden: EDIT: Har blitt kvitt virusene, men sliter litt med å få bakgrunnsbilde på skjermen. Dette står nærmere forklart på side 2. Håper det går greit at jeg bare redigerer denne tråden istedenfor å starte en ny Endret 4. mai 2005 av CurSe Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 22. april 2005 Forfatter Del Skrevet 22. april 2005 (endret) Har inst Norton Antivirus 2004 på nytt, men det funker fremdeles ikke(La den på D:/ denne gangen siden det virker som om at kun C:/ er infisert). Fant også ut at startsiden har blitt endret. Vet ikke om det hjelper noe spesielt og si dette, men jeg håper... Blir gal snart Edit: Lastet ned NOD32, men dette kan ta ikke stemme? Av 7000 filer så er 2000 infisert? Det høres erkelig ut i mine ører. Noen forslag? Endret 4. mai 2005 av CurSe Lenke til kommentar
H80 Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Prøv et annet antivirusprogram (mange gratis tilgjengelige på nettet) og kjør det. Prøv eventuelt å starte windows i safe mode og prøv å kjøre av-program derfra. Lenke til kommentar
morra Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 (endret) Gratis virus-søk på Symantecs sider (må åpnes i Internet Explorer) Adware.SuperSpider på Symantec.com W32.Spybot.Worm på Symantec.com Trojan.ByteVerify på Symantec.com Håper dette var til hjelp. Hvis ikke var det gode råd du fikk av hsiverts. Prøv feks Download.com for å finne andre gratis AV-programmer. Lykke til Edit: Skrivefeil Endret 22. april 2005 av morra Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 23. april 2005 Forfatter Del Skrevet 23. april 2005 (endret) Blir bare rot hvis jeg skal edite alle innleggene mine, så jeg lager et nytt. Det står at NOD32 ikke kan rense infeksjonen, hva gjør jeg da? Legger ved nok et bilde i håp om at det hjelper. Har prøvd disse programmene: Microsoft Antispyware: Den fant 16 infeksjoner, men kunne bare slette 3 av dem AD-Aware Pc'n får opp en systemfeil som gjør at den må starte på nytt om 60sek, så jeg får ikke kjørt ferdig scanningen. Norton Antivirus 2004 Dette programmet vil ikke starte selv om jeg har inst det på nytt 3 ganger. Har prøvd å inst en på D:, men det hjalp heller ikke. AVG Free Edition Den finner virus, men gjør tydeligvis ingenting med dem. Bare sier ifra at jeg har virus liksom. NOD32 Dette funker tydeligvis på en måte, men den kan ikke rense de filene som er infisert. Noen som vet hvordan man gjør det? Endret 4. mai 2005 av CurSe Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 (endret) Det at NOD32 ikke kan rense viruset skal du ikke bekymre deg for forde de fleste filer som inneholder virus er som oftest viruset selv og lar da seg selvsagt ikke rense men bare slett det du. Noen virus vil NOD32 ikke kunne slette, noe som kan virke ergelig men som oftest henger det sammen med at viruset er programmavhengig, noe som gjør at du kan avinstallere programmet som var infisert og slette resten av programmfilene og installere på nytt. Har selv opplevd det med java virus som nettop legger seg i sun java filene under documents and settings. Endret 23. april 2005 av perpyro Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 23. april 2005 Forfatter Del Skrevet 23. april 2005 (endret) Tok en scan på internett og fant følgende: Virus Status: Infected! Your computer is infected with at least one known threat. 67191 files scanned, 58 file(s) infected on your disk drives. No viruses were detected in memory. C:\WINDOWS\kg3pwyj2nj.exe is infected with Adware.SuperSpider C:\WINDOWS\system32\1c66fpnuvwegw(2).dll is infected with Adware.SuperSpider C:\WINDOWS\system32\3ughum4ygfgz2x.dll is infected with Adware.SuperSpider C:\WINDOWS\system32\4m7sgspcz8kd.dll is infected with Adware.SuperSpider C:\WINDOWS\system32\55jmc3cx91.dll is infected with Adware.SuperSpider C:\WINDOWS\system32\5626k1uujx5i.dll is infected with Adware.SuperSpider C:\WINDOWS\system32\5ycpoz3tsl.dll is infected with Adware.SuperSpider C:\WINDOWS\system32\6w2uwuljj3ntt3.dll is infected with Adware.SuperSpider C:\WINDOWS\system32\6ws687xrb1sd(2).dll is infected with Adware.SuperSpider C:\WINDOWS\system32\b5ccvt6j4nbb.dll is infected with Adware.SuperSpider C:\WINDOWS\system32\bm5yrugovg.dll is infected with Adware.SuperSpider C:\WINDOWS\system32\de9y6x785p1zr.dll is infected with Adware.SuperSpider C:\WINDOWS\system32\dp4pvgtd1cb(2).dll is infected with Adware.SuperSpider C:\WINDOWS\system32\ecms3e92wutvve.dll is infected with Adware.SuperSpider C:\WINDOWS\system32\flcvpcit6942m6(2).dll is infected with Adware.SuperSpider C:\WINDOWS\system32\ft39vsdjbb.dll is infected with Adware.SuperSpider C:\WINDOWS\system32\gt6dnwxxo38i.dll is infected with Adware.SuperSpider C:\WINDOWS\system32\hle458gci8e5jg(2).dll is infected with Adware.SuperSpider C:\WINDOWS\system32\hp9vyfsfg5p8uj(2).dll is infected with Adware.SuperSpider C:\WINDOWS\system32\j2mxgsz379.dll is infected with Adware.SuperSpider C:\WINDOWS\system32\kdmmdhuhwpj.dll is infected with Adware.SuperSpider C:\WINDOWS\system32\kiudjnw6td.dll is infected with Adware.SuperSpider C:\WINDOWS\system32\kkrtcs628j(2).dll is infected with Adware.SuperSpider C:\WINDOWS\system32\mwdvi9kn4ly4.dll is infected with Adware.SuperSpider C:\WINDOWS\system32\o3ysl2v7mmxnf.dll is infected with Adware.SuperSpider C:\WINDOWS\system32\p4mlj5otcdmd.dll is infected with Adware.SuperSpider C:\WINDOWS\system32\pmy6wdbkindl57.dll is infected with Adware.SuperSpider C:\WINDOWS\system32\pud65dbgbzjv(2).dll is infected with Adware.SuperSpider C:\WINDOWS\system32\rnu2w4kxp1cvi6.dll is infected with Adware.SuperSpider C:\WINDOWS\system32\s5wtj19lhkjcdn.dll is infected with Adware.SuperSpider C:\WINDOWS\system32\s7lnpugeld17n3(2).dll is infected with Adware.SuperSpider C:\WINDOWS\system32\uh83tui1yo2(2).dll is infected with Adware.SuperSpider C:\WINDOWS\system32\v1j1bkh55zg.dll is infected with Adware.SuperSpider C:\WINDOWS\system32\w8c6s4xcm66s.dll is infected with Adware.SuperSpider C:\WINDOWS\system32\WINS.exe is infected with W32.Spybot.Worm C:\WINDOWS\system32\xtiuk7g1ri9cr.dll is infected with Adware.SuperSpider C:\WINDOWS\system32\y4ccygf2kz.dll is infected with Adware.SuperSpider C:\WINDOWS\system32\yeioo59y63ug.dll is infected with Adware.SuperSpider C:\WINDOWS\system32\zijzlihpbp27(2).dll is infected with Adware.SuperSpider C:\Programfiler\Microsoft AntiSpyware\Quarantine\24DE7391-0725-4C69-90C0-3E8E3B\9ACA0AB5-DB1B-4E7F-A2C8-15F8A7 is infected with Adware.SuperSpider C:\Documents and Settings\Steinar Engstad\msdirectx.sys is infected with Hacktool.Rootkit C:\Documents and Settings\Steinar Engstad\Programdata\Sun\Java\Deployment\cache\javapi\v1.0\jar\classload.jar-6abb39a9-6cc71200.zip is infected with Trojan.ByteVerify C:\Documents and Settings\Steinar Engstad\Programdata\Sun\Java\Deployment\cache\javapi\v1.0\jar\classload.jar-96d30d8-6b1ad956.zip is infected with Trojan.ByteVerify C:\Documents and Settings\Steinar Engstad\Programdata\Sun\Java\Deployment\cache\javapi\v1.0\file\Dummy.class-42d5316e-37d6c7d8.class is infected with Trojan.ByteVerify C:\Documents and Settings\Steinar Engstad\Programdata\Sun\Java\Deployment\cache\javapi\v1.0\file\Dummy.class-7d1cc637-100dd665.class is infected with Trojan.ByteVerify C:\Documents and Settings\Steinar Engstad\Lokale innstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\UP7WP0VU\an[1].exe is infected with Adware.SuperSpider C:\Documents and Settings\Steinar Engstad\Lokale innstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\O5YJGHIN\an[1].exe is infected with Adware.SuperSpider C:\Documents and Settings\Steinar Engstad\Lokale innstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\JJ9JZHSW\main[1].exe is infected with Adware.SuperSpider C:\Documents and Settings\Steinar Engstad\Lokale innstillinger\Temp\10326593.tmp is infected with Adware.SuperSpider C:\Documents and Settings\Steinar Engstad\Lokale innstillinger\Temp\1558484.tmp is infected with Adware.SuperSpider C:\Documents and Settings\Steinar Engstad\Lokale innstillinger\Temp\1620859.tmp is infected with Adware.SuperSpider C:\Documents and Settings\Steinar Engstad\Lokale innstillinger\Temp\1725968.tmp is infected with Adware.SuperSpider C:\Documents and Settings\Steinar Engstad\Lokale innstillinger\Temp\182515.tmp is infected with Adware.SuperSpider C:\Documents and Settings\Steinar Engstad\Lokale innstillinger\Temp\1859500.tmp is infected with Adware.SuperSpider C:\Documents and Settings\Steinar Engstad\Lokale innstillinger\Temp\30187.tmp is infected with Adware.SuperSpider C:\Documents and Settings\Steinar Engstad\Lokale innstillinger\Temp\3505234.tmp is infected with Adware.SuperSpider C:\Documents and Settings\Steinar Engstad\Lokale innstillinger\Temp\3894906.tmp is infected with Adware.SuperSpider C:\Documents and Settings\Steinar Engstad\Lokale innstillinger\Temp\41984.tmp is infected with Adware.SuperSpider Kan jeg bare spore opp disse filene og slette dem uten at det får alvorlige konsekvenser? Med tanke på at mange av filene ligger i system32 mappen og der vil man la delete knappen få hvile litt. Edit: Ser at et nytt virus har kommet inn: Hacktool.Rootkit Endret 23. april 2005 av CurSe Lenke til kommentar
morra Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 (endret) Har du prøvd Spybot S&D? Endret 23. april 2005 av morra Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 23. april 2005 Forfatter Del Skrevet 23. april 2005 Har du prøvd Spybot S&D? Den fant noe som microsoft antispyware ikke fant, så takker og bukker for den. Er nede i 6 infiserte filer nå: C:\WINDOWS\kg3pwyj2nj.exe is infected with Adware.SuperSpider C:\WINDOWS\system32\WINS.exe is infected with W32.Spybot.Worm C:\Programfiler\Microsoft AntiSpyware\Quarantine\9CA2FC29-D60A-484C-ADB5-0423F9\8DAD20BF-28B1-4F69-A492-D1584B is infected with Adware.SuperSpider C:\Programfiler\Microsoft AntiSpyware\Quarantine\24DE7391-0725-4C69-90C0-3E8E3B\9ACA0AB5-DB1B-4E7F-A2C8-15F8A7 is infected with Adware.SuperSpider C:\Documents and Settings\Steinar Engstad\msdirectx.sys is infected with Hacktool.Rootkit C:\Documents and Settings\Steinar Engstad\Lokale innstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\JJ9JZHSW\main[1].exe is infected with Adware.SuperSpider Jeg slettet den hacktool.rootkit filen tidligere i dag,men nå er den tilbake. Hvordan er det mulig? Når det gjelder WINS.EXE så finner jeg ikke den i system32 mappen(jeg ser skjulte filer), hvorfor? Er det flere enn meg som har denne filen: C:\WINDOWS\kg3pwyj2nj.exe Vurderer å slette de manuelt hvis det kun er jeg som har den filen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 (endret) Så bruker du X-Cleaner og laster ned The Cleaner 4.1 The Cleaner 4.1 er meget kraftig, den tar noe spyware men den er spesielt designet for å finne og fjerne trojanere. Dessverre så er denne i trial utgave på 15 dager, men den vil hjelpe deg i denne omgangen. Ved første gangs bruk så går du innpå options->scanning og huker av de to boxene som er der, den vil da bruke betydelig lengre tid, men den vil da finne alt 100%. Når du har prøvd disse la oss høre hvordan det går EDIT: X-Cleaner er ett program for å finne og slette spyware/ adware btw.. Endret 23. april 2005 av Slettet+3124 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Lastet ned NOD32, men dette kan ta ikke stemme? Av 7000 filer så er 2000 infisert? Det høres erkelig ut i mine ører. Noen forslag? NOD32 er det beste antivirus programmet på markedet til nå, så du bør ikke bli forundret over hva den finner, fordi den finner alt på maskina di. I motsetning til Norton 2004 som du har installert ser jeg, og du skal ikke gå rundt å tro at Norton er så fantastisk, det er den definitivt ikke! Søk på nettet etter NOD32 og tester, så vil du se hva jeg mener! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Om det ikke er foreslått, start opp i sikkerhetsmodus (f8 under oppstart, før windowslogoen kommer opp), og scan med alle scannerne igjen. Da bør du få slettet mer. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 23. april 2005 Forfatter Del Skrevet 23. april 2005 Så bruker du X-Cleaner og laster ned The Cleaner 4.1 Testet X-cleaner tidligere, men jeg turte ikke krysse av på alle alternativene pga av at jeg ikke vet hva alt er. Kan jeg bare be den slette alt uten at det får alvorlige konsekvenser? feks: Clear AOL/Compuserve -cache and cookies Den turte jeg ikke krysse av fordi at jeg ikke vet hva det er for noe. The Cleaner er 84% ferdig nå, så det er like før jeg prøver å scanne i safe mode Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Så bruker du X-Cleaner og laster ned The Cleaner 4.1 Testet X-cleaner tidligere, men jeg turte ikke krysse av på alle alternativene pga av at jeg ikke vet hva alt er. Kan jeg bare be den slette alt uten at det får alvorlige konsekvenser? feks: Clear AOL/Compuserve -cache and cookies Den turte jeg ikke krysse av fordi at jeg ikke vet hva det er for noe. The Cleaner er 84% ferdig nå, så det er like før jeg prøver å scanne i safe mode Det er bare å krysse av i X-Cleaner, du gjør ingenting galt... Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 23. april 2005 Forfatter Del Skrevet 23. april 2005 Har nå scannet med X-Cleaner, The Cleaner(full pakke på disse to) og Microsoft antispyware, men det sitter enda litt igjen: C:\WINDOWS\kg3pwyj2nj.exe is infected with Adware.SuperSpider C:\WINDOWS\system32\WINS.exe is infected with W32.Spybot.Worm C:\Programfiler\Microsoft AntiSpyware\Quarantine\9CA2FC29-D60A-484C-ADB5-0423F9\8DAD20BF-28B1-4F69-A492-D1584B is infected with Adware.SuperSpider C:\Programfiler\Microsoft AntiSpyware\Quarantine\24DE7391-0725-4C69-90C0-3E8E3B\9ACA0AB5-DB1B-4E7F-A2C8-15F8A7 is infected with Adware.SuperSpider C:\Documents and Settings\Steinar Engstad\msdirectx.sys is infected with Hacktool.Rootkit Når det gjelder WINS.EXE så fant windows antispyware den under oppstarten og jag ba da om at den ble blokkert. Er den ute av verden da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 (endret) W32.SPYBOT.WORM <---- les der Adware.SuperSpider <----- og les og last ned for fjerning EDIT: leif.. Endret 23. april 2005 av Slettet+3124 Lenke til kommentar
morra Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Nummer tre og fire ovenfra trenger du ikke å bry deg om; de har Microsoft AntiSpyware satt i karantene, så der kan de ikke gjøre noe. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Hacktool.Rootkit også kan du se på denne.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 (endret) Også kan du prøve ut denne får å se om den tar mer, som de andre ikke fant.. EDIT: dette er en rootkit fjerner, den er i beta ennå,men den virker fint... Endret 23. april 2005 av Slettet+3124 Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 24. april 2005 Forfatter Del Skrevet 24. april 2005 Den rootkit remover'n du gav meg fant den fila som er infisert. Det som er litt rart er at jeg har slettet den filen minst 3 ganger tidligere i dag. Når det gjelder win32.spybot.worm så er jeg litt usikker. Det står at wins.exe i system32 mappen er infisert. Det er ingen filer som heter det i den mappen. Når jeg leser hvordan man skal fjerne den så står det at man skal finne ut hvilke filer som er infisert for deretter og slette dem. Og mtp at den filen ikke er der så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Det står også at man må inn i registret og redigere. Det har jeg aldri gjort før og er ganske nervøs egentlig. Har hørt at hvis man roter det til der så kan man risikerre at p'n aldri starter opp igjen. Fant også ut at jeg har dette "viruset": http://securityresponse.symantec.com/avcen...itfraudoid.html Er som sagt veldig skeptisk til å rote i registret, men det ser tydeligvis ut til at det er det jeg må gjøre Men tusen takk for hjelpen hittil alle sammen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå